Η Suzuki ανακοίνωσε το μοντέλο δεύτερης γενιάς Vitara στις 18 Ιανουαρίου 1998. Ελαφρώς μεγαλύτερο, πιο ακριβό και πιο ισχυρό, χρησιμοποίησε ένα ελαφρώς αυτοκινούμενου τύπου σασί έναντι αυτού που χρησιμοποιήθηκε στην πρώτη γενιά. Η τρίθυρη έκδοση παρέμεινε στην κατηγορία μίνι SUV, ενώ η πεντάθυρη έκδοση ανέβηκε σε ένα συμπαγές SUV. Στις περισσότερες διεθνείς αγορές το όνομα “Grand Vitara” υιοθετήθηκε. Σε πολλές αγορές ήταν αρχικά διαθέσιμο μόνο με μεγαλύτερους (δύο λίτρα και άνω) κινητήρες, ενώ το προηγούμενο Vitara ήταν ακόμα διαθέσιμο με μικρότερους κινητήρες.
Από πλευράς αμαξωμάτων υπάρχουν το τρίθυρο, σε ανοιχτή και κλειστή έκδοση, και το πεντάθυρο. Ενώ στην γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνονται μοτέρ από 1.600 κ.εκ. έως και 2.500 κ.εκ.. Το μοντέλο διαθέτει καλούς χώρους (ιδιαίτερα στην πεντάθυρη έκδοση), καλή εργονομία και καλοσχεδιασμένο ταμπλό. Εξωτερικά κυριαρχούν οι τεράστιες καμπύλες, που δίνουν στο αυτοκίνητο ογκώδη έμφαση. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ η εμπλοκή της τετρακίνησης γίνεται με τον μοχλό που υπάρχει δίπλα σε αυτόν των ταχυτήτων. Με τον ίδιο μοχλό υπάρχει η δυνατότητα επιλογής αργού ή γρήγορου.
Το τρίθυρο μοντέλο, τόσο στην ανοιχτή όσο και την κλειστή έκδοση, εφοδιάζεται με κινητήρες 1.600 κ.εκ. με 94 ίππους. Το πεντάθυρο Grand Vitara διατίθεται με κινητήρες 2,0 λίτρων με 128 ίππους αντίστοιχα.
Τελευταία βγήκε το Grand Vitara XL7, το οποίο είναι βασισμένο στο πάτωμα του Grand Vitara αλλά είναι πιο μακρύ και έχει 7 θέσεις για του επιβάτες. Οπτικά από εμπρός και πίσω δεν υπάρχει καμιά αλλαγή σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις, εκτός από το λογότυπο στην πέμπτη πόρτα. Στο προφίλ, όμως, τη διαφορά κάνουν τα 49 επιπλέον εκατοστά μήκους και κάποιες μικρολεπτομέρειες όπως οι χρωμιωμένες χειρολαβές και τα προστατευτικά στις πόρτες. Στο εσωτερικό, τα 32 εκατοστά μεγαλύτερου μεταξονίου επέτρεψαν την τοποθέτηση και τρίτης σειράς καθισμάτων. H δυνατότητα μεταφοράς «προσωπικού» λοιπόν έχει αυξηθεί στους επτά, χωρίς μάλιστα εκείνοι που θα καθίσουν στην τελευταία σειρά να αντιμετωπίσουν πρόβλημα με το πλάτος ή στον διαθέσιμο για τα πόδια τους χώρο.
Κατά τα άλλα, η όψη του εσωτερικού είναι ίδια με των μικρότερων εκδόσεων, παρέχοντας ένα πολύ καλό επίπεδο εργονομίας και ποιοτικής αίσθησης. Ο όγκος του χώρου αποσκευών μπορεί να είναι ανάλογος με τις εκάστοτε ανάγκες, αφού εξαρτάται από πόσες σειρές καθισμάτων χρησιμοποιούνται κάθε φορά. Σε πλήρη ανάπτυξη ο χώρος είναι περιορισμένος ενώ με την αναδίπλωση της πίσω σειράς αποκαλύπτεται ένας χώρος 790 λίτρων που φθάνει ώς τα 1.492 λίτρα, αν χρειαστεί.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.590 | 1.995 | 1.998 (D) | 2.493 | 2.736 |
Ισχύς (PS) | 94 | 128 | 109 | 158 | 173 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 150 | 160 | 150 | 175 | 183 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 14,9 | 13,2 | 19,8 | 12,2 | 10,5 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 9,9 | 12,0 | 6,6 | 13,5 | 15,3 |
Αριθμός θυρών | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 (7) |
Τιμή σε ευρώ | 17.748 | 25.698 | – | 31.198 | 35.198 (38.145) |
Τιμή σε δραχμές | 6.047.631 | 8.756.593 | – | 10.630.718 | 11.993.718 (12.998.000) |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/suzuki/grand-vitara/15595
Προσωπικό σχόλιο: ‘Αξιος συνεχιστής του προηγούμενου.
Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 402