Mazda – MX-30

Για πρώτη φορά η Mazda λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της φίρμας και αυτό είναι το νέο MX-30. Το νέο Mazda MX-30 ταράζει την κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών, με την ιαπωνική φίρμα να περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνει ένα Mazda να ξεχωρίζει. Αρχικά, είναι η εμφάνιση που υιοθετεί μια αναβαθμισμένη εκδοχή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo, καθώς και η ευχάριστη οδηγική του συμπεριφορά. Η λίστα περιλαμβάνει φυσικά την υψηλή ποιότητα υλικών, κάτι που έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας και -τέλος- κάποιες ιδιαίτερες πινελιές που προκαλούν το… «wow factor».

Η πρώτη ματιά είναι ίσως η σημαντικότερη για να σε «κερδίσει» ένα αυτοκίνητο (και όχι μόνο). Το νέο Mazda MX-30 συνδυάζει ένα πολύ μοντέρνο στιλ, με την πολυτελή κομψότητα που αρμόζει σε ένα SUV της φίρμας. Μάλιστα, τολμώ να πω ότι η επιβλητική του εμφάνιση… κρύβει καλά τον «ευγενικό» του χαρακτήρα προς το περιβάλλον. Η εμπρός μάσκα εναρμονίζεται με τις στρογγυλεμένες επιφάνειες και του υπόλοιπου αμαξώματος, ενώ η διχρωμία της οροφής προσδίδει στο compact SUV μια πιο δυναμική αντίθεση. Το μήκος του MX-30 είναι 4,4 μέτρα και το πλάτος 1,8 μέτρα, ιδανικές διαστάσεις ώστε να συνδυάζει ευελιξία εντός πόλης, καθώς και ευρυχωρία στο εσωτερικό.
Για την είσοδo στην καμπίνα του νέου Mazda MX-30, τόσο για τον οδηγό όσο και τον συνοδηγό γίνεται με… φυσιολογικές συνθήκες. Ωστόσο, οι υπόλοιποι επιβάτες επιβιβάζονται στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ανοίγοντας τις αντικρυστές πίσω πόρτες μέσω της αποκλειστικά εσωτερικής χειρολαβής. Στοιχείο που μας έκανε να θυμηθούμε το RX-8. Υπάρχει χώρος για 5 άτομα με μικρές παραχωρήσεις στην άνεση και στην επιβίβαση/αποβίβαση. Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 366 λίτρα (341 λίτρα εάν επιλέξετε το προαιρετικό ηχοσύστημα της Bose).

Κάτω από το καπό του νέου Mazda MX-30 φωλιάζει ένας ηλεκτροκινητήρας e-Skyactiv 107 kW (145 ίππων), που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς του SUV. Η μέγιστη ροπή είναι 271 Nm, τα οποία έρχονται ακαριαία μετά το βύθισμα του δεξιού πεντάλ. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι 19 kWh/100 km (WLTP), γεγονός που επιτυγχάνεται εφόσον κινείστε συντηρητικά. Πιο συγκεκριμένα, το MX-30 μπορεί να φορτιστεί από 20% έως 80% σε 3 ώρες με εναλλασσόμενο ρεύμα, ή σε 36 λεπτά με τη χρήση παροχής συνεχούς ρεύματος. Το σώμα της μπαταρίας αποτελεί δομικό στοιχείο του αμαξώματος του MX-30, γεγονός που ενισχύει τη συνολική ακαμψία του οχήματος. Και οι δύο υποδοχές φόρτισης (κανονικής και ταχείας) βρίσκονται στο το πίσω δεξιό φτερό, και το ενσωματωμένο καλώδιο φόρτισης AC στο χώρο αποσκευών.
Το γνωστό G-Vectoring Control εξελίχθηκε σε… e-GVC Plus. Αυτό χρησιμοποιεί τα χαρακτηριστικά ροπής του ηλεκτροκινητήρα για τη βελτιστοποίηση της μετατόπισης φορτίου εμπρός-πίσω κάτω από ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα σεναρίων οδήγησης.

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh35,5 (E)
Ισχύς (PS)143
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)140
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,7
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)17,8
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων5
Τιμή σε ευρώ37.590
Τιμή σε δραχμές12.808.792

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mazda/mx-30/41214
Προσωπικό σχόλιο: Μάλλον αδιάφορο για τους τετρακίνητους οπαδούς.

Πηγή: https://www.newsauto.gr/test-drive/dokimi-mazda-mx-30/