Renault – Captur II

Με τα Clio και Captur να είναι εδώ και χρόνια τα best-seller σουπερμίνι και B-SUV αντίστοιχα, η Renault έχει αποδείξει πως γνωρίζει καλά τη δουλειά. Και πλέον δείχνει πως έχει την πολυτέλεια να χαράσσει με σιγουριά την πορεία της εξέλιξης των μοντέλων της: Με σχετικά μικρή εξέλιξη στην εξωτερική εμφάνιση, μα με επανάσταση για την καμπίνα, σε επίπεδο σχεδίασης, τεχνολογίας και απτής ποιότητας.
Για το Captur η εξωτερική σχεδίαση άλλαξε περισσότερο από ότι στο Clio και μαζί της οι διαστάσεις. Παραμένει σαφώς αναγνωρίσιμο, ωστόσο το νέο μοντέλο είναι 11 cm πιο μακρύ φτάνοντας τα 4,23 m. Τα 3,3 από αυτά τα cm αφορούν στο μεταξόνιο των 2,64 m, ενώ τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με τους προβόλους. Παράλληλα το νέο Captur είναι 1,9 cm πιο φαρδύ και 1 cm πιο ψηλό, ώστε να αποκτήσει περισσότερο SUV εικόνα.

Χρησιμοποιώντας την ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMF-B που πρωτοπαρουσιάστηκε στο νέο Clio, το νέο Captur είναι πιο μεγάλο και στιβαρό, ωστόσο χωρίς σπουδαία αύξηση βάρους σε σχέση με το προηγούμενο. Μόλις 17 kg για τις -αντίστοιχες- χειροκίνητες εκδόσεις ανακοινώνει η Renault και άλλα 7-8 για εκείνες με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Εκτός από τις υβριδικές εκδόσεις που θα δούμε μέσα στο 2020, η νέα πλατφόρμα υποστηρίζει και τη βέλτιστη δυνατή λειτουργία της ανάρτησης που αποτελείται από εμπρός Μακφέρσον και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Αυτό ακριβώς είναι το πρώτο στοιχείο που κάνει εντύπωση στην οδήγηση του νέου Captur. Η κύλιση είναι πολύ υψηλού επιπέδου, μάλλον η καλύτερη της κατηγορίας αυτή τη στιγμή, με σωστή και ψύχραιμη απορρόφηση των ατελειών του δρόμου. Ακόμα και εάν το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με τροχούς 18 ιντσών όπως αυτά που δοκιμάσαμε -προαιρετικά διατίθενται έως και 19άρηδες.

Κανένας κραδασμός δεν ταλαιπωρεί το πλαίσιο ούτε μεταφέρεται στους επιβάτες, η ηχομόνωση είναι άψογη, το ίδιο και ο έλεγχος του αμαξώματος. Το Captur δε γέρνει παρά ελάχιστα, αλλάζει κατεύθυνση με ζωντάνια και συνέπεια, ενώ είναι σταθερό σε όποια ταχύτητα, με άφθονη πρόσφυση.
Παράλληλα το ελαφρύ τιμόνι είναι άμεσο -αν και θα θέλαμε να κόβει λίγο περισσότερο- και ο λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου με τις έξι μακριές σχέσεις γλυκός σε κούμπωμα και ακριβής σε διαδρομή.
Όπως ακριβώς και με το νέο Clio, οι Γάλλοι είχαν σκοπό να μεταμορφώσουν συνολικά την καμπίνα του Captur. Και το πέτυχαν απόλυτα. Είναι εξαρχής ξεκάθαρο ότι η απτή ποιότητα είναι σαφώς ανώτερη όπως και η σχεδίαση, στην οποία βασικό ρόλο παίζει η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα.

Η Renault ανακοίνωσε στην Ελλάδα τις τιμές και εκδόσεις του νέου Captur, το οποίο προσφέρεται για πρώτη φορά και με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) με το μηχανικό σύνολο 1.0 TCe 100 LPG (από 17.680 ευρώ). Η αποθήκευση του υγραερίου γίνεται σε μια δεξαμενή χωρητικότητας 40 λτ. που βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας, ενώ ο ανεφοδιασμός γίνεται σε δύο λεπτά. Μαζί με τα 48 λτ. του ρεζερβουάρ βενζίνης, το Captur 1.0 TCe LPG προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιήσει, πατώντας τον σχετικό διακόπτη που βρίσκεται στο εσωτερικό. Όταν χρησιμοποιεί LPG και αδειάζει το ρεζερβουάρ, τότε αυτόματα επιλέγεται η βενζίνη. Η εγκατάσταση του συστήματος LPG πραγματοποιείται απευθείας στη μονάδα συναρμολόγησης της Renault. Από τη φάση του σχεδιασμού, ο βενζινοκινητήρας έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με καύσιμο LPG. Η πρόσθετη δεξαμενή LPG είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής. Επίσης, μία βαλβίδα αντεπιστροφής, ένας περιοριστής πλήρωσης 80%, ένας περιοριστής ροής, μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα και μια βαλβίδα ασφαλείας ολοκληρώνουν το τεχνικό σύστημα.

Το Captur E-TECH Plug-in διαθέτει μπαταρία 9,8 kWh (400V) που εξασφαλίζει πλήρως ηλεκτρική κίνηση για 50 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα σε μικτές συνθήκες κίνησης (WLTP) και μέχρι 65 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο (WLTP πόλης). Ως βάση, χρησιμοποιήθηκε η νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B, ενώ η αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης E-Tech είναι κοινή και περιλαμβάνει έναν εξελιγμένο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο με τον θερμικό κινητήρα μέσω ενός ειδικού κιβωτίου ταχυτήτων (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη, μία μίζα-γεννήτρια υψηλής τάσης HSG (High-Voltage Starter Generator) και μία μπαταρία.

Κυβισμός (κ.εκ.)9991.3331.333999 (G)1.598 (H)1.461 (D)1.461 (D)
Ισχύς (PS)10013315510016095115
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)173193202175173177187
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)13,39,68,613,510,114,311,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,15,55,66,61,54,54,2
Αριθμός θυρών5555555
Αριθμός θέσεων5555555
Τιμή σε ευρώ16.88020.80032.88017.68019.55020.850
Τιμή σε δραχμές5.751.8607.087.60011.203.8606.024.4606.661.6627.104.637

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/renault/captur/39132
Προσωπικό σχόλιο: Παραμένει ένα, μάλλον, αδιάφορο μοντέλο.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/dokimazoyme-neo-renault-captur & https://www.autogreeknews.gr/nea/polla-diafora/diafora-nea/poso-ygraerio-kaiei-to-neo-renault-captur-lpg & https://stotimoni.gr/electric-car/full-hybrid/renault-%CE%BA%CE%B1%CE%B8-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CE%BD-%CF%85%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-clio-captur/