Mazda – Tribute I

Το νέο όχημα ελεύθερου χρόνου της Mazda ονομάζεται Tribute και φιλοδοξεί να φέρει σε δύσκολη θέση μοντέλα όπως το Toyota Rav4, το Land Rover Freelander και την παρέα τους. Οι πρώτες εντυπώσεις δείχνουν ότι διαθέτει όλα τα προσόντα, για να πετύχει. Αισθητικά, το Tribute προσαρμόζεται στα σύγχρονα δεδομένα με ένα αμάξωμα που “φέρνει” σε υπερυψωμένο στέισον βάγκον με επιβλητικές εξωτερικές διαστάσεις, καθώς και είναι 18 εκατοστά μακρύτερο από ένα πεντάθυρο Rav4. Έτσι βολεύονται μέσα του πέντε επιβάτες χωρίς να κινδυνεύουν να πάθουν κλειστοφοβία.

H επιθετική πολιτική της Mazda, που έχει εκδηλωθεί εδώ και αρκετό καιρό, δεν θα μπορούσε παρά να συνεχιστεί και στην κατηγορία των SUV αυτοκινήτων. Η παρουσία της εταιρείας στην κατηγορία έγινε με το Tribute το 2001, το οποίο μέχρι σήμερα διέγραψε μια αρκετά καλή πορεία στην ελληνική αγορά όχι όμως αντάξια των βασικότερων ανταγωνιστών του. Η εξωτερική εμφάνιση που φέρει νέας σχεδίασης προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με τη διαφορετική εμπρόσθια μάσκα προσδίδουν μια εξευρωπαϊσμένη αισθητική στο ανανεωμένο Tribute, γεγονός που αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο για την επίτευξη του στόχου της εταιρείας που δεν είναι άλλος από την αύξηση του μεριδίου του στην κατηγορία.

Το Mazda Tribute προβάλλει για άλλη μια φορά την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του προκατόχου του σε χωμάτινες διαδρομές. Το νέο σύστημα τετρακίνησης μεταφέρει ροπή στους πίσω τροχούς όταν οι εμπρός ολισθαίνουν με άμεσο τρόπο και ανάλογα με τον βαθμό ολίσθησης. Έτσι, κλιμακωτά το ποσοστό ροπής ανά άξονα φτάνει το 50% από το αρχικό 90% των εμπρόσθιων τροχών. Η ανάρτηση παρέμεινε ανεξάρτητη με τρεις συνδέσμους πίσω ενώ η απορροφητικότητά της είναι το ίδιο αποτελεσματική με την αντίστοιχη του προκάτοχου Tribute σε τέτοιες διαδρομές. Μεγάλη έμφαση έδωσαν οι Ιάπωνες κατασκευαστές του Tribute στην άνεση οδήγησης. Έτσι, λανσάρισαν ένα τζιπ με άνεση λιμουζίνας, στο εσωτερικό του οποίου δεν φτάνουν παρά ελάχιστοι θόρυβοι χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωσή του.

Όμορφο εξωτερικό & εσωτερικό.
Έξυπνες θήκες.
Άνετο και σταθερό.

Μικρός χώρος φόρτωσης.
Μέτρια φρένα.
Σχετικά ακριβό.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9892.2612.967
Ισχύς (PS)124150203
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)166171174
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)13,710,710,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,713,616,3
Αριθμός θυρών5 55
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ30.99034.690
Τιμή σε δραχμές10.559.84211.820.617

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Άλλος ένας Ιάπωνας με κίνηση στους τέσσερις.

Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 409