Toyota – FJ Cruiser

Το Toyota FJ Cruiser, που πρωτοπαρουσιάστηκε σαν πρωτότυπο το 2003 στο Detroit Motor Show, βασίζεται στο θρυλικό FJ 40 που κυκλοφορούσε από το 1960 έως και το 1984. Το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, η λευκή οροφή όπως και η μπροστινή μάσκα με τα μεγάλα γράμματα TOYOTA αντί για το τρέχον σήμα της εταιρείας, παραπέμπουν κατευθείαν στον πρόγονό του. Το σημερινό FJ Cruiser βασίζεται στο πλαίσιο του Land Cruiser 120 που μοιράζονται επίσης και τον ίδιο κινητήρα. Η αυτόματη μετάδοση με την επιλεκτική τετρακίνηση έρχεται από το Toyota 4-Runner. Το περίεργο σχήμα του και η σκληρή εμφάνισή του συντελούν στο γεγονός ότι πολλοί το χαρακτηρίζουν σαν το “Ιαπωνικό Hummer”.

Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως ο 4,0 lt V6 κινητήρας είναι ο ίδιος που υπάρχει στο Land Cruiser 120. Αυτός είναι ένας πανίσχυρος κινητήρας που κινεί το 2 τόνων FJ με μεγάλη ευκολία. Αρκεί να αναφερθεί ότι η επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ έρχεται σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα, κάτι το οποίο φαίνεται εκπληκτικό για ένα όχημα τέτοιου μεγέθους. Υπάρχουν δύο κιβώτια ταχυτήτων με τα οποία εφοδιάζεται το FJ Cruiser, το 5 θέσεων αυτόματο και το 6 θέσεων χειροκίνητο. Το πλεονέκτημα του πρώτου είναι ότι εφοδιάζεται με ένα επιλεκτικό σύστημα τετρακίνησης (part time 4×4) ενώ στο δεύτερο η τετρακίνηση είναι πάντα παρούσα (full time 4×4). Αυτό είναι πλεονέκτημα για δύο λόγους α) στην εκτός δρόμου κίνηση το αυτόματο σύστημα της Toyota κάνει πολύ καλή δουλειά και αποτελεί σημαντική βοήθεια ειδικά για τους αρχάριους οδηγούς και β) μεγαλύτερη οικονομία στο καύσιμο. Η αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου δεν αποτελεί ούτε περιβαλλοντολογική επιλογή ούτε και επιλογή οικονομικής μετακίνησης, γιατί ακόμα και με το αυτόματο σύστημα σχέσεων και με κίνηση στους δύο τροχούς η κατανάλωση φθάνει στα 16-18 lt / 100 Km στην πόλη (11 -13 lt στον αυτοκινητόδρομο).

Για την εκτός δρόμου κίνηση το FJ Cruiser εφοδιάζεται με A-Trac σύστημα που κλειδώνει το πίσω διαφορικό (παρόμοιο σύστημα και στον μπροστινό άξονα μόνο που το διαφορικό παραμένει ξεκλείδωτο, αντί αυτού τα φρένα εμποδίζουν το σπινάρισμα των τροχών). Και τα δύο συστήματα μπορούν να εφαρμοστούν ταυτόχρονα. Και βέβαια είναι περιττό να πούμε ότι υπάρχουν και οι ‘κοντές’ σχέσεις. Παρόλο που το FJ Cruiser σχεδιάστηκε κυρίως για την Αμερικάνική αγορά ο σχεδιασμός των αναρτήσεων δεν ακολουθεί την ‘μαλακή’ ρύθμιση αλλά είναι αρκετά σκληρή και ‘σφιχτή’ όπως θα περίμενε ένας Ευρωπαίος. Η TRD έκδοση έχει επιπλέον Bilstein αναρτήσεις που προφανώς βελτιώνουν την κίνηση τόσο εκτός όσο και εντός δρόμου. Για τις εκτός δρόμου δυνατότητές τα 700 mm βύθιση στο νερό, τα 245 mm απόσταση από το έδαφος και οι 34 μοίρες γωνία προσέγγισης δίνουν εξαρχής πολύ καλά 4χ4 χαρακτηριστικά. Η ταπετσαρία είναι άνετη και αδιάβροχη που την καθιστά εύκολη στο καθάρισμα μετά από μία εκτός δρόμου βόλτα.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.956
Ισχύς (PS)272
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)175
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)14,5
Αριθμός θυρών3
Αριθμός θέσεων5
Τιμή σε ευρώ
Τιμή σε δραχμές

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Ιαπωνικό θηρίο…

Πηγή: http://www.4x4fun.gr/2008-04-24-11-55-07/2008-04-24-11-50-41/282-toyota-fj-cruiser