Η Mercedes έχει ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, που περιλαμβάνει και την δημιουργία μοντέλων βασισμένων σε καινούργιες πλατφόρμες ειδικά εξελιγμένες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο πιο ρεαλιστικός τρόπος, όμως, για τις εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας για την άμεση δημιουργία και προσφορά στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στις ασφυκτικές προθεσμίες που προέβλεπε η εκβιαστική ευρωπαϊκή νομοθεσία, ήταν η δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων βασισμένων στις ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες των συμβατικών μοντέλων τους. Αυτήν την επιλογή έκανε και η Mercedes και το μικρότερο από τα ηλεκτρικά SUV της γκάμας της. Η EQA, αποτελεί στην ουσία μια ηλεκτρική παραλλαγή της GLA, με την οποία μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα. Έτσι έχει το ίδιο μεταξόνιο των 2.729 χιλιοστών, ενώ ο μήκος της φτάνει τα 4,463 μ.
Η EQA 250 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW (190 ίππων), που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς (μέσω ενός κιβωτίου με μία μόνο σχέση) και χάρη και στην πολύ καλή ροπή του (το μεγάλο πλεονέκτημα των ηλεκτροκινητήρων) προσφέρει στο αυτοκίνητο αρκετό «γκάζι», που δίνει τη δυνατότητα να οδηγηθεί αρκετά σβέλτα. Αν και δεν είναι αυτή η πρώτη προτεραιότητα στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, με δεδομένη τη σημαντική μείωση της αυτονομίας όταν πιέζεται πολύ ο κινητήρας. Γι’ αυτό άλλωστε και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Οι καλές επιδόσεις βέβαια (0-100 σε 8,6”) εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα, που είναι και το ζητούμενο σε κάθε αυτοκίνητο. Η τροφοδοσία του κινητήρα με ηλεκτρική ενέργεια γίνεται από μία μπαταρία λιθίου με χωρητικότητα 66,5 kWh, ενώ το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό με χειριστήρια που υπάρχουν στο τιμόνι. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, σύμφωνα με το νέο τυποποιημένο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών φτάνει τα 426 χιλιόμετρα. Στην πράξη είχαμε καταναλώσεις (σε αστικό περιβάλλον, όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία) που επιτρέπουν εύκολα αυτονομία 350 χιλιομέτρων, χωρίς υπερβολική πίεση στο αυτοκίνητο, αλλά με τον κλιματισμό (που βασίζεται σε αντλία θερμότητας για καλύτερη ενεργειακή απόδοση) σε λειτουργία.
Όπως και με κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η αξιολόγηση της EQA έχει δύο όψεις. Με απόλυτα κριτήρια είναι ένα πολύ καλό μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, δύναμη και καλές επιδόσεις, έχει καλούς χώρους για 4 άτομα, είναι ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, ενώ προσφέρει ξεκούραστη οδήγηση και χαμηλό κόστος χρήσης αν φορτίζεται με οικιακό ρεύμα. Θεωρητικά, λοιπόν, έχει τα προσόντα για να είναι ένα καλό μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Όμως, εδώ μπαίνει στην εξίσωση η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η περιορισμένη αυτονομία τους για μακρινά ταξίδια και το ανεπαρκές και ελαφρά χαοτικό δίκτυο φόρτισης (για την πλήρη αξιοποίηση του οποίου χρειάζεται να κατεβάσει κανείς 5-6 διαφορετικές εφαρμογές στο κινητό του, μία για κάθε πάροχο φόρτισης). Και βεβαίως, έχει και το μειονέκτημα του μικρότερου χώρου αποσκευών σε σύγκριση με την GLA. Η οποία μάλιστα στην έκδοση GLA 200 με παραπλήσιες επιδόσεις ξεκινάει από 37.000 ευρώ, χαμηλότερα δηλαδή από την EQA ακόμα και με την κρατική επιδότηση, προσφέροντας μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και απαλλάσσοντας τον κάτοχό της από το άγχος της αυτονομίας και της φόρτισης. Στην ουσία, λοιπόν, ο αγοραστής οικογενειακού premium αυτοκινήτου μάλλον θα στραφεί προς τη GLA και ο αγοραστής εταιρικού (που έχει πολύ περισσότερα οικονομικά κίνητρα αν αυτό είναι ηλεκτρικό) είναι πιθανό να προτιμήσει την EQA εφόσον δεν απομακρύνεται συχνά και πολύ από την πόλη, ή έχει άλλο οικογενειακό αυτοκίνητο.
Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh | 69,7 (Ε) (4×2) | 73,9 (Ε) (4×2) | 69,7 (Ε) (4×4) | 69,7 (Ε) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 190 | 190 | 228 | 292 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 160 | 160 | 160 | 160 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 8,9 | 8,6 | 7,7 | 6,0 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ) | 17,7 | 16,7 | 17,4 | 18,6 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 50.200 | 52.200 | 53.650 | 56.250 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/eqa/43187
Προσωπικό σχόλιο: Άγνωστη η τύχη του μοντέλου με τέτοια τιμή και “χλιαρά” χαρακτηριστικά.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5055/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%C2%AB%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%C2%BB-gla