Lada – Niva

Το Lada Niva (επίσημος κωδικός εργοστασίου: VAZ 2121) είναι ένα μικρομεσαίο εκτός δρόμου αυτοκίνητο με μόνιμη 4-κίνηση, που κατασκευάζεται από τη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ / Lada, από τις 5 Απριλίου 1977 έως σήμερα. Χρονολογικά, υπήρξε το πρώτο εκτός δρόμου αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με αμάξωμα μονοκόκ, δηλαδή ενιαίο δομικό σύνολο, γνωστό και ως αυτοφερόμενο, καθώς και με ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση, ιδιότητες που σήμερα υιοθετούνται από όλα σχεδόν τα crossover SUV αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, θεωρείται συχνά ως πρόγονος των σημερινών αυτοκινήτων της κατηγορίας αυτής.

Από τις φθηνότερες επιλογές στην κατηγορία των εκτός δρόμου οχημάτων. Συγχρόνως όμως αρκετά γερασμένο και χωρίς εξοπλισμό τόσο στον τομέα της άνεσης όσο και της ασφάλειας. Το ρωσικό μοντέλο στον τομέα της εμφάνισης παραμένει ίδιο εδώ και μία 20ετία τουλάχιστον. Παρά το γεγονός ότι είναι από τα φθηνότερα μοντέλα της κατηγορίας, ο κάτοχός του θα εκτιμήσει τις μεγάλες δυνατότητες που έχει εκτός δρόμου αν και θα του λείψουν τα στοιχειώδη πράγματα στον τομέα της άνεσης, όπως το υδραυλικό τιμόνι. Βεβαίως και δεν υπάρχουν αιρ κοντίσιον, αερόσακοι, ABS και άλλα καλούδια.

Το αρχικό μηχανικό σύνολο του Lada Niva ήταν ένας 4-κύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και 8 βαλβίδες, κυβισμού 1.580 cm³ με καρμπυρατέρ, ισχύος 54 kW / 72 hp στις 5.400 rpm και ροπής 126 N·m στις 3.400 rpm. Συνδυαζόταν με 4-τάχυτο ή 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, αν και από το 1985 το 5-τάχυτο καθιερώθηκε ως η αποκλειστική μετάδοση. Η τελική ταχύτητα ήταν τότε 130 km/h (81 mph) και η επιτάχυνση 0-100 km/h (0-62 mph) στα 21,0 δευτερόλεπτα.

Από τα μέσα του 1994 καθιερώθηκε ένας νέος βενζινοκινητήρας από την General Motors, 4-κύλινδρος σε σειρά, κυβισμού 1.690 cm³ με injection μονού σημείου, ισχύος 60 kW / 81 hp στις 5.000 rpm και ροπής 128 N·m στις 4.000 rpm. Η τελική ταχύτητα έφτασε τα 137 km/h (85 mph) και η επιτάχυνση 0-100 km/h τα 19,0 δευτερόλεπτα. Ταυτόχρονα, έγινε και μια ελαφρά αισθητική ανανέωση στο μοντέλο, με νέο τιμόνι, ένα πιο σύγχρονο ταμπλό και διαφορετικής σχεδίασης πίσω φώτα, που έγιναν κάθετα αντί για οριζόντια. Με το νέο ντιζάιν των πίσω φώτων, η πίσω πόρτα άνοιγε πλέον μέχρι τον προφυλακτήρα, διευκολύνοντας έτσι την φόρτωση των αποσκευών. Από το 2004, τοποθετήθηκε σε όλα ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων της Bosch.

Τιμή αγοράς.
Χαμηλή κατανάλωση.
Κόστος χρήσης και κόστος συντήρησης.

Παντελής έλλειψη εξοπλισμού, άνεσης και ασφάλειας.
Γερασμένο αμάξωμα.
Ποιότητα κατασκευής.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.5801.690
Ισχύς (PS)7281
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)130137
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)21,019,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,79,3
Αριθμός θυρών3 3
Αριθμός θέσεων4 4
Τιμή σε ευρώ13.001
Τιμή σε δραχμές4.430.000

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Σημασία έχει να διέλθεις, όχι να σε δουν να διέρχεσαι!

Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 402