Cupra – Formentor

Ήδη από το 2018, οπότε και η ανακοίνωση από πλευράς Seat Group ότι εφεξής η Cupra θα αποτελεί ανεξάρτητη μάρκα, οι πωλήσεις των εκδόσεων Cupra «πήγαιναν» σε ξεχωριστό κουμπαρά, στα κεντρικά γραφεία της νέας εταιρείας, στο Μαρτορέλ (Βαρκελώνη)
Το ισχυρότερο Formentor της γκάμας, θα αποτελείται από επτά εκδόσεις: μία ντίζελ (2.0 με 150 ίππους), που κατά κύριο λόγο θα απορροφηθεί από εταιρικές πωλήσεις, τέσσερις βενζίνης (150-310 ίπποι) και δύο plug-in hybrid.
Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB Evo, με μήκος 4.450 χλστ., πλάτος 1.839 και ύψος 1.511 χλστ. αντίστοιχα, φιλοξενεί πέντε επιβάτες χωρίς παραχωρήσεις, πλην εκείνης που θα χρειαστεί να υποστεί ένας τρίτος επιβάτης στο πίσω κάθισμα, λόγω του κεντρικού τούνελ. Από εκεί και πέρα, τα 420 λίτρα του χώρου αποσκευών (450 λίτρα στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και 345 στις plug-in υβριδικές) είναι μια μέση τιμή για αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Όσον αφορά τη σχεδιαστική προσέγγιση του Formentor, αν και η συγγένεια με τα μοντέλα της Seat είναι εμφανής, το ίδιο ξεκάθαρη είναι και η πρόθεση των σχεδιαστών να δώσουν στο ψηλωμένο μοντέλο τους μια ξεκάθαρα κόμπακτ εικόνα, με στοιχεία και από τη «γλώσσα» των χάτσμπακ. Εμπρός, το μπρονζέ λογότυπο της μάρκας κυριαρχεί στην κάθετη μάσκα, ενώ κάτω από τους στενούς προβολείς με τα φώτα ημέρας υπάρχουν δύο εισαγωγείς αέρα για την έξτρα ψύξη των φρένων.
Όσο για τη σπορτίφ πινελιά, δε χρειάζεται παρά να εστιάσει κανείς στο πίσω σπόιλερ, στις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης που πλαισιώνουν το διαχύτη, καθώς και στις επίσης μπρονζέ χρώματος ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών, και τις δαγκάνες της Brembo (τετραπίστονες εμπρός).
Η «επιθετική» εικόνα διατηρείται και στο εσωτερικό, όπου τον πρώτο λόγο έχουν τα χαμηλά τοποθετημένα, εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα με το σκούρο γκρι δέρμα, που «δένουν» με τη συνολικά σκουρόχρωμη προσέγγιση των υπόλοιπων υλικών της καμπίνας, τα οποία τόσο ποιοτικά όσο και από άποψη συναρμογής δε σηκώνουν ούτε υποψία κριτικής.

Προφανώς και η Cupra δεν ήρθε να ισχυριστεί πως με το Formentor ανακάλυψε τον τροχό. Κάτω από το δυναμικό του αμάξωμα τα μηχανικά μέρη είναι πολλάκις δοκιμασμένα, είτε αυτό έχει να κάνει με το πλαίσιο, που επίσης «φοράει» το Seat Ateca και το VW Golf, είτε με το 7άρι DSG κιβώτιο. Ωστόσο, για να διαφοροποιηθεί τουλάχιστον από το Ateca, το Formentor είναι μακρύτερο και χαμηλότερο, ενώ κάνει το ντεμπούτο του ως τετρακίνητο, βασισμένο στη λογική των Audi S3 και VW Golf R (με ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη), ώστε να βγουν στο δρόμο οι 310 ίπποι του 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου. Με την αίσθηση των «γρήγορων επιβατικών» του Group να είναι γνωστή, ξέρεις τι να περιμένεις από τον TSI, που με την αρωγή άμεσου και πολλαπλού ψεκασμού, μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, σφυρήλατων πιστονιών και κράματος αλουμινίου πυριτίου στο καπάκι αποδίδει την ισχύ του αγόγγυστα και αδιάκοπα μέχρι σχεδόν το όριο περιστροφής του, την ίδια ώρα που η ροπή των 400 Nm που αποδίδεται από χαμηλά και μέχρι τις 5.450 σ.α.λ. του χαρίζει αίσθηση κινητήρα μεγαλύτερης χωρητικότητας.
Το αμάξωμα παραμένει ακλόνητο από πλευράς κλίσεων και… αναίσθητο σε βαθμό Audi όσον αφορά την πιθανότητα παρέκκλισης από την πορεία που υποδεικνύει το μεταβλητού λόγου σύστημα διεύθυνσης, ακόμα και στη λειτουργία Normal. Από εκεί και πάνω, στάνταρντ στο Formentor των 310 ίππων είναι τα προγράμματα Sport, Cupra, Off Road και ένα εξατομίκευσης ρυθμίσεων, που επεμβαίνουν στο βάρος του τιμονιού, στην απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, στην ανάρτηση και στο βαθμό εμπλοκής του ESC.

Με τις δύο εκδόσεις των 204 και 245 ίππων του νέου Formentor e-Hybrid, οι οποίες ακολουθούν το λανσάρισμα των Cupra Leon e-Hybrid και Cupra Leon e-HYBRID Sportstourer, η μάρκα θα διαθέτει συνολικά έξι εκδόσεις PHEV στην αγορά. Όταν η πλήρης γκάμα μοντέλων και κινητήρων θα είναι διαθέσιμη, η εταιρεία στοχεύει να επιτύχει συνολικό κύκλο εργασιών ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Το μελλοντικό Cupra Born, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, θα προστεθεί επίσης στη γκάμα αργότερα μέσα στο τρέχον έτος.
Το νέο Formentor e-Hybrid ενσωματώνει έναν βενζινοκινητήρα 1.4 της οικογένειας TSI με απόδοση 150 ίππων, ηλεκτρικό κινητήρα με ισχύ 115 ίππους και μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 13 kWh για συνδυασμένη απόδοση 245 ίππων, μέγιστη ροπή 400 Nm και αυτονομία έως 55 χιλιόμετρα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Το Cupra Formentor e-Hybrid των 245 ίππων επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,0 δευτερόλεπτα και επιτυγχάνει κατανάλωση καυσίμου 1,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων μόλις 31 g/χλμ., σύμφωνα με το WLTP. Επιπλέον, η έκδοση των 204 ίππων προσφέρει μέγιστη ροπή 350 Nm και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.498 (4×2)1.984 (4×4)1.984 (4×2)1.984 (4×4)1.968 (D) (4×2)1.395 (H) (4×2)1.395 (H) (4×2)
Ισχύς (PS)150190245310150204245
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)204220238250205205210
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,97,16,84,99,37,87,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,37,57,78,55,21,21,4
Αριθμός θυρών5555555
Αριθμός θέσεων5555555
Τιμή σε ευρώ28.99025.698 45.900

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/cupra/formentor/42254
Προσωπικό σχόλιο: Νέο άνοιγμα της Seat, όπως έκανε και η Citroen με την DS.

Πηγή: https://www.4troxoi.gr/dokimes/cupra-formentor-vz-2-0-tsi-310-ps-dsg-4drive-to-odigoyme-stin-ellada/ & https://www.capital.gr/auto/3528185/xekina-i-paragogi-tou-cupra-formentor-e-hybrid