Land Rover – Discovery Sport

Δεν πρόκειται απλά για ένα πολυτελές SUV: To Land Rover Discovery Sport μπορεί με απαράμιλλο στιλ να τρέξει μαραθώνιο αλλά και να κυλιστεί στις λάσπες -χωρίς να τσαλακωθεί. To Discovery Sport δείχνει σαν ένα τυπικό SUV. Στην πραγματικότητα όμως τα ισχυρά γονίδια Land Rover, σε συνδυασμό με τον πετρελαιοκινητήρα των 2.0 λίτρων, του επιτρέπουν να τα καταφέρνει περίφημα τόσο στην άσφαλτο, όσο και πολύ πέρα από αυτή. Αναζητώντας το πρόσφατο παρελθόν της μάρκας, το Discovery ήταν ένα πληθωρικό SUV με ανεξάντλητες εκτός δρόμου ικανότητες, ιδιαίτερη αισθητική και χαρακτήρα πολυτελή, αλλά παράλληλα περιπετειώδη. Το Freelander από την άλλη αποτελούσε την πρόταση της μάρκας στα μεσαία κόμπακτ SUV. Η Land Rover αποφάσισε να αφήσει πίσω της τον κωδικό Freelander και με το Discovery Sport καλύπτει το κενό που δημιουργήθηκε με τον καλύτερο τρόπο.

H πρακτικότητα που προσφέρει το Discovery Sport στην καθημερινότητα κατατάσσεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του. Παράλληλα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπορεί να ρυθμιστεί όπως ακριβώς θέλει ο οδηγός με πάρα πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης. Ο MHEV κινητήρας συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και μας έκανε εντύπωση για την ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του, που σε τίποτα δεν θυμίζει τα περισσότερα ντίζελ της αγοράς. Δεν ακούγεται καθόλου και μάλιστα, χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα, η επανεκκίνηση από το σύστημα Start/Stop είναι ανεπαίσθητη. Το τετρακύλινδρο σύνολο ανήκει στην οικογένεια Ingenium της Jaguar Land Rover και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και ψεκασμό καυσίμου πολύ υψηλής πίεσης ώστε να μεγιστοποιηθεί το φάσμα απόδοσης. Για τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται γρήγορα και σε γενικές γραμμές λειτουργεί πολύ καλά, για τα δεδομένα των κιβωτίων με μετατροπέα ροπής.

Στις μεγάλες αποστάσεις, μετακινηθήκαμε άνετα τέσσερις ενήλικες μαζί με αποσκευές. Εκτιμήσαμε δεόντως την ησυχία στην καμπίνα, ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες, ενώ η απαράμιλλη άνεση που προσφέρει στο ταξίδι σε κάνει να μη θες να φτάσεις στον προορισμό σου. Πατήσαμε σε χωματόδρομο, βουτήξαμε στη λάσπη και περάσαμε από αρκετά δύσβατα μονοπάτια της ελληνικής επαρχίας και δεν προβληματιστήκαμε ποτέ. Με αντικειμενικά κριτήρια οι διαδρομές δεν ήταν εξαιρετικά δύσβατες, ωστόσο δύσκολα θα επιχειρούσαμε να τις περάσουμε με κάποιο άλλο τετρακίνητο premium SUV. Τα διάφορα προγράμματα της τετρακίνησης λειτουργούν εξαιρετικά σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης και το αυτόματο σασμάν με τις πολύ κοντές πρώτες ταχύτητες εκτελεί υποδειγματικά τις υποχρεώσεις του.

Η Range Rover εξηλεκτρίζει τη γκάμα της με ένα υβριδικό σύστημα που περιλαμβάνει ένα κινητήρα βενζίνης της οικογένειας Ingenium και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που προσφέρει πλήρως ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 66 χιλιόμετρα. Ο 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας βενζίνης αποδίδει 200 ίππους και συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που δίνει ισχύ στον πίσω άξονα που ανέρχεται στους 109 ίππους. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου 15 kWh βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η κατανάλωση του Discovery Sport είναι 1,6 lt/100 km και 36 gr/km. Για τη φόρτιση από το 0-80% απαιτείται μισή ώρα με φορτιστή 32 kW, ενώ με φορτιστή 7 kW ο χρόνος για την ίδια διαδικασία είναι μία ώρα και 24 λεπτά. Τα μοντέλα διαθέτουν τρία mode οδήγησης. Το Hybrid, η οποία είναι και η προεπιλεγμένη, συνδυάζοντας αυτόματα ηλεκτρικό και θερμικό κινητήρα, με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Το EV είναι το απολύτως ηλεκτρικό mode, ενώ το SAVE δίνει προτεραιότητα στον θερμικό, με στόχο τη φόρτιση της μπαταρίας.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.997 (H)1.497 (H)1.998 (D) (H)1.998 (D) (H)1.998 (D) (H)1.497 (PH)1.997 (D) (MH)1.997 (D) (MH)1.997 (MH)1.997 (MH)
Ισχύς (PS)240200150180240309204163200250
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)225195190202220209209195207225
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,66,611,49,77,76,68,610,29,27,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,91,65,55,66,21,66,77,28,07,8
Αριθμός θυρών5555555555
Αριθμός θέσεων555555 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ55.70057.20046.90049.60071.24762.67567.02969.14473.626
Τιμή σε δραχμές18.979.77519.490.90015.981.17516.901.20024.277.41521.356.50622.840.13123.560.81825.088.059

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/land-rover/discovery-sport/7873
Προσωπικό σχόλιο: Μάλλον το Freelander δεν είχε κάνει καλό όνομα.

Πηγή: https://www.insider.gr/epiheiriseis/aytokinito/130739/dokimi-toy-neoy-land-rover-discovery-sport-d180 & https://www.gocar.gr/news/new-models/30770,Range_Rover_Evoque_kai_Discovery_Sport_s.html