Hyundai – Tucson IV

Με τη νεότερη γενιά του Tucson, η Hyundai ουσιαστικά κατάφερε να επανατοποθετήσει το κορεάτικο SUV στην κατηγορία. Σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, αναβαθμίστηκε σε κάθε επίπεδο αποκτώντας σαφώς πιο premium χαρακτήρα. Αυτός συνδυάστηκε με ένα ξεχωριστό σχεδιαστικά αμάξωμα, άφθονους χώρους στο εσωτερικό, υψηλό επίπεδο πρακτικότητας, αλλά και κορυφαίο εξοπλισμό ψυχαγωγίας και ασφάλειας. Στοιχεία που αναζητά η πλειονότητα των κατόχων SUV σήμερα. Παράλληλα, με την πολυσυλλεκτική και πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήριων μονάδων, το Tucson διαθέτει ισχυρό οικολογικό χαρακτήρα. Εκτός από τις εκδόσεις που κάνουν χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, αλλά και την plug-in των 265 ίππων, η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει το Tucson και σε αμιγώς υβριδική εκδοχή. Η συνδυαστική λειτουργία ενός κινητήρα βενζίνης με αυτή ενός ηλεκτροκινητήρα, υπόσχεται πολύ καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, αντίστοιχες εκπομπές ρύπων και κορυφαία αποδοτικότητα. Στοιχεία που μαζί με τα δεδομένα προτερήματα του Tucson, μοιάζουν ικανά να το χαρακτηρίσουν ως το κορυφαίο της σειράς.

Στο τεχνικό κομμάτι, το υβριδικό Tucson κάτω από το εμπρός καπό κρύβει τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.600 ccπου έχουμε συναντήσει και στις εκδόσεις ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, με απόδοση 150 ή 180 ίππων. Ο 1.6 T-GDi , που κάνει χρήση άμεσου ψεκασμού, αλλά και τεχνολογίας συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων έχει ισχύ 180 ίππων και εκτός από τον ηλεκτροκινητήρα των 60 ίππων, συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που συνήθως επιλέγει τη λύση των κιβωτίων τεχνολογίας CVT, η Hyundai τοποθέτησε ένα συμβατικό αυτόματο, στοιχείο που όπως αποδείχθηκε στην πράξη κάνει τη διαφορά. Κάπου εδώ, αξίζει να σημειώσουμε ότι η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει το εντυπωσιακό SUV σε έκδοση με κίνηση στους τέσσερις, αλλά και στους δύο τροχούς

Μπορεί με την πρώτη ματιά να μην μαρτυρά την ταυτότητα του, αλλά από τη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μία έκδοση με τελείως διαφορετικό τρόπο λειτουργίας. Υπό κανονικές συνθήκες, και χωρίς να βυθίσεις το πεντάλ της βενζίνης στο πάτωμα, το TucsonHybrid ξεκινάει με τον ηλεκτροκινητήρα. Αν διατηρήσεις σταθερή ταχύτητα, ο θερμικός κινητήρας παραμένει σε… νάρκη και διαπιστώνεις την εύρυθμη λειτουργία του συνόλου. Στον αστικό κύκλο είναι αρκετά εύκολο να κινηθείς με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, στοιχείο που συμβάλλει τα μέγιστα στη μειωμένη κατανάλωση. Δεν είναι υπερβολή πως στην πόλη καταφέραμε να δούμε τιμή μικρότερη των 5 lt/100 km! Σε μικτό κύκλο, και χωρίς ιδιαίτερη… σύνεση, η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 6,5 lt. Νούμερο εντυπωσιακό για το μέγεθος και την ισχύ του Tucson.

Αν ψάχνεις τις διαφορές ανάμεσα στα μοντέλα, θα πρέπει να εστιάσεις στην 5η πόρτα και στο χαρακτηριστικό λογότυπο Hybrid. Αυτό είναι το μοναδικό στοιχείο που αναδεικνύει την ταυτότητα της συγκεκριμένης έκδοσης του Tucson. Τα σημεία που η αμιγώς υβριδική έκδοση διαφοροποιείται είναι καλά κρυμμένα ανάμεσα σε κινητήρα και κιβώτιο, αλλά και στην πίσω σειρά καθισμάτων. Στο πρώτο σημείο συναντάμε τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 60 ίππων, ενώ στο δεύτερο έχει κρυφτεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου 1,49 kWh. Η παράλληλη λειτουργία τους υπόσχεται 230 ίππους και 350 Nm ροπής. Μάλιστα, τα 264 Nm από αυτά είναι άμεσα διαθέσιμα από τον ηλεκτροκινητήρα, υποσχόμενο παράλληλα πολύ καλές για την κατηγορία επιδόσεις (0-100 km/h σε 8,0 sec).

Σχεδίαση
Premium χαρακτήρας
Άνεση
Πρακτικότητα
Εσωτερικός διάκοσμος
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Λειτουργία κιβωτίου
Κατανάλωση

Ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης

Κυβισμός (κ.εκ.)1.598 (MH) (4×2)1.598 (MH) (4×2)1.598 (MH) (4×4)1.598 (MH) (D) (4×2)1.598 (MH) (D) (4×4)1.598 (H) (4×2)1.598 (H) (4×4)1.598 (PH) (4×4)
Ισχύς (PS)150180180136136230230265
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)189205201180180193193191
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,39,49,011,411,58,08,38,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,66,57,05,35,95,76,31,4
Αριθμός θυρών55555555
Αριθμός θέσεων5 5555555
Τιμή σε ευρώ27.59029.19033.390 32.09036.19038.14040.64046.790

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/hyundai/tucson/43815
Προσωπικό σχόλιο: Υψηλή τιμή για λίγα οδηγικά χαρακτηριστικά.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/38074,Dokimh_Hyundai_Tucson_Hybrid_2WD_Bullsey.html