Mercedes – GLB Class I

Αν η GLA κλείδωσε το δυναμικό και μοντέρνο κουπέ στιλ σε ένα SUV – Crossover, η GLB κουμπώνει ακριβώς στις σύγχρονες ανάγκες μιας οικογενειακότερης προσέγγισης. Για να το πούμε πιο λιανά, αφήνει στην άκρη τις μοντερνιές της εξωτερικής σχεδίασης και προσφέρει ένα πρακτικότερο old time classic σχήμα, με την πατροπαράδοτη έννοια του όρου SUV. Και αν νομίζετε ότι αυτό είναι πισωγύρισμα, πλανάστε! Και οι δυο προαναφερθείσες προτάσεις ανήκουν σε μικρομεσαία τοποθέτηση SUV. H μεν πρώτη αν θέλετε πιάνει το κάτω άκρο της και στοχεύει σε δραστήριους εργένηδες, η δε νεότερη στην εν λόγω αγορά «εργασίας», θα επιστρατεύσει το ταλέντο της για να πείσει όποιον απομακρύνθηκε από μια GLA. Αν ψάχνεις ρεαλιστικότερους χώρους για να χωρέσεις τις ανάγκες σου, πρακτικότητα και πολυμορφικές λύσεις στο εσωτερικό, ακόμα και δυνατότητα για επιπλέον των 5 θέσεων από ένα SUV, η GLB είναι το αντίδοτο.
Η οπτική της απέχει από το κουπέ μοτίβο, όμως είναι κομψή ακόμα και χωρίς το δυναμικό στιλ της μυώδους λογικής. Πιο «τετράγωνη», αλλά με στρογγυλεμένες γωνίες, αρκετά πληθωρικότερη σε διαστάσεις και βέβαια χωρίς υπερβολές στους πρόβολους που παραμένουν κοντοί, με ακροβολισμένους σχετικά τους τροχούς στο απλωμένο μεταξόνιο. Με 4.634 mm μήκος και το εντυπωσιακό 2.829 mm μεταξόνιο είναι αναμενόμενη ακόμα και η 7θεσια έκδοση που υπάρχει στην γκάμα.

Στον δρόμο σε κερδίζει αρχικά με τη σωστή και αμφιθεατρική θέση οδήγησης. Πρακτικά δεν σου λείπει τίποτα και όλα αυτά συνοδεύονται από ένα στιβαρό αμάξωμα και μια σωστή ανάρτηση που στηρίζεται σε McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Δεν πλέει και ανάλογα με τις ρυθμίσεις στα έξτρα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, μπορεί ο οδηγός να προσαρμόσει το στιλ της απόσβεσης (μαλακή ή σφιχτή) μέσω των προγραμμάτων του Dynamic Select.
Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει καλή πληροφορία και η ανάρτηση διαβάζει αποτελεσματικά ακολουθώντας τις εντολές. Αν ο οδηγός έχει στον μυαλό του σπορ απαιτήσεις θα χρειαστεί να τις συμβιβάσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα εισπράξει σωστές αντιδράσεις. Η κύλιση και η ηχομόνωση είναι στα υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η εταιρεία και παραμένουν σε αυτά που θα ζηλέψει ο ανταγωνισμός της.

Στον τομέα της μετάδοσης, όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, πλην της GLB 200, που διαθέτει 7άρι κιβώτιο. Οι βασικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητες, η GLB 200 d διαθέτει και τετρακίνητη εκδοχή, ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις έρχονται μόνο ως 4MATIC. Οι τετρακίνητες εκδόσεις μπορούν να εφοδιαστούν με το σύστημα μεταβλητής κατανομής της ροπής, το οποίο είχαμε την εμπειρία να γευτούμε σε μια χωμάτινη διαδρομή, όπου λόγω της καταρρακτώδους βροχής η πρόσφυση ήταν ελάχιστη, με τα ελαστικά να έχουν στομώσει από τη λάσπη. Εντούτοις, παρ’ ότι χρειαζόταν προσοχή, η κατάσταση δεν περιόρισε τη δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου. Εν προκειμένω επελέγη το πρόγραμμα οδήγησης Οff-road, όπου η ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες κατανέμεται σε αναλογία 50:50. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ακόμα δύο προγράμματα, όπου διαφοροποιείται ο σχετικός λόγος: Eco/Comfort (80:20) και Sport (70:30). Το σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) με το οποίο ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα κατάβασης ανάμεσα στα 2 και τα 18 χλμ./ώρα, αποδεικνύεται επίσης χρήσιμο στις πιο οριακές καταστάσεις.

Σχεδίαση
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης
Ποιότητα σαλονιού
Κινητήρας
Απόδοση
Φρένα
Εξοπλισμός
Τεχνολογίες
Χώροι
Πολυμορφικές δυνατότητες

Κατανάλωση
Ακριβός έξτρα εξοπλισμός
Τιμή

Κυβισμός (κ.εκ.)1.332 (4×2)1.991 (4×4)1.991 (4×4)1.951 (D) (4×2)1.951 (D) (4×2)1.951 (D) (4×4)1.951 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)163224306116150150190
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)207236250188204201217
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,16,95,211,39,09,37,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,07,27,54,94,95,25,2
Αριθμός θυρών5555555
Αριθμός θέσεων5 (7) 5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ37.23551.85061.70043.28046.30051.10055.300
Τιμή σε δραχμές6.047.6318.756.593

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/glb/38858
Προσωπικό σχόλιο: GLB ή αλλιώς Baby-GLS.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/30623,Mercedes_Benz_GLB_200_.html & https://www.4troxoi.gr/dokimes/paroysiaseis/mercedes-glb-odigoyme-oikogeneiako-premium-suv