Subaru – XV II

Η δεύτερη γενιά του Subaru XV φρεσκαρίστηκε στιλιστικά, προσφέρεται με στάνταρ το σύστημα τετρακίνησης και με το… «άγρυπνο μάτι» της ασφάλειας, EyeSight. Το νέο crossover της ιαπωνικής εταιρείας στηρίζεται στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα της Subaru (Subaru Global Performance), η οποία χαρίζει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, μεγαλύτερη ακαμψία και μια πιο ευρύχωρη καμπίνα. Μάλιστα, στην SGP πρόκειται να βασιστούν και τα μελλοντικά αυτοκίνητα της ιαπωνικής εταιρείας. Αν και αρχικά το νέο Subaru XV σε προδιαθέτει ότι είναι ένα «απλό» crossover, το ιαπωνικό μοντέλο εκπλήσσει με τις ικανότητές του μιας και δεν λέει όχι σε κακοτράχαλα μονοπάτια και αυτό χάρη στο Symmetrical AWD και την ικανοποιητική απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (220 mm). Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του νέου XV ενισχύεται από το X-MODE, το οποίο αναλαμβάνει τον έλεγχο του κινητήρα, της μετάδοσης, του συστήματος τετρακίνησης, των φρένων και άλλων λειτουργιών για να κινείσαι με ασφάλεια και σιγουριά ακόμα και σε δύσβατους και ολισθηρούς δρόμους. Σημαντική διάκριση για τη Subaru είναι φυσικά και τα αποτελέσματα του EuroNCAP, ανακηρύσσοντας το 2017 το Subaru XV ως το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του.

Ανέκαθεν η Subaru, δεν έδινε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξωτερική εμφάνιση των μοντέλων της, γιατί η «ψυχή» έχει σημασία. Oι σχεδιαστές όμως του νέου crossover των 4,47 μέτρων έκαναν την ευχάριστη έκπληξη. Το νέο XV δείχνει αρκετά πιο δυναμικό και μοντέρνο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά του αυτοκινήτου τονίζουν τον off-road χαρακτήρα, ενώ οι κομψές γωνίες των νέων προφυλακτήρων αναβαθμίζουν το αισθητικό μέρος. Επίσης, τα νέα φωτιστικά σώματα δένουν με το υπόλοιπο αμάξωμα και η μαύρη αεροτομή στο πίσω μέρος χαρίζει μια πιο σπορτίφ πινελιά. Το σύνολο ολοκληρώνουν οι δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, που δεν περιορίζουν την ελευθερία κινήσεων, αλλά ο ψυχολογικός φραγμός υπάρχει πάντα εκεί, σταματώντας κάθε υπερβολική σου πράξη.

Ειδήμων στους κινητήρες boxer είναι η Subaru. Για πάνω από 50 χρόνια, η ιαπωνική εταιρεία κατασκευάζει boxer μοτέρ, παρέχοντας ανθεκτικότητα και επιδόσεις. Το νέο XV προσφέρεται με βενζινοκινητήρα 1.6 απόδοσης 114 ίππων, ωστόσο στο αυτοκίνητο δοκιμής, ο 2λιτρος 4κύλινδρος boxer, που αποδίδει 156 ίππους και 194 Nm ροπής ξεχωρίζει για την αθόρυβή του λειτουργία. Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει το ανανεωμένο αυτόματο κιβώτιο Lineartronic CVT (7 σχέσεων), καθώς και το σύστημα τετρακίνησης S-AWD. Το πλαίσιο και η λειτουργία της ανάρτησης διαπρέπει σε οποιοδήποτε τερέν και να επιθυμήσεις να κινηθείς, ενώ στα πλεονεκτήματα κατατάσσεται και η εξαιρετική κύλιση. Η πρόσφυση είναι άπλετη και το τιμόνι κοφτερό. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και οι γενναιόδωρες γωνίες ράμπας και διαφυγής (21,5 και 29 μοίρες αντίστοιχα) βοηθούν στις off-road διαδρομές, αλλά η 18 μοιρών γωνία προσέγγιση (λόγω του εμπρός προβόλου) σου βάζει φρένο στις υπερβολές. Το νέο XV μπορεί να διαχειριστεί άνετα περισσότερη ιπποδύναμη κάτω από το καπό του, χάρη στο στιβαρό σασί. Έτσι, καταλήγεις να κυνηγάς την ευχαρίστηση μέχρι που βλέπεις την κατανάλωση να σε αγχώνει.

Μιλώντας τώρα για την έκδοση e-Boxer, στην ουσία προκύπτει από τη συνεργασία του γνωστού 2λιτρου (1.995 κ.εκ.) ατμοσφαιρικού μπόξερ των Ιαπώνων με έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης απόδοσης 12,3 kW (118,4 Volt και 4,8 Ah), που είναι ενσωματωμένος στο στάνταρντ CVT κιβώτιο των 7 σχέσεων, χαρίζοντας συνολική ιπποδύναμη 150 ίππων στις 5.600-6.000 σ.α.λ. και ροπή επιπέδου 194 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Η όποια οικονομία επιτυγχάνεται κυρίως μέσα στην πόλη και με ταχύτητες που δεν επιφέρουν μεγάλο φορτίο στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ σε ό,τι αφορά τη φόρτιση των μπαταριών ιόντων-λιθίου που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών, πραγματοποιείται κατά τη φάση της επιβράδυνσης. Σημειώστε επίσης ότι το ρεζερβουάρ έχει περιοριστεί από τα 63 στα 48 λίτρα.

Θέση οδήγησης
Αίσθηση στιβαρότητας
Λειτουργία ανάρτησης σε κάθε τερές
Ποιότητα υλικών
Συναρμογή υλικών
Πλούσιος εξοπλισμός
Ποιότητα κύλισης
Ευρύχωρη καμπίνα

Επιδόσεις
Κατανάλωση
Θόρυβος CVT

Κυβισμός (κ.εκ.)1.6001.9951.995 (H)
Ισχύς (PS)114156145
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)175194193
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)13,910,410,7
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,46,96,7
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ28.185 32.67537.500
Τιμή σε δραχμές9.604.038 11.134.00612.778.125

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/subaru/xv/29055
Προσωπικό σχόλιο: Ο προσανατολισμός της εταιρίας στην αμερικάνικη ήπειρο, είχε μεγάλο αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή αγορά και έδειξε αναξιοπιστία ειδικότερα στην ελληνική.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/24842,DOKIMH_Subaru_XV_20_CVT_AWD.html & https://www.4troxoi.gr/dokimes/paroysiaseis/subaru-odigoyme-ta-xv-kai-forester-20-e-boxer