Kia – Niro/e-Niro I

Το e-Niro χρησιμοποιεί την τεχνολογία του αδελφού Hyundai Kona Electric για την κίνησή του και από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται στην καρδιά της μικρομεσαίας SUV/crossover κατηγορίας με μήκος στα 4.375 χλστ.. Είναι δηλαδή μικρότερο κατά 110 χλστ. από το Kia Sportage και κατά 20 χλστ. από το crossover XCeed για αυτό και ο «συνωστισμός» που δημιουργείται στην κατηγορία αυτή για την Kia, είναι και ο λόγος που το Νiro διατίθεται αποκλειστικά στη χώρα μας στις ηλεκτρικές και τις Plug-In Hybrid εκδόσεις του.
Το Kia e-Niro είναι ένα ξεχωριστό αισθητικά αυτοκίνητο της κατηγορίας όχι μόνον επειδή δεν το «έχουμε» δει ξανά σε αυτή την γωνία της Ευρώπης αλλά και λόγω της σχεδίασής του. Ως ηλεκτρικό για παράδειγμα δεν διαθέτει γρίλιες εισαγωγής αέρα στην μάσκα του, ενώ πάνω σε αυτή έχει ενσωματωθεί η θύρα φόρτισής του.

Το Kia e-Niro στην μεγαλύτερη και ισχυρότερη έκδοση, εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 395 Nm ροπής (διαθέσιμη από μηδέν στροφές) και μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 64 kWh. Ο συνδυασμός είναι εξαιρετικός αφού τόσο η απόδοση είναι σε θέση να κινήσει κάτι παραπάνω από σβέλτα το βάρους 1.812 κιλών e-Niro με εντυπωσιακή αμεσότητα και τράβηγμα, αλλά και μέσω της ιδιαίτερα αυξημένης αυτονομίας που προσφέρει. Η Kia το αναφέρει το ηλεκτρικό σύστημα του e-Niro ως «επόμενης γενιάς» κάτι που ισχύει αν αναλογιστούμε πως με βάση της εργοστασιακές μετρήσεις στο πρότυπο WLTP προσφέρει αυτονομία έως 615 χλμ. σε αστικές συνθήκες και περισσότερα από 455 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Αυτή η αυτονομία μάλιστα επαληθεύεται και στην πράξη με πραγματική αυτονομία στην διάρκεια της δοκιμής μας παραπάνω από 400 χλμ. Αυτή εξαρτάται βέβαια και από την επιλογή του προγράμματος παραμετροποίησης (Eco, Eco+, Normal και Sport) καθώς και από την χρήση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση που προσφέρει το κιβώτιο μιας σχέσης. Μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι ο οδηγός ρυθμίζει τον βαθμό ανάκτησης με αποτέλεσμα να μπορεί να διαχειριστεί απόλυτα την αυτονομία και να καθορίσει την οδήγησή του.

Μια πλήρης φόρτιση για το Kia e-Niro διαρκεί 31 ώρες από απλή οικιακή πρίζα και 10 ώρες από wallbox ισχύος 7,4 kW. Aπό ταχυφορτιστή 100 kW από το 20% έως το 80% της χωρητικότητας επαναφορτίζεται σε 42 λεπτά. Η πραγματική κατανάλωση κυμαίνεται από 18.2 έως 19.5 kWh.
Η εικόνα στο εσωτερικό του Kia e-Niro είναι ξεχωριστή αισθητικά και προβάλλει πλούσιο εξοπλισμό, high tech διάκοσμο και καλή ποιότητα κατασκευής. Οι χώροι του είναι καλοί τόσο για τους επιβάτες και κυρίως για τους πίσω που έχουν στη διάθεσή τους μεγάλο αέρα για τα γόνατα και ικανοποιητικό για τα κεφάλια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί με τη σειρά του με διαθέσιμο όγκο 451 λίτρων.

Εμφάνιση
Ποιότητα κατασκευής,
Πραγματική αυτονομία,
Χώροι,
Άνεση ανάρτησης

Διάρκεια φόρτισης από οικιακή πρίζα,
Τιμή,
Μη 4κίνητη έκδοση

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh1.580 (H)39,2 (E)64,0 (E)
Ισχύς (PS)141136204
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)172155167
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,89,87,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)1,315,315,9
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ39.99042.99046.990
Τιμή σε δραχμές13.626.59214.648.84216.011.842

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/kia/niro/25041 & https://www.euroncap.com/en/results/kia/niro/25042
Προσωπικό σχόλιο: Μοντέλο που απεθύνεται σε πολύ μικρό (ακόμα) κοινό.

Πηγή: https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Dokimh-Kia-e-Niro-Long-Range_208920.asp