Το Jimny αντικατέστησε το δημοφιλές Samurai στις περισσότερες αγορές το 1998, εν τούτοις ο προκάτοχός του παραμένει στην παραγωγή. Το Jimny αρχικά κατασκευάστηκε με τον ίδιο 4-κύλινδρο, 16-βάλβιδο βενζινοκινητήρα G13BB, κυβισμού 1.3 λίτρων και ηλεκτρονικής ανάφλεξης, που έφερε και ο προκάτοχος του. Ο κινητήρας αυτός αντικαταστάθηκε το 2005 από τον M13AA VVT.
Το σημερινό Suzuki Jimny έχει το ίδιο όνομα σε όλες τις αγορές που διατίθεται επίσημα.
Πρόκειται για ένα από τα πιο νεανικά μοντέλα της κατηγορίας των εκτός δρόμου οχημάτων. Τρίθυρο αμάξωμα, το οποίο όμως προσφέρεται και σε ανοικτή έκδοση. Κινητήρας μόλις 1.300 κ.εκ. με κατ’ επιλογή τετρακίνηση. Το Jimny έχει περιορισμένο χώρο αποσκευών, όμως το πρόβλημα λύνεται έστω και προσωρινά, χάρη στα διαιρούμενα – αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα. Στο εσωτερικό ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος, με υλικά πολύ καλής ποιότητας. Το Jimny έχει καλές δυνατότητες εκτός δρόμου και στην πόλη, λόγω διαστάσεων, είναι εξαιρετικά ευέλικτο.
Το Jimny διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους, μεγάλα πλαϊνά παράθυρα και, στην νεότερη έκδοσή του μετά το 2005, σημαντικές αναβαθμίσεις στο εσωτερικό. Και τα δύο μοντέλα, το Hard top και το Convertible, μπορούν να παραγγελθούν με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με 4-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Χωρίς αμφιβολία, ο κινητήρας είναι το μεγάλο προσόν για το αυτοκίνητο, αφού το κάνει αρκετά προσιτό. Εκεί όπου ξαφνιάζει ευχάριστα το Jimny, είναι στο χώμα
18 χρόνια λοιπόν μετά το αρχικό του λανσάρισμα, το Jimny έχει περάσει σε μια φάση ιδιαίτερης ωριμότητας. Οι άνθρωποι της Suzuki φαίνεται πως στην περίπτωσή του ακολουθούν τη συνταγή «ομάδα που κερδίζει δύσκολα αλλάζει», έχοντας επέμβει πολύ στοχευμένα σε συγκεκριμένα σημεία του αυτοκινήτου για να το κρατήσουν επίκαιρο. Σχεδιαστικά και στο πλαίσιο της τελευταίας του ανανέωσης, το Jimny έχει αποκτήσει ελαφρώς διαφοροποιημένη μάσκα και μικρές πινελιές ανανέωσης στον εμπρός προφυλακτήρα. Επιπλέον, προστέθηκαν δύο νέα χρώματα, το «στρατιωτικό» πράσινο χακί και στο ασημί Steel Silver, ενώ εφοδιάζεται με νέες επενδύσεις στο εσωτερικό και νέο σχέδιο ζαντών 15 ιντσών. Ως «κερασάκι», έρχεται να συμπληρώσει τις αισθητικές αλλαγές ο κλειστός, διακοσμητικός αεραγωγός στο καπό που παραπέμπει στο Jimny με το ντίζελ κινητήρα των 1.5 λίτρων. Στο ανανεωμένο Jimny ξεχωρίσαμε το γεγονός ότι σε σχέση με το άμεσο παρελθόν η καμπίνα του είναι καλύτερα μονωμένη ηχητικά. Οι θόρυβοι από το μοτέρ και τη μετάδοση που ήταν ιδιαίτερα αισθητοί στις προηγούμενες εκδόσεις, πλέον περνούν στην καμπίνα αρκετά περιορισμένοι, ειδικότερα στις χαμηλότερες ταχύτητες.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η προσθήκη του ESP που αναβαθμίζει αισθητά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου. Να σημειώσουμε πως το ESP απενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού και ενεργοποιείται αυτόματα όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει την ταχύτητα των 20-25 χλμ./ώρα. Εκτός ασφάλτου το Jimny βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, αφού σχεδιάστηκε βασικά για να κινείται σε χώμα, σε νερό, σε δάσος, σε… σε… σε οποιοδήποτε τερέν κυριολεκτικά. Εκεί, το σύστημα διεύθυνσης γίνεται πολύ αποτελεσματικό, η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά και η τετρακίνηση είναι «όλα τα λεφτά». Θυμίζουμε πως το μικρό Suzuki είναι αρχικά πισωκίνητο. Με το πάτημα ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα ενεργοποιείται η τετρακίνηση. Για τα πλέον δύσκολα μονοπάτια το Jimny προσφέρει και κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού. Με αυτές τις τεχνικές προδιαγραφές και συνδυαστικά με το μικρό του βάρος, τους κοντούς προβόλους, την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων, το Jimny γίνεται κυριολεκτικά ασυναγώνιστο εκτός δρόμου.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.328 | 1.461 (D) |
Ισχύς (PS) | 83 | 86 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 140 | 145 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 14,1 | 17,0 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 8,2 | 6,1 |
Αριθμός θυρών | 3 | 3 |
Αριθμός θέσεων | 4 | 4 |
Τιμή σε ευρώ | 14.668 | – |
Τιμή σε δραχμές | 4.998.000 | – |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Δεν είναι για οικογένεια.
Πηγή: Auto Νέα, Τεύχος 402 & https://www.autogreeknews.gr/suzuki-dokimes/8994-dokimi-suzuki-jimny-1-3-vvt-85-ps-ananeomeno