Suzuki – Across

Δείγμα συνεργασίας είναι το Across της Suzuki, που στην ουσία είναι ένα φορτιζόμενο υβριδικό Toyota RAV4 με διαφορετικά σήματα, μετά από μια συμφωνία ανάμεσα στις δύο εταιρείες ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι ώστε, με την προσθήκη του πρώτου φορτιζόμενου υβριδικού μοντέλου στη γκάμα της, να περιορίσει η Suzuki το μέσο όρο των εργαστηριακών εκπομπών CO2 κάτω από τα όρια που θα συνεπάγονταν μεγάλα πρόστιμα. Είναι χαρακτηριστικό του παραλογισμού αυτής της -δήθεν φιλοπεριβαλλοντικής- πολιτικής των γραφειοκρατών της Ε.Ε. το γεγονός ότι αναγκάστηκε η Suzuki, ένας κατασκευαστής καλών μικρών και οικονομικών αυτοκινήτων, που έχει μάλιστα ήδη αρχίσει να χρησιμοποιεί και υβριδική τεχνολογία για ακόμα πιο οικονομική λειτουργία των αυτοκινήτων της, να προσθέσει στη γκάμα της ένα σημαντικά μεγαλύτερο και βαρύτερο μοντέλο, με την ανάλογη σπατάλη πόρων, υλικών κει ενέργειας, για να μη πληρώσει… περιβαλλοντικό πρόστιμο! Εν πάση περιπτώσει, ουδέν κακόν αμιγές καλού και η ιαπωνική εταιρεία προσέθεσε στη γκάμα της ένα μεσαίο SUV εγνωσμένης αξίας, που συμβαδίζει με την πολύ καλή παράδοσή της στα τετρακίνητα αυτοκίνητα «ελεύθερου χρόνου» και εκτός δρόμου.

Το Across -απολύτως όμοιο με το φορτιζόμενο υβριδικό RAV4 μηχανολογικά- κινείται από ένα ολοκληρωμένο υβριδικό σύστημα που εξασφαλίζει και τετρακίνηση, το οποίο αποτελείται από ένα 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων με 185 ίππους, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 134 kW (182 ίππων) τοποθετημένο μεταξύ βενζινοκινητήρα και κιβωτίου και ενσωματωμένο στο κιβώτιο κι ένα μικρότερο ηλεκτροκινητήρα 40 kW (54 ίππων) πίσω, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς όταν απαιτείται, εξασφαλίζοντας την τετρακίνηση. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς του συστήματος είναι 306 ίπποι. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός ιδιόμορφου κιβωτίου με πλανητικά γρανάζια, που λειτουργεί σαν αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, προσφέροντας όμως και την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 6 σταθερές σχέσεις, μέσω του μοχλού επιλογής ή των χειριστηρίων (paddles) στο τιμόνι. Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του συστήματος στην πράξη, είναι προφανές ότι τόσο μεγάλη ισχύς σε συνδυασμό και με τη μεγάλη ροπή των ηλεκτροκινητήρων προσφέρει πολύ παραπάνω από καλές επιδόσεις, φτάνοντας σε επίπεδα καλού σπορ αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 6”). Το αυτοκίνητο «έχει γκάζι», το σύστημα έχει άμεση απόκριση χάρη και στο γεγονός ότι στους ηλεκτροκινητήρες η ροπή αποδίδεται από μηδενικές στροφές και τελικά η οδήγηση είναι ιδιαίτερα ξεκούραστη και ευχάριστη και η ασφάλεια στα προσπεράσματα απολύτως εξασφαλισμένη.

Χωρίς εκπλήξεις είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, ακόμα κι όταν βρίσκεται υπό πίεση, αν ο οδηγός… υποκύψει στον πειρασμό να εκμεταλλευτεί τη μεγάλη δύναμη που έχει στην διάθεση του. Προφανώς μιλάμε για ένα οικογενειακό SUV που δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα, η συμπεριφορά του όμως είναι απολύτως προβλέψιμη, έχει καλό κράτημα, η τετρακίνηση συμβάλλει στην εξασφάλιση καλής κατευθυντικότητας, η υποστροφή έρχεται προοδευτικά στην πίεση, αλλά ποτέ δεν είναι υπερβολικά τονισμένη, ενώ το αμάξωμα εμφανίζεται αυξημένες κλίσεις στις πιο γρήγορες στροφές σε σχέση με ένα χαμηλό αυτοκίνητο, χωρίς όμως να επηρεάσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα «πληροφοριακό», όπως είναι μάλλον αναμενόμενο σε ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για χρήση εκτός δρόμου, ενώ αποτελεσματικά είναι τα φρένα. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή και η άνεση ικανοποιητική στα πλαίσια των SUV (χωρίς φυσικά να φτάνει στα επίπεδα ενός καλού σεντάν). Σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες, δεν είναι ανύπαρκτες χάρη στο πίσω κινητήρα, στα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και στην απόσταση των 19 εκατοστών από το έδαφος. Για την αποτελεσματικότερη χρήση του αυτοκινήτου εκτός δρόμου υπάρχει ένα πλήκτρο “Trail” στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, η ενεργοποίηση του οποίου προσομοιώνει την λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού, επεμβαίνοντας παράλληλα στον κινητήρα και στο κιβώτιο. Χωρίς λοιπόν να είναι το καθαρόαιμο που θα σκαρφαλώνει σαν κατσίκι στα βράχια, έχει υπαρκτές δυνατότητες για χρήση εκτός δρόμου, που θα ικανοποιήσουν την πλειοψηφία των οδηγών.

Πολύ εξελιγμένο υβριδικό σύστημα
Επιδόσεις- Αυτονομία με ηλεκτροκίνηση
Κόστος χρήσης
Χώροι
Ποιότητα
Υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες

Αυξημένη τιμή
Η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto δεν είναι ασύρματη

Κυβισμός (κ.εκ.)1.598 (H) (4×4)
Ισχύς (PS)306
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)1,0
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων5
Τιμή σε ευρώ62.180

Προσωπικό σχόλιο: Μάλλον αδιάφορο για την ελληνική αγορά.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5035/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%B6%CF%85%CE%B3%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%AF%CE%B4%CF%85%CE%BC%CE%BF%CF%82