Dacia – Duster II

Βασισμένο σε μια εξελιγμένη έκδοση του ίδιου «πλαισίου» στο οποίο βασιζόταν και το προηγούμενο μοντέλο, είναι ένα νέο αυτοκίνητο, με εντελώς νέο αμάξωμα (μήκος 4,34 μ.), που ακολουθεί μεν την ίδια φιλοσοφία με το προηγούμενο, προσφέροντας μία εικόνα αυτοκινήτου «περιπέτειας», αλλά έχει πιο σύγχρονη σχεδίαση και δείχνει πιο επιβλητικό. Η εκτός δρόμου εικόνα του προβάλλεται πιο έντονα στο νέο αμάξωμά, ταυτόχρονα όμως το στιλ του γίνεται πιο «σπορτίφ», με περισσότερο κεκλιμένο εμπρός παρμπρίζ, που συμβάλλει και στην αύξηση του χώρου των επιβατών. Ταυτόχρονα έχει γίνει σημαντική δουλειά στην ενίσχυση του αμαξώματος και τη βελτίωση της ηχομόνωσης κι έχουν βελτιωθεί οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 445 λίτρων στην προσθιοκίνητη έκδοση και 411 στην τετρακίνητη, τιμές οπωσδήποτε απολύτως ικανοποιητικές για ένα μικρομεσαίο “SUV”, που μπορεί άνετα να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου.

Ανασχεδιασμένο και πιο ποιοτικό είναι επίσης και το εσωτερικό, ενώ σημαντική αναβάθμιση έχει γίνει και στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, με ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα (υπάρχει π.χ. νέο σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης, σύστημα “multi-view” με 4 κάμερες εμπρός, πίσω και στα πλευρά, που διευκολύνει ιδιαίτερα το παρκάρισμα, αλλά και την εκτός δρόμου κίνηση, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να έχει πλήρη εικόνα του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο κλπ.) Αναβάθμιση υπάρχει και στην άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο, με νέα καθίσματα, ενώ στον τομέα της ασφάλειας ξεχωρίζει η προσθήκη αερόσακων τύπου κουρτίνας για όλους τους επιβάτες, τα νέα προσκέφαλα, προφυλακτήρας και καπό με βελτιωμένα χαρακτηριστικά για την προστασία πεζών, προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας για τις εμπρός και πίσω θέσεις, μεγαλύτεροι εξωτερικοί καθρέφτες που προσφέρουν καλύτερη ορατότητα, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου κλπ.

Από πλευράς μηχανικών μερών δεν υπάρχει κάτι νέο, καθώς ήδη το αυτοκίνητο διέθετε στην υπάρχουσα γενιά του σύγχρονους κινητήρες του γκρουπ Renault, μερικοί από τους οποίους είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία τους. Από πλευράς βενζινοκινητήρων υπάρχουν ο ατμοσφαιρικός 1.6 με 115 ίππους και ο υπερτροφοδοτούμενος 1.2 TCe με 125 ίππους, που συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια (5 ταχυτήτων στην πρώτη περίπτωση και 6 στη δεύτερη) και προσφέρονται και στην προσθιοκίνητη και στην τετρακίνητη έκδοση. Ο ντίζελ 1.5 dCi με τους 110 ίππους προσφέρεται επίσης σε προσθιοκίνητη ή τετρακίνητη έκδοση με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ για την προσθιοκίνητη έκδοση προσφέρεται και ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πλέον ηλεκτρικά υποβοηθούμενο (με μεταβλητή υποβοήθηση), αλλά και πιο γρήγορο και πιο ακριβές. Στον εξοπλισμό του τετρακίνητου μοντέλου, η απόσταση του οποίου από το έδαφος είναι 21 εκατοστά, προσφέρεται επίσης ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομες κλίσεις, που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες κίνησης του αυτοκινήτου σε δύσκολα εδάφη. Σε ό,τι αφορά τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες, η γωνία προσέγγισης είναι 30°, η γωνία ράμπας 21° και η γωνία φυγής 34° (33° στην τετρακίνητη έκδοση).

Η Dacia ανακοίνωσε την ανανέωση του πετυχημένου της SUV, που έχει ήδη πουλήσει περισσότερα από 1,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο έχει αλλαγές κυρίως στο επίπεδο φωτιστικών και της μάσκας εμπρός, ενώ στο εσωτερικό εφοδιάζεται με μια νέα κεντρική κονσόλα, μια νέα οθόνη 8” και δύο νέα συστήματα πολυμέσων. Επιπλέον υπάρχουν και νέες ταπετσαρίες. Επίσης για πρώτη φορά το αυτοκίνητο θα προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Βελτίωση υπάρχει στην αεροδυναμική του αμαξώματος, χάρη στις νέες ζάντες και το ανασχεδιασμένο πίσω σπόιλερ. Φυσικά το αυτοκίνητο θα εξακολουθήσει να προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση εκτός από την προσθιοκίνητη, ένα από τα μεγάλα ατού του μοντέλου σε συνδυασμό και με την πολύ προσιτή τιμή του. Η απόσταση από το έδαφος είναι 21,7 εκατοστά για την προσθιοκίνητη έκδοση και 21,4 για την τετρακίνητη.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.333 (4×2)1.333 (4×4)1.333 (4×2)1.333 (4×4)1.461 (D) (4×2)1.461 (D) (4×4)999 (G) (4×2)
Ισχύς (PS)13013015015011511590
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)191186200196181175168
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,111,110,410,610,510,213,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,16,46,06,44,45,36,7
Αριθμός θυρών5 555555
Αριθμός θέσεων5555555
Τιμή σε ευρώ16.30017.34016.99019.440 17.33019.78022.580
Τιμή σε δραχμές5.554.2255.908.6055.789.3426.624.1805.905.1976.740.0357.694.135

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/29898
Προσωπικό σχόλιο: Επίσης όμορφο και βελτιωμένο.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3783/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CF%82/%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1 ,
https://auto-internet.gr/?auto7/4792/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-dacia-duster