Volkswagen – Golf Syncro (Country)

Υπάρχει ένα μοντέλο από τα μέσα της δεκαετίας του 80, που άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί προπομπός των μικρομεσαίων crossover. Το VW Golf, ως GTI, φέρει τον χαρακτηρισμό «γεννήτορας των hot hatches». Κατά πολλούς, θα πρέπει να του αποδίδονται τα εύσημα και για τη μικρομεσαία κατηγορία (βέβαια το Toyota Corolla υπάρχει από το 1966 και το Honda Civic από το ’72, οπότε το εν λόγω επιχείρημα για το Golf MK1 του ’74 μάλλον χλωμιάζει).

Τον Φεβρουάριο του 1986, η Volkswagen παρουσίασε το πρώτο Golf με τετρακίνηση. Αυτό το Golf Syncro ήταν διαθέσιμο ως πεντάθυρο με μόνο τον κινητήρα 1.8 (90 PS (66 kW; 89 hp), και αργότερα με 98PS (72 kW; 97 hp). Το σύστημα 4WD είχε αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Steyr-Daimler-Puch της Αυστρίας, και παρουσίαζε ιξώδη ζεύξη και εύκαμπτο διαχωρισμό ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα – έως και 48% προς τα πίσω. Λόγω της υψηλής τιμής του (το 1986, το Syncro κόστισε περίπου 30% περισσότερο από ένα αντίστοιχο μοντέλο με κίνηση στους εμπρός τροχούς), το μοντέλο παρέμεινε σπάνιο. Από το 1986 έως το 1989, για παράδειγμα, κατασκευάστηκαν μόλις 26.000 Syncros (τα περισσότερα βαμμένα στο αποκλειστικό για το μοντέλο Montana Green).

Το σύστημα τετρακίνησης ήταν πλήρως αυτόματο και επίσης στην εμφάνιση ελάχιστα ενοχλητικό. Εκτός από μερικά διακριτικά σήματα “Syncro”. Δεν υπήρχαν επιπλέον μετρητές ή κουμπιά στο εσωτερικό. Το γρανάζι του κιβωτίου μειώθηκε κάπως, για να καλύψει τις απώλειες απόδοσης λόγω των επιπλέον 160 κιλών. Το πίσω κάθισμα μετακινήθηκε προς τα εμπρός 30 mm και το δάπεδο φορτίου ανυψώθηκε, κάνοντας το χώρο αποσκευών 25 τοις εκατό μικρότερο από ό, τι σε ένα κανονικό γκολφ.

To Syncro Country είναι μια αναλογικά άγνωστη έκδοση. Έμεινε στην παραγωγή από το 1986 μέχρι το 1991 και αποτελούσε την περιπετειώδη εκδοχή του γερμανικού χάτσμπακ. Οι επεμβάσεις, όμως, πήγαιναν πολύ πέρα από μια μικρή αύξηση στη διαδρομή της ανάρτησης και πλαστικά προστατευτικά. Το Country διέθετε νέα ανάρτηση, που έστελνε το πάτωμα του αυτοκινήτου στα 21 εκατοστά από το έδαφος. Προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω φρόντιζαν για την προστασία των μηχανικών μερών, υπήρχαν «σιδεριές» στο εμπρός μέρος και τα πίσω φωτιστικά σώματα, φαρδύτερο αμάξωμα κατά 120 χλστ., 15άρες ζάντες της Speedline σε ελαστικά 195/60, ρεζέρβα στην πίσω πόρτα και τα ανάλογα αυτοκόλλητα. Συνολικά, περισσότερες από 438 αλλαγές χώριζαν τα Country από τα απλά Golf Synchro.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.7811.781
Ισχύς (PS)9098
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)160175
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,07,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,57,7
Αριθμός θυρών5 5
Αριθμός θέσεων55
Τιμή σε ευρώ
Τιμή σε δραχμές

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Αυτό και το 1ο Panda ήταν οι πρωτοπόροι στην Ευρώπη στην κατηγορία αυτή.

Πηγή: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk2 & https://www.autogreeknews.gr/nea/polla-diafora/diafora-nea/posa-tha-dinate-gia-ena-vw-golf-syncro-country