Lexus – RX 450h IV

Το νέο Lexus RX 450h είναι εντυπωσιακό σε εμφάνιση, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και θα επιχειρήσει να μπει σφήνα στη γερμανική κυριαρχία στην κατηγορία των πολυτελών SUV.
Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Lexus είναι το μεγάλο της SUV, δηλαδή το RX. Στην Ευρώπη οι τρεις προηγούμενες γενιές έχουν πουλήσει πάνω από 200.000 αυτοκίνητα.
Να αρχίσουμε όμως με τα βασικά για τους μη γνώστες. Το νέο Lexus RX ανήκει, όπως προαναφέραμε, στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών SUV, με ανταγωνιστές μοντέλα, όπως η BMW X5 ή η νέα Mercedes-Benz GLE. Η ειδοποιός διαφορά των προηγούμενων RX, αλλά και του νέου, είναι ότι το μεγάλο βάρος των πωλήσεων το φέρει η υβριδική του έκδοση RX 450h.
Υπό αυτή την έννοια, το Lexus RX 450h είναι τουλάχιστον τρεις γενιές εμπρός και το νέο μπορεί θα μπορούσε κάλλιστα να έχει ως μότο το: been there, done that. Αλλά έτσι θα ήταν καταδικασμένο, όπως όλοι όσοι επαναπαύονται. Πόσω μάλλον που η προηγούμενη γενιά RX είχε ορισμένα μειονεκτήματα που έπρεπε επειγόντως να λυθούν. Οι περιορισμένοι χώροι για παράδειγμα ή η αδιάφορη οδική συμπεριφορά. Ακόμα και η υψηλή, για τα διαπιστευτήρια του αυτοκινήτου, κατανάλωση.

Η νέα γενιά RX λοιπόν είναι κατ’ αρχήν μεγαλύτερη σε μήκος και πλάτος, προσφέροντας μακράν μεγαλύτερες εσωτερικές διαστάσεις. Πιο συγκεκριμένα, το νέο RX είναι κατά 12 cm μακρύτερο από, το απερχόμενο, ένα πόντο πιο φαρδύ και με κατά μισό πόντο επίσης μακρύτερο μεταξόνιο. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει πλέον ανέβει στα 539 λίτρα. Τιμή φαινομενικά χαμηλή για την κατηγορία, αλλά μην ξεχνάμε πως έχει να χωρέσει και μια ολόκληρη συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου από κάτω . Η υβριδική BMW X5 40e έχει χώρο αποσκευών στα 500 λίτρα, την ίδια στιγμή που η απλή έκδοση φτάνει στα 650. Η αύξηση των διαστάσεων όμως δεν είναι η μοναδική αλλαγή ουσίας. Το νέο RX 450h έχει πολύ καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή (cd 0,33), βελτιώσεις στο υβριδικό σύστημα, για μεγαλύτερη οικονομία, πιο άκαμπτο κατά 30% πλαίσιο και αναθεωρημένη ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα παράπονα για πλαδαρή οδική συμπεριφορά.

Στην καρδιά του νέου LexusRX450h βρίσκεται η μονάδα κίνησης, που αποτελείται από ένα κινητήρα V6 , 3,5 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και αποδίδει 262 PS. Δίπλα υπάρχει το πρώτο από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ με απόδοση167 ίππων. Η κίνηση στην συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Ωστόσο υπάρχει και ένα επιπλέον ηλεκτρομοτέρ 68 ίππων, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, προσφέροντας αφενός έξτρα ώθηση και αφετέρου μια μορφή τετρακίνησης. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει στο εντυπωσιακό νούμερο των 313 PS. Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι εκπομπές CO2 με μόλις 120 g/km, ενώ η Lexus δίνει και μια μικτή κατανάλωση στα 5,2 lt/100 km. Εδώ θα μας επιτρέψετε να να αμφιβάλλουμε. Πάντως, σε συνολικά 180 χιλιόμετρα που κάναμε στους επαρχιακούς και τους αυτοκινητόδρομους πέριξ της Λισαβόνας είδαμε μια απολύτως αξιοπρεπή κατανάλωση, στα 8,6 lt/100 km. Μια κατανάλωση που πιθανόν να πέφτει κι άλλο μέσα στην πόλη. Αυτό διότι οι άνθρωποι της Lexus υπολογίζουν πως εντός πόλης το υβριδικό RX κάνει γύρω στο 30 με 40% της διαδρομής σε ηλεκτρική λειτουργία.

Κυβισμός (κ.εκ.)3.456 (H)
Ισχύς (PS)313
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)200
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,7
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,8
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων5
Τιμή σε ευρώ74.900
Τιμή σε δραχμές25.522.175

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/lexus/rx/22034
Προσωπικό σχόλιο: Σε αυτά τα μοντέλα η τετρακίνηση είναι για την ασφάλεια και οχι για το χώμα.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odegoyme-neo-lexus-rx-450h