Subaru – Tribeca

Το Subaru Tribeca είναι ένα SUV crossover μεσαίου μεγέθους που κατασκευάστηκε το 2005. Κυκλοφόρησε σε ορισμένες αγορές, συμπεριλαμβανομένου του Καναδά, ως Subaru B9 Tribeca, το όνομα “Tribeca” προέρχεται από τη γειτονιά Tribeca της Νέας Υόρκης. Χτισμένο στην πλατφόρμα Subaru Legacy, πωλήθηκε σε διαμορφώσεις πέντε και επτά θέσεων, το Tribeca προοριζόταν να πωληθεί παράλληλα με μια ελαφρώς αναθεωρημένη έκδοση γνωστή ως Saab 9-6X. Η Saab, που ήταν τότε θυγατρική της General Motors,, εγκατέλειψε το πρόγραμμα 9-6Χ λίγο πριν από την κυκλοφορία του μετά την εκποίηση της GM από το 2005 του 20% της FHI.

Προβάλλει ως βασικός ανταγωνιστής του Nissan Murano και στην Αμερική, όπου η εμπορική του πορεία έχει ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια και σημειώνει πολύ ενθαρρυντικά νούμερα. Το εντυπωσιακό εσωτερικό του σε σχήμα “Υ” είναι σχεδιασμένο από τον Ζαπατίνα, ενώ κινείται από ένα βενζινοκινητήρα 3 λίτρων που αποδίδει 254 ίππους.

Η Subaru επέλεξε να χρησιμοποιήσει ένα κράμα αλουμινίου σε οριζόντια μηχανή “μπόξερ” για να ελαχιστοποιήσει το βάρος του κινητήρα και να μειώσει το κέντρο βάρους έτσι ώστε να μειώσει τον κύνδινο ανατροπής του αμαξώματος. Το βάρος του κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο είναι ισορροπημένα πλευρικά αντί να αντισταθμίζονται από αριστερά προς τα δεξιά. Η παροχή ισχύος είναι επίσης απευθείας από τη μετάδοση στους μπροστινούς τροχούς και διανέμεται στον πίσω άξονα μέσω ενός συστήματος “Variable Torque Distribution” το οποίο χρησιμοποιεί ένα κεντρικό πλανητικό διαφορικό γρανάζι με έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό συμπλέκτη, με ροπή διαχωρισμένη 45% στο εμπρός άξονας και 55% στον πίσω άξονα υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης. Οι πίσω τροχοί οδηγούνται μέσω ενός πίσω διαφορικού, το οποίο είναι περιορισμένης ολίσθησης σε ορισμένα μοντέλα. Το μπροστινό διαφορικό ενσωματώνεται στο κιβώτιο της Subaru.

Το ανανεωμένο Subaru Tribeca διαθέτει πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, νέο κινητήρα με χωρητικότητα 3,6 λίτρων και πλουσιότερο εξοπλισμό. Σε κάθε περίσταση υιοθετεί ένα πιο λειτουργικό και πολυχρηστικό χαρακτήρα χωρίς όμως να χάνει τίποτα από τις SUV ιδιότητες του. Το Tribeca άλλαξε και παρουσιάζει πιο εκλεπτυσμένο ύφος με την εφαρμογή νέας μάσκας, προφυλακτήρα και φωτιστικών σωμάτων στο εμπρός μέρος, ενώ πίσω διαθέτει ανασχεδιασμένη πόρτα αποσκευών, νέο προφυλακτήρα και αεροτομή. Στα πλαϊνά του αμαξώματος, την εικόνα εντείνουν οι ράγες οροφής και τα μεγαλύτερα κρύσταλλα στην τελευταία κολώνα.

Ο νέος κινητήρας έχει χωρητικότητα 3,6 λίτρων, έναντι των 3,0 του απελθόντος μοντέλου και προσδίδει καλύτερες επιδόσεις και πιο οικονομικό χαρακτήρα, χάρη στο βελτιωμένο σύστημα ψύξης του. Είναι ατμοσφαιρικός, εξακύλινδρος boxer και αποδίδει 258 ίππους (έναντι 245 του 3λιτρου), ενώ με το σύστημα διπλού μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (σαν του STi) επιτυγχάνει χαμηλότερη κατανάλωση (0,7 λίτρα λιγότερα για κάθε 100 χλμ., από το 3λιτρο του παρελθόντος). Το κάθισμα στην 7θέσια διάταξη του Tribeca διαθέτει ενισχυμένο σύστημα αναδίπλωσης, διευκολύνοντας την πρόσβαση των επιβατών σε αυτή. Αυτή είναι και η μοναδική του διαφορά σε σχέση με το παρελθόν, με το εσωτερικό να διακρίνεται για τη σύγχρονη και πρωτότυπη σχεδίασή του και τους μεγάλους εσωτερικούς του χώρους.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.0003.630
Ισχύς (PS)254258
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)195207
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,78,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)12,311,6
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων55 (7)
Τιμή σε ευρώ58.90062.900
Τιμή σε δραχμές20.070.17521.433.175

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Ακριβό για Subaru, ειδικά στην Ευρώπη.

Πηγή: Tripassion Motor Τεύχος 02 & http://www.4x4mag.gr/news/preview_news.asp?CATEGORY_id=72&NEWS_DATA_ID=67773