Η δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων δημιουργεί ένα μεγάλο δίλημμα για τους κατασκευαστές. Από τη μία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να έχουν μεγαλύτερους χώρους για τις ίδιες διαστάσεις, εξαιρετικές επιδόσεις χάρη στην πολύ καλή ροπή που αποδίδουν από μηδενικές στροφές και πολύ καλή οδική συμπεριφορά χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους που οφείλεται στην τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο. Θεωρητικά λοιπόν -χάρη και στην σχεδόν αθόρυβη λειτουργία τους και στην πιο ξεκούραστη οδήγηση που προσφέρουν λόγω της έλλειψης κιβωτίου αλλαγής ταχυτήτων- θα μπορούσαν να είναι πολύ καλά αυτοκίνητα για ταξίδια με όλη την οικογένεια. Από την άλλη, όμως, αυτή ακριβώς η θεωρητική δυνατότητά τους αναιρείται από την περιορισμένη αυτονομία τους σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα και από την έλλειψη δικτύων φόρτισης για μαζική χρήση. Συνήθως, λοιπόν, έχουμε το φαινόμενο να κατασκευάζονται αρκετά μεγάλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακόμα και SUV 7 θέσεων, τα οποία όμως αναγκαστικά περιορίζονται για χρήση κυρίως σε αστικές περιοχές.
Στην περίπτωση του EV6, η Kia επέλεξε στην ουσία τον… τρίτο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με λογική σπορτίφ κατασκευής που μπορεί να προσφέρει οδηγική απόλαυση, κάτι για το οποίο δεν χρειάζεται κανείς να απομακρυνθεί και κάμποσες εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την έδρα του! Θα θυμίσουμε ότι πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα E-GMP η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και είναι ένα αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως 5θυρο SUV Coupe (μήκος 4,68 μ.)
Η έκδοση του EV6 με τη μεγάλη μπαταρία (77,4 kWh) και την πίσω κίνηση (μέσω ενός κιβωτίου με μία μόνο σχέση, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) κινείται από ένα ηλεκτροκινητήρα 229 ίππων, που είναι προφανές ότι προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3”, 80-120 χλμ./ώρα σε 5”) χάρη και στην μεγάλη ροπή (35,7 kgm) που αποδίδει από μηδενικές στροφές. Με δεδομένη λοιπόν ακριβώς την τελευταία ιδιότητα, που χαρακτηρίζει όλους τους ηλεκτροκινητήρες, όπως επίσης και την άμεση απόκριση στο γκάζι, είναι προφανής η συμβατότητα αυτού το κινητήρα με την οδηγική απόλαυση την οποία επιδιώκει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, η θεωρητική τιμή της στον τυποποιημένο κύκλο ξεπερνάει τα 500 χιλιόμετρα, ενώ στην πράξη μπορεί σε αστικές συνθήκες (με οδήγηση χωρίς… κόντρες στα φανάρια!) να είναι γύρω στα 400 και να πέσει βεβαίως αρκετά χαμηλότερα -κάτω και από 300- στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς η ταχύτητα το αυτοκινήτου να ξεπεράσει τα 130 χλμ./ώρα.
Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh | 58 (E) (4×2) | 77,4 (E) (4×2) | 77,4 (E) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 170 | 229 | 325 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 185 | 185 | 185 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 8,5 | 7,3 | 5,2 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ) | 16,6 | 16,5 | 17,2 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 53.990 | 57.990 | 62.990 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/kia/ev6/45871
Προσωπικό σχόλιο: Περισσότερο σπορ παρά SUV.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5094/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82