Land Rover – Defender II

Τελικά, σωστά λέει ο λαός, ότι μερικά πράγματα δεν αλλάζουν στον χρόνο. Δεν αλλάζουν, γιατί έχουν ήδη βρει τη συνtαγή της επιτυχίας και αν την αλλάξουν, τότε το “φαγητό” ίσως χάσει τη νοστιμιά του… Κάτι ανάλογο, λοιπόν, ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση, αφού εδώ και 23 χρόνια (και πιο πίσω μέχρι το 1948 αν ανατρέξεις βαθύτερα) το DNA του Land Rover Defender έχει μείνει σχεδόν αναλλοίωτο και μόνο μερικά από τα συστατικά της επιτυχημένης του συνταγής έχουν μεταβληθεί. Χωρίς αμφιβολία, το Land Rover Defender συνεχίζει μέχρι και σήμερα να κουβαλά πάνω του μια βαριά ιστορία, αυτήν του ενός από τα πιο σκληροτράχηλα εκτός δρόμου οχήματα του πλανήτη… Διαθέσιμα Αμαξώματα Ανοικτό και Hard Top τρίθυρο, πεντάθυρο και διπλοκάμπινο Pick – up.

Η εμφάνισή του αγέρωχη και ίδια εδώ και 23 έτη, αφού τα στρόγγυλα φωτιστικά σώματα στην ορθογώνια κάθετη μάσκα, οι κάθετες και επίπεδες γυάλινες πλαϊνές επιφάνειες και το πίσω κοφτό μέρος δεν έχουν υποστεί σχεδιαστικές αλλαγές. Μόνο το καπό έχει φουσκώσει προκειμένου να χωρέσει ο πετρελαιοκινητήρας της Ford, τον οποίο φορά και το επιτυχημένο Ford Transit. Συγκεκριμένα, πρόκειται για έναν 2,4 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο και χωρίς ξεσπάσματα κινητήρα τεχνολογίας common rail, που αποδίδει 122 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. (όσους και ο απερχόμενος των 2,5 λίτρων) και έχει 360 Nm ροπής (20% περισσότερη), η οποία έρχεται μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. και θα την εκτιμήσεις ιδιαίτερα στο δασικό περιβάλλον.

Πιο εκτεταμένες συγκριτικά με την εξωτερική εμφάνιση είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό. Το ταμπλό μεγάλωσε και εκσυγχρονίστηκε (σε συνδυασμό με το φουσκωμένο καπό του κινητήρα είχε ως συνέπεια να “φύγουν” οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί-κλαπέτα κάτω και εμπρός από το παρμπρίζ), ο πίνακας οργάνων απέκτησε στροφόμετρο αντίστοιχο με αυτό του ταχύμετρου, τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός ανήκουν πλέον στο βασικό εξοπλισμό, ενώ μια πιο ευχάριστη και ταυτόχρονα νότα νοσταλγίας δίνει το αναλογικό ρολόι στην κεντρική κονσόλα. Και πάλι όμως, αν το συγκρίνεις με ένα όχημα της σύγχρονης εποχής, το εσωτερικό του Defender δείχνει να έχει μείνει προσκολλημένο στο παρελθόν. Η ποιότητα των υλικών είναι μέτρια, τα χειριστήρια δεν είναι εργονομικά τοποθετημένα, η θέση οδήγησης είναι άβολη, αφού οι ψηλότεροι οδηγοί δεν θα βρουν ποτέ μία που να τους ικανοποιεί, τα πεντάλ πιο αριστερά από ό,τι θα έπρεπε, ενώ για ηχομόνωση στην καμπίνα ούτε λόγος…

Όμως το Land Rover Defender είναι αποκλειστικά ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα. Έτσι στην άσφαλτο θα τα βρει αρκετά δύσκολα, σε σημείο που μία βόλτα μέσα στην πόλη, μπορεί να γίνει μία πραγματική περιπέτεια, τόσο για τον οδηγό, όσο και τους επιβάτες. Η ορατότητα προς τα πίσω είναι αρκετά περιορισμένη, το σύστημα διεύθυνσης ασαφές στους γρήγορους ελιγμούς, που σε συνδυασμό με την έλλειψη του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (ESP) απαιτεί αυξημένη προσοχή. Η απαρχαιωμένη δομή της ανάρτησης (παρότι χαμήλωσε κατά 8 χλστ. εμπρός και ψήλωσε κατά 11 χλστ. πίσω και φέρει νέα ελατήρια και αμορτισέρ) θα κουράσει κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο… Όλα αυτά όμως στον αυτοκινητόδρομο και μέσα στους στενούς δρόμους της πρωτεύουσας, στο εχθρικό αστικό περιβάλλον γύρω από την πλατεία Κολωνακίου. Σε ένα περιβάλλον δηλαδή που σπάνια θα βρεθεί το Defender και ο ιδιοκτήτης του. Γιατί σκοπός του Land Rover δεν είναι να κινείται μέσα στην πόλη, αλλά εκτός αυτής, στο χώμα. Εκεί δύσκολα θα βρει αντίπαλο, καθώς οι εκτός δρόμου δυνατότητες του επιτρέπουν να “πατήσει” σε σημεία που δύσκολα θα δεις ένα πολυτελές SUV που φέρνει εκνευριστικά βόλτες στην “πλατεία”. Με γωνίες πρόσβασης, ράμπας και διαφυγής, 49, 29 και 35 μοίρες αντίστοιχα, απόσταση από το έδαφος 314 χλστ. και δυνατότητα προσπέλασης υδάτινου κωλύματος βάθους μέχρι και 500 χλστ. το Defender δύσκολα θα βρει αντίσταση. Χάρη επίσης στη μόνιμη τετρακίνηση (τα μπλοκέ διαφορικά δεν υπάρχουν πλέον και τη θέση τους έχει πάρει το ETC, Electronic Traction Control, το οποίο διαβάζει το δρόμο μέσω του ABS, που με τη σειρά του ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό) θα σκαρφαλώσεις εκεί που δεν πάει ο νους σου και θα βουτήξεις όλο χαρά μέσα στις λάσπες… Βέβαια, μην υπερεκτιμήσετε τις οδηγικές σας ικανότητες γιατί τότε θα προδοθείτε περισσότερο από τον εαυτό σας και λιγότερο από το όχημα.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.401 (D)2.401 (D)3.9473.528
Ισχύς (PS)122122182136
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)130130140140
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)17,317,515,215,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)10,011,018,918,1
Αριθμός θυρών3 535
Αριθμός θέσεων4 545
Τιμή σε ευρώ29.00025.698
Τιμή σε δραχμές9.881.7508.756.593

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Χρειαζόταν κάποιες πινελιές ανανέωσης, χωρίς όμως να χάσει τον χαρακτήρα του, όπως και έγινε..

Πηγή: http://www.automotorundsport.gr/ams/_magazine/ams_viewthema.asp?id_thema=35638