Volkswagen – Taigo

Η VW έχει βαλθεί να καλύψει κάθε κενό στη γκάμα των μικρών SUV/crossover που διαθέτει, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία είναι από τις μεγαλύτερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι, έχοντας ήδη δύο αυτοκίνητα στην κατηγορία, το T-Cross και το λίγο μεγαλύτερο T-Roc, που κινείται κάπου ανάμεσα στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία, προσέθεσε κι ένα τρίτο, με «κουπέ» αμάξωμα αυτήν τη φορά, το Taigo. Βασισμένο κι αυτό στην πλατφόρμα MQB A0, που χρησιμοποιείται σε όλα τα καινούργια μικρά αυτοκίνητα του γερμανικού γκρουπ, έχει μήκος 4,266 μ., είναι δηλαδή λίγο μεγαλύτερο από το T-Cross (4,11 μ) αλλά και το T-Roc (4,234 μ.), πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο στο κάτω μέρος της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, που είναι ένα ευρύχωρο μικρό οικογενειακό SUV, προδιαθέτουν και για τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Προφανώς δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα και δεν προκαλεί για γρήγορη οδήγηση, δεν προβληματίζει όμως καθόλου στο δρόμο, όπου αποδεικνύεται ασφαλές και ευκολοδήγητο. Έχει αρκετά καλό κράτημα, είναι κάπως υποστροφικό στην πίεση, αλλά αρκετά προοδευτικά, δεν αιφνιδιάζει και δεν έχει απρόβλεπτες αντιδράσεις, ενώ κάποιες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το τιμόνι του έχει μέτρια αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά βελτιώνεται στην πίεση, ενώ τα φρένα του επίσης δεν προβληματίζουν. Η ποιότητα κύλισης προδίδει την κατηγορία στην οποία ανήκει, αφού δεν έχει το «αρχοντικό» πάτημα ενός Passat και οι κάπως σφιχτές αναρτήσεις του ακολουθούν με λιγότερη ακρίβεια το ανάγλυφο του οδοστρώματος. Η άνεση που προσφέρει πάντως είναι επαρκής για οικογενειακό αυτοκίνητο, χωρίς να γίνεται κουραστικό αλλά και χωρίς να ξεχωρίζει.

Είναι προφανές ότι, αν και το Taigo είναι λίγο μεγαλύτερο από τα δύο άλλα μικρά SUV της VW, ο στόχος με τη δημιουργία του ήταν το ίδιο κοινό, αυτό που αγοράζει ως οικογενειακό αυτοκίνητο ένα μικρό SUV με τιμή σχετικά προσιτή, χωρίς συμβιβασμούς σε λειτουργικά χαρακτηριστικά. Προσπαθώντας να ικανοποιήσει κάθε πιθανή απαίτηση που δεν θα κάλυπταν για τους πιθανούς πελάτες τα άλλα δύο μοντέλα της, δημιούργησε ένα ακόμα, λίγο μεγαλύτερο, αλλά και λίγο πιο κομψό, χωρίς να προσφύγει σε υπερβολικά ακριβές λύσεις (και σε επίπεδο υλικών στο εσωτερικό) που θα έκαναν μη ανταγωνιστική την τιμή του. Έχοντας, λοιπόν, τρία διαφορετικά αυτοκίνητα στην ίδια κατηγορία, με αντίστοιχα μηχανικά μέρη και με μικρές διαφορές στις τιμές, μπορεί να πει πλέον στον υποψήφιο πελάτη που μπαίνει στις εκθέσεις της «ό,τι θέλετε, το έχουμε»!

Χώροι
Εξοπλισμός
Στάνταρ αυτόματο κιβώτιο
Ευκολία οδήγησης

Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
Μεγάλο προσκέφαλο συνοδηγού, περιορίζει την ορατότητα πίσω δεξιά

Κυβισμός (κ.εκ.)999 (4×2)999 (4×2)1.498 (4×2)
Ισχύς (PS)95110150
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)183191212
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,510,48,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,55,75,8
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων5 55
Τιμή σε ευρώ22.90026.05030.250

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/vw/taigo/45238
Προσωπικό σχόλιο: Αδιάφορο για απαιτήσεις εκτός δρόμου.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4951/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8D%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B2%CE%AC%CF%83%CE%B7