
Θα έλεγε κανείς πως πλέον υπάρχουν δύο κατηγορίες στα τετρακίνητα μοντέλα. Και δεν μιλάμε για τα “μικρά” – ξέρετε, αυτά στα περίπου 30 χιλιάρικα – και τα “μεγάλα” – τα ακριβότερα. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικό 4×4, που κάνει τα περισσότερα SUV που κυκλοφορούν στην αγορά να μοιάζουν υποκατάστατα. Σε πείσμα των καιρών το Pajero παραμένει πιστό στο DNA των καθαρόαιμων 4×4, αποτελώντας μία από τις “φθηνότερες” και ικανότερες προτάσεις στο είδος του.

Το σύστημα τετρακίνησης “Super Select” αποτελείται από ένα συνεκτικό συμπλέκτη, που συνεργάζεται με ένα κεντρικό διαφορικό. Μέσω ενός μοχλού, δίπλα από εκείνον του επιλογέα ταχυτήτων, ο οδηγός μπορεί να εμπλέξει την κίνηση από τους πίσω και στους εμπρός τροχούς (4H) εν κινήσει (μέχρι και 100χλμ./ώρα), κατανέμοντας την αναλογία 33/67 εμπρός/πίσω. Το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (4HLc) και η εμπλοκή των κοντών σχέσεων (4LLc) πραγματοποιείται όταν το Pajero είναι ακίνητο. Σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, υπάρχει διακόπτης που κλειδώνει ξεχωριστά και το πίσω διαφορικό.

Με την ετικέτα “πάω παντού στο χώμα” θα περίμενε κανείς πως το Pajero θα υστερούσε στην άσφαλτο. Το αντίθετο όμως. Πατάει πολύ καλύτερα από το προηγούμενο μοντέλο, είναι σταθερό ευθύβολο και με καλή ποιότητα κύλισης. Φυσικά μην περιμένετε να συναντήσετε την άνεση ενός συμβατικού SUV με αυτoφερόμενο πλαίσιο (π.χ. Honda CR-V, Land Rover Freelander).
Κυβισμός (κ.εκ.) | 3.828 | 3.828 | 3.200 (D) | 3.200 (D) |
Ισχύς (PS) | 250 | 250 | 160 | 160 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 200 | 200 | 177 | 177 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,0 | 10,8 | 11,7 | 12,5 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 13,4 | 13,5 | 9,2 | 9,3 |
Αριθμός θυρών | 3 | 5 | 3 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 (7) | 5 | 5 (7) |
Τιμή σε ευρώ | 54.400 | 57.900 | 50.900 | 54.400 |
Τιμή σε δραχμές | 18.536.800 | 19.729.425 | 17.344.175 | 18.536.800 |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Μια πολύ καλή και βελτιωμένη συνέχεια του προγόνου του.
Πηγή: City Auto Moto, Τεύχος 111