Tesla – Model Y

Η συνταγή Tesla για το Model Y, περιλαμβάνει ως βάση το Model 3 και κάπως έτσι εισβάλλει στην εμπορική γειτονιά των SUV/Crossover.
Πέρα από συνηθισμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων με μακρά ιστορία στην παραγωγή, η Tesla δείχνει σαν παρείσακτος. Με το καλημέρα στην παρέα και εχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα μύθο, ένα σούσουρο γύρω από το όνομα της και τις κατασκευές, που το χρησιμοποιεί και ως μάρκετινγκ. Χωρίς καταιγισμό δημοσιευμάτων, καταχωρήσεων και άλλων τρόπων προώθησης, χωρίς υπέρλαμπρες εκθέσεις (τουλάχιστον για την ώρα), έχει καταφέρει σιωπηλά να κερδίσει το κοινό που μπορεί να διαχειριστεί. Πρακτικά διαπιστώνουμε και στη χώρα μας ότι το trend Tesla καλά κρατεί, με μια πρόχειρη ματιά στους δρόμους της πόλης. Εντάξει, κυρίως σε δρόμους βορείων και νοτίων προαστίων, περιοχές δηλαδή με κοινό οικονομικά ενεργό, που μπορεί δηλαδή να απορροφήσει και μετουσιώσει σε ιδιοκτησία – χρήση, ένα από τα πολλά υλοποιημένα οράματα του Elon Musk.

Crossover and out. Αυτή η δυνατότητα να σε βγάλει και λίγο παραέξω από το κουτί που θεωρείται πεδίο δράσης, είναι μια γοητευτική υπόσχεση για να προσελκύσει και όσους δίσταζαν. Η τάση θέλει crossover ακόμα και στην ηλεκτροκίνηση. Ο παρόμοιος ανταγωνισμός μυρίστηκε νωρίς το παιχνίδι και υλοποίησε την απαίτηση, οπότε και για την Tesla ιδού πεδίον δόξης λαμπρό! Το Model Y που έχει σαν βάση το Model 3, ήρθε για να παίξει τον εκδρομικό τρόπο προσέγγισης, όντας μεγαλύτερο σε διαστάσεις και ψηλότερα τοποθετημένο από το έδαφος. Τα 167 mm που απέχει το δάπεδο του Model Y είναι μια καλή δικαιολογία για να αφήσεις την άσφαλτο αρκεί να θυμάσαι ότι οδηγείς ένα τετρακίνητο μεν, αλλά όχι off road όχημα. Εν ολίγοις δρα αγχολυτικά να ξέρεις ότι δεν θα αφήσεις το μισό αυτοκίνητο κάτω, απολαμβάνοντας ένα crossover Tesla. Οπτικά ακολουθεί την αναγνωρίσιμη σχεδίαση της μάρκας, όντας ένα ρευστό σχήμα με σφραγισμένη μάσκα και απουσία αεραγωγών, αλλά σε ψηλότερη διαμόρφωση. Συνοπτικά και σε σχέση με το Model 3 είναι κερδισμένο 57 mm σε μήκος, 72 mm σε πλάτος και 181 mm σε ύψος. Με βάση και την επιμήκυνση του μεταξονίου κατά 15 mm, προκύπτει μια ευρύχωρη καμπίνα με περισσότερο αέρα για το κεφάλι των επιβατών συγκριτικά με το χαμηλότερο αδερφάκι του. Συν τοις άλλοις τα ψηλότερα τοποθετημένα εμπρός καθίσματα και η απουσία τούνελ μετάδοσης, δημιουργούν προϋποθέσεις ταξιδιωτική άνεσης. Ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης με χωρητικότητα μαμούθ 854 lt αναλαμβάνει την φιλοξενία των αποσκευών, ενώ υπάρχουν και μπροστά διαθέσιμα 117 lt αποθηκευτικού χώρου. Η μεγάλη γυάλινη οροφή ουσιαστικά απλώνει την αίσθηση ευρυχωρίας και φροντίζει για ευχάριστη ψυχολογία κατά την παραμονή στο minimal αλλά ξεχωριστό εσωτερικό του Model Y.

Τo κλασσικό EV hardware περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, έκαστο τοποθετημένο σε εμπρός (200 PS) και πίσω άξονα (287 PS), τα οποία αντλούν ενέργεια από τις μπαταρίες χωρητικότητας 75 kWh που απλώνονται σχεδόν σε όλο το πάτωμα. Συνδυαστικά αποδίδουν 390 PS και επιταχύνουν τα 0-100 km/h σε 5 sec, ιδιαίτερα κολακευτικό νούμερο αν αναλογιστείς ότι το βάρος ξεπερνά τα 2100 kg. Ομοίως και η τελική ταχύτητα των 217 km/h δεν αργεί να έρθει αν δείχνεις επιμονή στην επιτάχυνση. Με αυτό τον τρόπο οδήγησης βέβαια, που δεν αρμόζει στην φιλοσοφία ηλεκτρικής μετακίνησης, οι καταναλώσεις ξεφεύγουν και απέχουν παρασάγγας από τη μέση κατανάλωση των 16,8 kWh/100 km (εργοστασιακή τιμή WLTP). Φυσικά με τον ενεργοβόρο τρόπο χρήσης ούτε τα χιλιόμετρα της αυτονομίας θα εκπροσωπούνται από τα 507 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Αν ψάχνεις την δυναμικότερη προσφορά απόδοσης επιλέγεις από το menu την Standard λειτουργεία, ενώ υπάρχει και η Chill για πιο ομαλές καταστάσεις.Με τη λειτουργία one pedal, τους 12 αισθητήρες υπερύθρων και τις ενεργές κάμερες η οδήγηση γίνεται απλοποιημένα και με έντονη πληροφόρηση για τα τεκτενόμενα. Στο ηλεκτρικό Crossover απουσιάζουν οι θόρυβοι και μόνο ήχοι από το έδαφος και τον αέρα, γίνονται αισθητοί. Ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση παρόλα αυτά κερδίζουν υψηλή βαθμολόγηση. Για τη συμπεριφορά του σε περιβάλλον στριφτερό, του αναγνωρίζεις το ακριβές τιμόνι και μια ουδέτερη λογική. Δεν θα αναλωθεί σε αντιδράσεις του εμπρός και πίσω άξονα, άλλωστε τα ηλεκτρονικά είναι έτοιμα να επέμβουν και μάλιστα δεν το κάνουν άκομψα. Η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) καταφέρνει να διαχειριστεί το βάρος διατηρώντας τις κλίσεις σε νορμάλ επίπεδα, ενώ ταυτόχρονα να ζυγίσει την άνεση με το αποτέλεσμα. Ακλόνητα στο έργο τους έδειξαν και τα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες να εχουν ένα βαρύ φορτίο (μεταφορικά και κυριολεκτικά) να διαχειριστούν.

Αυτονομία
Διαχείριση ενέργειας
Απόδοση
Επιδόσεις
Αποτελεσματικότητα συμπεριφοράς
Τεχνολογίες
Χώροι

Φινίρισμα συναρμογής (κάποιων) υλικών
Χρόνος προσαρμογής

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh50 (Ε) (4×2)75 (Ε) (4×4) 75 (Ε) (4×4)
Ισχύς (PS)347351480
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)217217250
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,95,03,7
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)16,116,917,1
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ47.24054.24059.990

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/tesla/model+y/46618
Προσωπικό σχόλιο: Αμιγώς ηλεκτρικό αλλά η τετρακίνηση είναι για οδηγική συμπεριφορά.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/37777,Tesla_model_Y.html