Land Rover – Freelander

Η πρώτη γενιά Freelander χρησιμοποιήθηκε στο Camel Trophy του 1998 και συμμετείχε στο Land Rover’s G4 Challenge. Υπήρχαν αρκετοί συμβιβασμοί στο όχημα, επειδή δεν είχε επιλογή υποδιαίρεσης ταχυτήτων (lo-range), ούτε διαφορικό κλειδώματος, όπως είχαν μεγαλύτερα μοντέλα Land Rover. Αυτό σήμαινε ότι σε σύγκριση με άλλους Land Rovers, η απόδοση εκτός δρόμου δεν ήταν τόσο καλή. Σε σύγκριση με παρόμοια μοντέλα που παράγονται από άλλους κατασκευαστές την ίδια χρονική περίοδο όπως το Honda CRV ή το Toyota RAV4, ωστόσο, η πρώτη γενιά Freelander ήταν πολύ πιο ικανή εκτός δρόμου.

Είχε περισσότερα από δεκαέξι πατενταρισμένα χαρακτηριστικά, όπως το IRD (Intermediate Reduction Drive), το οποίο λειτούργησε ως μπροστινό διαφορικό με σταθερή αναλογία. το VCU το οποία αντιδρά στη διαφορετική ταχύτητα περιστροφής των άξονων στήριξης, επιτρέποντας ποικίλη ροπή από μόνη του, και το σύστημα Hill Descent Control, το οποίο στη συνέχεια εφαρμόστηκε στην υπόλοιπη γκάμα Land Rover και ακόμη και στην BMW X5 πρώτης γενιάς. (Η BMW ήταν η μητρική εταιρεία του Rover Group κατά την εισαγωγή αυτού του μοντέλου).

Τρίθυρο (ανοικτό) και πεντάθυρο, είναι ένα μοντέλο με στιβαρή κατασκευή, καλή ποιότητα υλικών, πλήρες ταμπλό και όργανα μεγάλα και ευανάγνωστα. Το Freelander διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση και στα ισχυρά ατού του μοντέλου περιλαμβάνει το σύστημα που ελέγχει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε δύσκολες καταβάσεις.

Το βρετανικό μοντέλο είναι ευκολοδήγητο σε όλα τα εδάφη. Από την άσφαλτο ως τα δύσβατα μονοπάτια. Ο κινητήρας που το κινεί είναι τετρακύλινδρος, 1800 κ.εκ., που αποδίδει 120 ίππους. Τελευταία στη γκάμα προστέθηκε ακόμη ένα μοτέρ, μεγαλύτερου κυβισμού, με περίσσια δύναμη, το οποίο όμως είναι μάλλον αδιάφορο για τον μέσο Έλληνα καταναλωτή. Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που μέχρι πρότινος δεν εισαγόταν στη χώρα μας.

Επιτυχημένη θεωρείται η επιχείρηση ανανέωσης που έγινε στο γνωστό SUV. Οι σημαντικότερες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση: διπλά φωτιστικά σώματα μπροστά παρόμοια με του Range Rover, ανασχεδιασμένα πίσω φωτιστικά, τα οποία τοποθετήθηκαν ψηλότερα, και βαμμένοι προφυλακτήρες. Θετικά σχόλια για το ανανεωμένο σαλόνι με ποιοτικότερα υλικά και νέα καθίσματα.

Οδική συμπεριφορά.
Σχεδιασμός.
Χώροι στην πεντάθυρη έκδοση.
Δυνατότητες εκτός δρόμου.

Μέτριες επιδόσεις κινητήρα 1,8 λίτρων.
Μέτρια ορατότητα πίσω.
Τιμή για 1800άρι.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.7962.4971.951
Ισχύς (PS)120177112
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)165187164
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,09,814,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)10,012,47,6
Αριθμός θυρών5 (3)55 (3)
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ33.240 (30.290)51.250
Τιμή σε δραχμές11.327.000 (10.321.000)17.463.000

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/land-rover/freelander/15573
Προσωπικό σχόλιο: Δυστυχώς τα “καλά” κυβικά είναι για λίγους..

Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 402 & “Ε”, τεύχος 667