Ford – Kuga III

Μεγαλύτερο, ικανότερο και πιο πρακτικό, από κάθε άποψη. Το νέο kuga κερδίζει πόντους παντού, όντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντ’ελα στην κατηγορία του. Και αυτή ακριβώς η ολοκλήρωση, στην προκειμένη περίπτωση, δεν αποτελεί μία έκφραση κατ’ ευφημισμό. Αντανακλά άμεσα στην πραγματικότητα, μίας που οι ιθύνοντες της Ford αποφάσισαν να δώσουν στο Kuga περισσότερες δυνατότητες από όσες μας είχε συνηθίσει η απερχόμενη γενιά του. Για να πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, ας ξεκινήσουμε από το πάτωμα στο οποίο βασίζεται. Η πλατφόρμα C2 της Ford είναι η ίδια που πρωτοχρησιμοποιήθηκε στο Focus και χαρίζει 10% περισσότερη στρεπτική ακαμψία, μειώνοντας παράλληλα το συνολικό βάρος του οχήματος έως και 80 κιλά, συγκριτικά με το απερχόμενο Kuga. Στην τρίτη του γενιά, το δημοφιλέστερο, πανευρωπαϊκά, σε πωλήσεις SUV της φίρμας έχει μεγαλώσει αισθητά σε διαστάσεις. Πιο συγκεκριμένα, έχει κερδίσει 89mm σε μήκος και 44mm σε πλάτος, χαμηλώνοντας παράλληλα το προφίλ του κατά 6 mm. Αυξημένο είναι και το μεταξόνιο, κατά 20 mm. Θα συγκρατηθούμε, ωστόσο, να σχολιάσουμε άμεσα το κέρδος στους εσωτερικούς χώρους, αφού το μεγάλο «μυστικό όπλο» στην ευρυχωρία του αυτοκινήτου δεν προκύπτει από τους λίγους επιπλέον πόντους.

Γενικά η εργονομία είναι προσεγμένη και δεν θα επιβαρύνει σε καμία περίπτωση τον οδηγικό φόρτο. Από την άλλη, η ύπαρξη αρκετών, μεγάλων χώρων για μικροαντικείμενα, θα βοηθήσει πολύ στην καθημερινότητα του χρήστη αλλά και στα ταξίδια. Προσφέροντας χαρακτήρα πολυμορφικού οχήματος, με μία κίνηση μπορεί κανείς να χαρίσει χώρο για τα πόδια των πίσω που υπερβαίνει το ένα μέτρο(!) ή, εναλλακτικά, να αυξήσει το διαμέρισμα των αποσκευών στα 645 λίτρα, τιμή που είναι η μεγαλύτερη για την κατηγορία του. Το νέο Ford Kuga προσφέρει επίσης προηγμένες τεχνολογίες όπως:
To έξυπνο σύστημα τετρακίνησης Ford Intelligent All Wheel Drive, που ρυθμίζει την ποσότητα ροπής που αποστέλλεται σε κάθε τροχό, βελτιστοποιώντας τη συμπεριφορά και την πρόσφυση κυρίως σε ολισθηρές συνθήκες.
Το σύστημα Curve Control, που μετριάζει την απώλεια ελέγχου σε περίπτωση που ο οδηγός μπαίνει σε μια στροφή με υπερβολική ταχύτητα.
Το σύστημα Torque Vectoring Control, που αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία στις στροφές εφαρμόζοντας ελαφρά πίεση πέδησης στους εσωτερικούς τροχούς, για καλύτερη πρόσφυση και ευστάθεια κατά το στρίψιμο.
«Το Intelligent All Wheel Drive μετρά την πρόσφυση των τροχών στην επιφάνεια του δρόμου και μπορεί να κάνει ρυθμίσεις σε λιγότερο από 20 χιλιοστά το δευτερολέπτου – 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγοκλείσιμο του ματιού.»

Πέρα από τη γενικότερη εντύπωση που αποκομίσαμε, αξίζει να αναφερθούν μία σειρά συστημάτων που θα βοηθήσουν τον οδηγό στο έργο του. Κατ’ αρχάς, είναι η πρώτη φορά που στο Kuga προστίθενται προφίλ οδήγησης. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης μπορεί να μεταβάλει την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και το βαθμό εμπλοκής του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης. Οι πέντε διαθέσιμες επιλογές είναι οι Normal, Eco, Sport, Slippery και DeepSnow/Sand.Τα δύο τελευταία προγράμματα βοηθούν σε οδοστρώματα ή επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Για να είμαστε ακριβείς, η έλλειψη τετρακίνησης και η χρήση αμιγώς ασφάλτινων ελαστικών, όπως τα Bridgestone Turanza T005, δεν θα βοηθήσουν πολύ στην εκτός δρόμου κίνηση. Τα προγράμματα, ωστόσο, που προαναφέραμε, σε συνδυασμό με τα 191mm της απόστασης του πατώματος από το έδαφος, θα επιτρέψουν στον χρήστη να κινηθεί σε πιο κακοτράχαλους χωματόδρομους, χωρίς να αγχωθεί σοβαρά για το αν περνάει η όχι.

Για τις ανάγκες της κίνησης, η εταιρεία φρόντισε να το προικίσει με μία σειρά κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και με μία πλήρη γκάμα υβριδικών εκδόσεων. Ενδεικτικά, αναφέρουμε το Kuga Eco Blue Hybrid, όπου ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 150 PS του συνεργάζεται αρμονικά με ένα ήπιο υβριδικό κύκλωμα 48V, βελτιώνοντας την απόκριση του δεξιού πεντάλ και περιορίζοντας την κατανάλωση στα 4,3 l/100km. Το Kuga Hybrid, με τη σειρά του, το οποίο θα είναι διαθέσιμο τους επόμενους μήνες, θα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και το σύστημα Ford Intelligen All-Wheel Drive. Όσο για το Plug-in Hybrid, θα διαθέτει συσσωρευτή 14,4 kWh, ώστε να φορτίζει από οικιακό δίκτυο και να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 72 χιλιόμετρα, μέση κατανάλωση 1,2 l/100km (σύμφωνα με τον κατασκευαστή) και μοναδικές επιδόσεις, χάρη στους 225 συνολικά ίππους των δύο κινητήρων του!

Ευρυχωρία στο εσωτερικό,
Ηλεκτρονική ολοκλήρωση,
Αμεσ’οτητα κινητήρα

Απόσβεση εγκάρσιων ανωμαλιών,
Κύκλος στροφής

Κυβισμός (κ.εκ.)1.497 (4×2)2.488 (H) (4×4)1.499 (D) (4×2)1.995 (D) (4×4)1.995 (D) (H) (4×2)
Ισχύς (PS)150225120190150
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)195200180208194
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,79,211,78,79,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,51,24,24,84,3
Αριθμός θυρών5 5555
Αριθμός θέσεων5 5555
Τιμή σε ευρώ26.27245.97827.66840.72733.211
Τιμή σε δραχμές9.107.22515.667.0039.427.87113.877.725 11.316.648

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/ford/kuga/39116
Προσωπικό σχόλιο: Οι τετρακίνητες εκδόσεις είναι αδιάφορα ακριβές.

Πηγή: https://www.caranddriver.gr/review/arthro/ford_kuga_2020_dokimazoume_tin_benzinokiniti_ekdosi_1_5_lt_me_tous_150_ps-7776237/ & https://www.kathimerini.gr/889113/gallery/aytokinhsh/nea-montela/ta-panta-gia-to-neo-ford-kuga