Mercedes – GLC Class II

Το όνομά της GLC δεν είναι ένα από τα «παραδοσιακά» της Mercedes και ίσως να μην θυμίζει και πολλά στους πιο παλιούς, για τον απλούστατο λόγο ότι είναι από αυτά που άλλαξαν την περασμένη δεκαετία με την αλλαγή της ονοματολογίας της γερμανικής μάρκας. Στην ουσία είναι ο απόγονος της GLK, του μεσαίου SUV της Mercedes δηλαδή, η νέα γενιά του οποίου είναι η δεύτερη που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο όνομα. Το νέο μοντέλο, όπως συνηθίζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο, με μήκος που φτάνει τα 4,716 μ. και μεταξόνιο 2.888 χιλιοστών. Επίσης το αμάξωμα έχει βελτιωμένη αεροδυναμική, με συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx 0,29. Τέλος, ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, που το προσαρμόζει στη σύγχρονη πραγματικότητα, είναι η χρήση κινητήριων μονάδων που χρησιμοποιούν και κάποια ηλεκτρική συνιστώσα, έστω και ήπιο υβριδικό σύστημα

Μπορεί να έχει ένα από τα πιο μεγάλα προγράμματα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης η Mercedes, δεν παραλείπει όμως να προσφέρει στα αυτοκίνητα της και συστήματα παροχής ισχύος που είναι πιο ρεαλιστικά στη σημερινή πραγματικότητα, όπως είναι οι κινητήρες ντίζελ, που προσφέρουν τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 ανάμεσα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και βεβαίως πολύ μεγαλύτερη αυτονομία από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτή η αυτονομία είναι προφανώς επαρκής για τις περισσότερες περιπτώσεις μετακίνησης στην πόλη, αλλά ακόμα και όταν εξαντληθεί η ενέργεια της μπαταρίας ο πετρελαιοκινητήρας συγκρατεί την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα για να τόσο μεγάλο, βαρύ και δυνατό αυτοκίνητο. Σε αντίστοιχη διαδρομή στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον με την μπαταρία στο μηδέν (οπότε το αυτοκίνητο λειτουργεί ως υβριδικό), είχαμε κατανάλωση 8,5 λίτρων/100 χλμ. Για το ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο έχουμε αναφερθεί και άλλες φορές στο πόσο επηρεάζεται από το ρυθμό που οδηγεί κάνεις, ειδικά στα SUV (λόγω αεροδυναμικής) και στα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά και πάλι η μέση κατανάλωση θα είναι χαμηλότερη από ένα αντίστοιχο μοντέλο μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσης αν ξεκινάει κανείς με φορτισμένη μπαταρία. Θα επισημάνουμε επίσης, ότι το μεγάλο ρεζερβουάρ των 62 λίτρων σε συνδυασμό με τη μπαταρία του ηλεκτρικού συστήματος προσφέρουν μια αυτονομία (και στο ταξίδι) πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων, που αποτελεί… όνειρο για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η εικόνα που δίνει η συμπεριφορά αυτού του μεγάλου υπερυψωμένου αυτοκινήτου σχεδόν δύο τόνων για την εξέλιξη που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στην τεχνολογία και το «στήσιμο» των πλαισίων των αυτοκινήτων. Και δεν μιλάμε για τα ηλεκτρονικά βοηθητικά συστήματα, που σίγουρα προσφέρουν πρόσθετη ασφάλεια, αλλά γι’ αυτή καθαυτή τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου πριν μπει σε λειτουργία οποιουδήποτε οδηγικό βοήθημα ή σύστημα ασφαλείας. Η CLC, χάρη βεβαίως και στην τετρακίνηση (και στις αναρτήσεις τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) προσφέρει πολύ καλό κράτημα και πολύ καλή κατευθυντικότητα, έχει απολύτως προοδευτική συμπεριφορά στα όρια της πρόσφυσης χωρίς να αιφνιδιάζει ποτέ, δεν γέρνει υπερβολικά στις στροφές, έχει πολύ καλά φρένα (αν και με πιο «ελαφριά» αίσθηση απ’ ότι στις συμβατικές Mercedes, ίσως λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα για το υβριδικό σύστημα) και απολύτως ικανοποιητικό (και σε αίσθηση) τιμόνι στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης. Ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, λοιπόν, το αυτοκίνητο θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό.

Δύναμη/κινητήρας-επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Τετρακίνηση στάνταρ
Ποιότητα
Φρένα
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης στην πόλη
Ηλεκτρική αυτονομία/Κατανάλωση
Χώροι

Έλλειψη ρεζέρβας
Μικρότερος χώρος αποσκευών από τις συμβατικές εκδόσεις
Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα προς τα πίσω
Άνεση με τα έξτρα λάστιχα χαμηλού προφίλ
Τιμή για πολύ λίγους

Κυβισμός (κ.εκ.)1.999 (MH) (4×4)1.999 (MH) (4×4)1.993 (MH) (D) (4×4)1.993 (MH) (D) (4×4)1.999 (PH) (4×4)1.999 (PH) (4×4)1.993 (PH) (D) (4×4)
Ισχύς (PS)204258197269313381335
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)221240219243218237217
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,86,28,06,36,75,66,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,37,35,25,60,60,70,5
Αριθμός θυρών5555555
Αριθμός θέσεων5 555555
Τιμή σε ευρώ70.35077.35072.650 79.35078.85087.75080.500

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/glc/48755
Προσωπικό σχόλιο: Υψηλή τιμή για λίγους.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5190/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/950-%CF%87%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%81%CE%B5%CE%B6%CE%B5%CF%81%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%AC%CF%81! ,
https://auto-internet.gr/?auto7/5288/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82