Toyota – Land Cruiser J200

Το νέο Toyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D έχει πολλά κοινά στοιχεία με ένα ΤΟΜΠ (τεθωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού). Έχει μεγάλες διαστάσεις, είναι σε θέση να μεταφέρει έως 7 επιβάτες με ασφάλεια και ταχύτητα, κινείται με ντίζελ κινητήρα και τα βγάζει πέρας αποστολές σε εκτός δρόμου διαδρομές. Ο θάλαμος επιβατών του νέου μεγάλου ιαπωνικού SUV διακρίνεται για τη σύγχρονη σχεδίασή του, όπου περισσότερο αισθητικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η φαρδιά κονσόλα, με τη μεγάλη οθόνη και την πληθώρα των διακοπτών. Ο διάκοσμος είναι πολυτελής και ενισχύεται από το συνδυασμό δερμάτινων και ξύλινων επενδύσεων, ενώ τα τμήματα από αλουμίνιο τον αναβαθμίζουν περαιτέρω. Ωστόσο, τα υλικά και κυρίως τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δε θυμίζουν αυτοκίνητο των 100.000 ευρώ περίπου, αφού υπολείπονται έναντι του γερμανικού κυρίως ανταγωνισμού. Κάτι ανάλογο όμως δεν ισχύει για τη συναρμογή, αφού είναι ιδιαίτερα στιβαρή, κάτι που επιβεβαιώνεται και εκτός δρόμου, όπου δεν ακούγεται ο παραμικρός τριγμός.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιαζόταν με το νέο V8 κινητήρα πετρελαίου, με διπλό turbo, χωρητικότητας 4,5 λτ., ο οποίος αποδίδει 286 ίππους και 650 Nm ροπής και έχει σχεδιαστεί για το συγκεκριμένο μεγάλο SUV. Στην πράξη καταφέρνει να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το βαρύ αμάξωμα των 2,7 τόνων τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Παράλληλα, χαρακτηρίζεται για την πολιτισμένη του λειτουργία, αφού οι όποιο κραδασμοί απουσιάζουν πλήρως, ενώ ο θόρυβος που παράγει μένει μακριά από την καμπίνα, χάρη και στην πολύ καλή ηχομόνωση.

Το νέο Land Cruiser V8 εφοδιάζεται με τρία διαφορικά, από τα οποία το κεντρικό Torsen είναι νέο. Σε κανονικές συνθήκες πρόσφυσης η ροπή ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα μοιράζεται σε ποσοστό 40/60, ενώ στις στροφές ή σε περίπτωση μειωμένης πρόσφυσης στον πίσω άξονα, το ποσοστό αυτό μπορεί να μεταβληθεί σε 30/70. Επιπλέον, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη ρυθμίζεται η σκληρότητα της ανάρτησης (Comfort – Normal – Sport), ενώ μέσω ενός άλλου χειριστηρίου, μπορεί ν’ αυξηθεί το ύψος της ανάρτησης. Αυτό γίνεται αυτομάτως και όταν επιλεχθούν οι κοντές σχέσεις (4L), ενώ η ανάρτηση επανέρχεται στο κανονικό της ύψος, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε πιο υψηλές ταχύτητες. Βέβαια, από το «μενού» των συστημάτων 4κίνησης δε θα μπορούσαν να λείπουν οι επιλογές του κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού σε ποσοστό 50/50 και το σύστημα ελέγχου κατάβασης.

Κυβισμός (κ.εκ.)4.4644.461 (D)
Ισχύς (PS)288286
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)200210
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,28,7
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)14,412,0
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων7 7
Τιμή σε ευρώ99.730
Τιμή σε δραχμές33.982.997

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Το ιαπωνικό Range Rover..

Πηγή: http://www.4x4mag.gr/news/preview_news.asp?CATEGORY_id=72&NEWS_DATA_ID=69822