Nissan – Juke II

Εν έτη 2020 το Nissan Juke αναβαθμίστηκε και εκσυγχρονίστηκε, χωρίς όμως να χάσει την αύρα της διαφορετικότητας που το χαρακτήριζε από την πρώτη μέρα που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Όταν πριν από μία δεκαετία η Nissan παρουσίασε το Juke κατάφερε να προκαλέσει το κοινό αίσθημα, δημιουργώντας ουσιαστικά το πρώτο crossover. Το ιαπωνικό μοντέλο με τις κόμπακτ διαστάσεις δεν ήταν απλά ιδιαίτερο, αλλά πρωτοποριακό. Μάλιστα σε βαθμό που αρκετοί αναρωτιόμασταν αν το κοινό θα αντιδράσει θετικά στην ακραία και φουτουριστική για την εποχή σχεδίαση του. Ενάντια στα προγνωστικά, όχι μόνο αποδέχτηκε τη διαφορετικότητα και τον καινοτόμο χαρακτήρα του, αλλά το Juke κατάφερε να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο πωλήσεις στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Όταν παρουσιάστηκε η αισθητική του ήταν τόσο φουτουριστική, που μέσα σε μία δεκαετία δεν χρειάστηκε παρά ένα μικρό φρεσκάρισμα για να παραμείνει επίκαιρο. Όμως, σήμερα ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος από ποτέ. Η κατηγορία των B-SUV ανθεί, οι προτάσεις διαδέχονται η μία την άλλη και το Juke θεωρήθηκε απαραίτητο να αλλάξει. Εν έτη 2020 αναβαθμίστηκε και εκσυγχρονίστηκε, χωρίς όμως να χάσει την αύρα της διαφορετικότητας που το χαρακτήριζε από την πρώτη μέρα που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.

Η συνταγή της νεότερης γενιάς του Nissan Juke έχει διαφορετικά συστατικά. Το βασικό και κυριότερο είναι η καινούργια πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, η CMF-B, απόρροια της συνεργασίας με τη Renault και έχει χρησιμοποιηθεί στα νέα Clio και Captur. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν σημαντικά οι διαστάσεις του σε κάθε επίπεδο! Συγκεκριμένα, το μήκος του είναι αυξημένο κατά 75 χλστ., το πλάτος κατά 29 και το ύψος κατά 13 χλστ., με το μεταξόνιο να είναι 105 χλστ. μεγαλύτερο. Για όσους οι αριθμοί δεν σημαίνουν πολλά, αρκεί να σας αναφέρουμε ότι σε μήκος είναι αντίστοιχο με το Qashqai πρώτης γενιάς. Στοιχείο που έχει σημαντικό αντίκτυπο στους χώρους. Η καμπίνα των επιβατών είναι αισθητά πιο άνετη και ακόμα ένας ενήλικας με ύψος 1.90 μπορεί να βολευτεί στα πίσω καθίσματα. Ο χώρος για τα γόνατα είναι μεγαλύτερος κατά 58 εκ. και για το κεφάλι περίπου 11 εκ. Μάλιστα, τα πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας απολαμβάνει και ο αποθηκευτικός χώρος που πλέον αγγίζει τα 422 λίτρα, 68 περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Η ειδοποιός διαφορά του Juke σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας ήταν τα σπορτίφ χαρακτηριστικά που το διέκριναν. Φυσικά δεν ήταν μία σπορ κατασκευή, αλλά αυτό δεν αναιρούσε το γεγονός ότι ήταν ευχάριστο οδηγικά. Η νεότερη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι στερείται άνεσης. Τα αμορτισέρ απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και το επίπεδο άνεσης είναι υψηλό. Αντίστοιχα άνετο είναι και στον αυτοκινητόδρομο, με τον 3κύλινδρο κινητήρα να διατηρεί χαμηλά το επίπεδο θορύβου, ενώ σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο σου δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού. Μόλις βρεθείς στον επαρχιακό δρόμο, αρχίζεις να απολαμβάνεις τις αρετές τις πιο σφικτής ρύθμισης της ανάρτησης. Το πλαίσιο αποδεικνύεται εξαιρετικά στιβαρό, ενώ το βάρος των 1.210 κιλών του προσφέρει πολύ καλή ευελιξία και κατευθυντικότητα. Σημειώστε, ότι το νέο Juke μετά από χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στην κατασκευή του είναι 23 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο! Φυσικά και θα πάρει κλίσεις στις κλειστές στροφές και οριακά ο πίσω εσωτερικός τροχός θα χάσει την επαφή με το έδαφος. Ακόμα και έτσι δεν θα προβληματίσει. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο το έχει κάνει λιγότερο νευρικό, αλλά και πάλι θα αισθανθείς το πίσω μέρος να γλιστράει ελαφρά. Τουλάχιστον, μέχρι έως ότου παρέμβει διακριτικά το ESP.

Σχεδίαση
Διαστάσεις
Επίπεδο εξοπλισμού
Εσωτερικός διάκοσμος
Ποιότητα κατασκευής
Οδική συμπεριφορά

Λειτουργία κιβωτίου σε γρήγορο ρυθμό

Κυβισμός (κ.εκ.)999
Ισχύς (PS)117
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)4,9
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων5
Τιμή σε ευρώ17.900
Τιμή σε δραχμές6.099.425

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/nissan/juke/39679
Προσωπικό σχόλιο: Πλέον μόνο δικίνητο (όχι ότι το πήρε και κανείς τετρακίνητο)…

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/29795,Dokimh_Nissan_Juke_Trendy_as_usual.html