Mitsubishi – Outlander II

Το προηγούμενο Outlander μας άρεσε. Μπορεί να ήταν ελαφρώς ασχημούτσικο, αλλά διέθετε ψυχή και καρδιά. Με ικανότατο σύστημα τετρακίνησης (μόνιμο), παρέμενε βέβαια “SUV” αλλά ήταν από τα πιο σκληροτράχηλα της αγοράς, είχε χώρους, είχε και έκδοση …GT (το 2.4). Και η αλήθεια είναι πως όταν στην τελευταία έκθεση της Γενεύης αντικρίσαμε αυτό το …ασφάλτινο μεγάλο φρούριο, δεν λύγισαν ακριβώς τα γόνατά μας. Όμορφο ναι. Σύγχρονο ναι. Ελκυστικό με τίποτα. Έλα όμως που έχει ο καιρός γυρίσματα. Περιμέναμε με ανάμικτα συναισθήματα να το οδηγήσουμε, για να καταλήξουμε στην κρίση μας. Ε λοιπόν αυτό το Outlander ΔΕΝ είναι σκληροτράχηλο, ΔΕΝ έχει κάποιο ξεχωριστό σύστημα τετρακίνησης (ας είναι από τα καλύτερα της σύγχρονης αυτοματοποιημένης γενιάς), ΕΙΝΑΙ ασφάλτινο, αλλά είναι ΠΟΛΥ ικανό ασφάλτινο. Δεν ξέρουμε αν η βάση του αυτοκινήτου (το ίδιο «δάπεδο» με το νέο Lancer), έχει εξελιχτεί με βάση το πόσο καλό θα είναι το νέο Evo X, αφού αν είναι καλό για εκείνο είναι σαφές πως …περισσεύει για τα υπόλοιπα, αλλά το Outlander τελικά μας κέρδισε! Με πολλούς τρόπους.

Το αυτοκίνητο προσφέρεται σε μια 5θέσια και δυο 7θέσιες βενζινοκίνητες εκδόσεις. Η 3η σειρά καθισμάτων είναι ένα ενιαίο κάθισμα και πλάτη, λίγο πιο λεπτό από τα καθίσματα των εμπρός σειρών. Αναδιπλώνεται δε πολύ εύκολα και σε αυτή την περίπτωση ο χώρος αποσκευών είναι 514 λίτρα. Με πλήρη αναδίπλωση των δύο πίσω σειρών ο χώρος φόρτωσης φτάνει τα 1691 λίτρα.
Καταρχάς, μπορεί να μην είμαστε στο target group εκείνων που εκτιμούν τα μεγάλα σε μήκος αυτοκίνητα (4,64 μ. και σχεδόν 10 εκ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο), ούτε καν την 7θέσια δυνατότητα που προσφέρει, αλλά το ιαπωνικό “SUV” αφήνει στον παρατηρητή μια αίσθηση στιβαρότητας που αρέσει.

Φτάνοντας στο σύστημα τετρακίνησης, το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει στην βατή εκτός δρόμου οδήγηση είναι η ποιότητα του συνόλου. Η αυτόματη τετρακίνηση είναι αποτελεσματική, αφού έρχεται στη δράση πολύ γρήγορα, χωρίς να αλλάζει την ισορροπία του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό ο αντίστοιχος επιλογέας επιτρέπει τρεις θέσεις λειτουργίας, τις 2WD, 4WD και Lock (που κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό). Στην πράξη το αυτοκίνητο είναι κατά βάση προσθιοκίνητο και όταν παραστεί ανάγκη (εφ’ όσον έχει επιλεγεί το 4WD) στέλνει ροπή και στους πίσω τροχούς. Οπότε μπορείτε άνετα και άφοβα να ρυθμίσετε το διακόπτη στην θέση 4WD και να αφήσετε το αυτοκίνητο να κάνει …τη δουλειά που του εμπιστευτήκατε. Επαναλαμβάνουμε την “light” φιλοσοφία του συστήματος, η οποία προτιμάται στις πλείστες περιπτώσεις από τους οδηγούς των “SUV” δείχνουν ξεκάθαρα οι έρευνες, αλλά σε συνθήκες εκτός δρόμου όχι πολύ σκληρές το Outlander είναι ικανότατο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 17,8 εκ., ενώ οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι 22, 21 και 19 μοίρες αντίστοιχα.

Κινητήρας
Στιβαρότητα
Αίσθηση ποιότητας
Τιμόνι (για “SUV”)
Ηχομόνωση
Σταθερότητα-άνεση στην άσφαλτο
Τιμή/εξοπλισμός

Κατανάλωση

Κυβισμός (κ.εκ.)1.998 (4×2)2.360 (4×4)2.998 (4×4)1.968 (D) (4×4)2.179 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)147170220140156
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)184190200187200
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,89,69,710,89,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,09,410,66,87,0
Αριθμός θυρών55555
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ24.06029.490
Τιμή σε δραχμές8.198.44510.048.717

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/mitsubishi/outlander/15732
Προσωπικό σχόλιο: Δυστυχώς, οι καλές εκδόσεις κινητήρων δεν έρχονται Ελλάδα.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/1632/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CF%82/%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%85%CF%87%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-mitsubishi