Jeep – Wrangler II

Παρουσιάστηκε το 1996 ως μοντέλο του 1997, η δεύτερης γενιάς Wrangler επανέφερε τους στρογγυλούς προβολείς από τα κλασικά μοντέλα Jeep. Ο κύριος κινητήρας ήταν το AMC 242 4.0L inline 6. Από το Wrangler TJ και μετά, όλοι τα Wrangler εφοδιάστηκαν με ελατήριο αντί για ανάρτηση φύλλου σούστα. Το Jeep Wrangler (TJ) του 1997 φαινόταν πολύ παρόμοιο με το CJ-7. Πράγματι η ματιά «ρετρό» ήταν αρκετά εσκεμμένη, αλλά το όχημα ήταν πολύ διαφορετικό από μηχανικής πλευράς.


Σχεδόν το 80% των τμημάτων του οχήματος ήταν νέας σχεδίασης. Το TJ χρησιμοποιούσε ανάρτηση four-link με ελατήρια, παρόμοια με το Jeep Grand Cherokee, καθώς και ένα νέο εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένων αερόσακων οδηγού και επιβατών. Το TJ διατήρησε αρκετά κλασικά χαρακτηριστικά του Jeep, όπως στρογγυλοί προβολείς, πτυσσόμενο παρμπρίζ (το είδαμε για πρώτη φορά πίσω στο 1940), αφαιρούμενες πόρτες, καθώς και δυνατότητα επιλογής για soft top ή αφαιρούμενο hard top. Ήταν εξοπλισμένο επίσης και με ένα εργοστασιακό RollBar. Παράλληλα παρουσιάστηκε και το καλύτερα εξοπλισμένο Jeep: Το 2003 Jeep Wrangler Rubicon. Το όχημα κερδίσε το δικαίωμα να αποκαλείται με το θρυλικό όνομα, καθώς ήταν εφοδιασμένο μπρός – πίσω με Dana 44 άξονες και δυνατότητα εμπλοκής διαφορικών μέσω διακόπτη, κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης – 4:01, ελαστικά 32’’ και πολλές άλλες λεπτομέρειες που δεν ήταν μέχρι τότε διαθέσιμες σε ένα εργοστασιακό Jeep.

Διατίθεται με σκληρή ή μαλακή οροφή και οι μεγάλες αρετές του γίνονται αντιληπτές σε κακοτράχαλα εδάφη. Παλαιότερα είχε ανανεωθεί, αποκτώντας υψηλότερα στάνταρ άνεσης και ασφάλειας, χωρίς όμως να χάσει τίποτα σε ό,τι αφορά τη διαχρονική εμφάνισή του. Οι κυριότερες αλλαγές που έγιναν στο αυτοκίνητο αφορούν το εσωτερικό. Το ταμπλό είναι πλέον πιο σύγχρονο και τα καθίσματα είναι πλέον πιο άνετα. Η κίνηση είναι στους πίσω τροχούς και η εμπλοκή της τετρακίνησης γίνεται με τον μοχλό που υπάρχει δίπλα σε αυτόν του κιβωτίου ταχυτήτων. Να σημειώσουμε ακόμη ότι η ποιότητα του αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί, όπως και η συμπεριφορά του στον δρόμο που είναι πλέον περισσότερο προβλέψιμη.

Πρεστίζ.
Συμπεριφορά στο χώμα.
Ποιότητα κατασκευής.
Διαχρονικότητα.

Ασθενικές επιδόσεις κινητήρα 2,5 λίτρων.
Άβολο στην άσφαλτο.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.4292.4643.958
Ισχύς (PS)143118177
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)162150174
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,914,89,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)10,413,615,0
Αριθμός θυρών3 33
Αριθμός θέσεων4 44
Τιμή σε ευρώ34.3642.260
Τιμή σε δραχμές11.700.0014.400.000

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Πολύ ακριβό στην Ελλάδα λόγω κυβισμού.

Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 402 & https://www.off-road.gr/article1710.html