Ds – Ds4 Crossback

Στη σημερινή αυτοκινητική γκάμα, οι φίρμες έχουν αρχίσει να ξεμένουν από νούμερα και γράμματα της αλφαβήτου για να περιγράψουν τα διαφορετικά αμαξώματα που λανσάρουν, σε μια προσπάθεια να βρίσκει ακριβώς αυτό που θέλει ο υποψήφιος αγοραστής πριν βγει από την έκθεση. Η Citroen πήγε ένα βήμα παραπέρα και έκανε “outsource” τις πιο πολυτελείς κατασκευές της, αναβιώνοντας τη θρυλική γραμμή των DS, ως αυτοκέφαλη μάρκα. Και, στην περίπτωση του DS4 Crossback, βασισμένου στην πρόσφατα ανανεωμένη έκδοση DS4 που με τη σειρά του “πατά” πάνω στο C4, παρουσίασε ένα μοντέλο που σχεδιαστικά τουλάχιστον, ανήκει σε περισσότερες από μία κατηγορίες – ένα crossover με coupe αναζητήσεις, που είναι ταυτόχρονα crossover λόγω της μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος.

Από το αποτέλεσμα, είναι προφανές ότι οι γάλλοι προσέλαβαν πολλές μικρές μαγικές νεράϊδες να χειριστούν τα μολύβια, αφού το πάντρεμα των διαφορετικών αυτών τάσεων απέφερε – τόσο κατά τη γνώμη του γράφοντος όσο και των περαστικών που το περιεργάζονταν στο δρόμο – ένα αυτοκίνητο που δεν περνάει απαρατήρητο και ταυτόχρονα μοιάζει αρμονικό, να ισορροπεί ανάμεσα στην ομοιογένεια και την επιθετικότητα. Ειδικά σε πίσω πλάγια όψη που οι φουσκωμένοι θόλοι και οι φαρδιοί γοφοί είναι στο προσκήνιο, τραβάει πολύ το μάτι, ενώ οι λεπτομέρειες “γράφουν” εξαιρετικά πάνω στο πορτοκαλί χρώμα του δοκιμίου μας. Η απουσία χειρολαβών στις πίσω πόρτες είναι το κεντρικό τέχνασμα στο να αφήνει εντύπωση coupe το Crossback. Κι εκεί, στις πίσω πόρτες, έρχεται η πρώτη γκρίνια… καθώς η τοποθέτησή τους και ο τρόπος που ανοίγουν είναι σχεδόν κωμικά άβολα, οπότε την πρώτη φορά που βάζεις πίσω επιβάτες, τους βλέπεις να καταστρώνουν στρατηγική για το πως θα μπουν στο πίσω κάθισμα.

Θα περίμενε κανείς πως το DS4 Crossback, λόγω του μεγαλύτερου ύψους της ανάρτησης, θα ήταν και πιο μαλακό από τα συμβατικά ξαδερφάκια του. Όμως στην οδήγηση γίνεται σαφές πως έχει επιλεγεί σφιχτό setup στην ανάρτηση (βοηθούν και οι μεγάλοι τροχοί με τα ελαστικά σχετικά χαμηλού προφίλ) ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερος έλεγχος. Όσοι έχουν να μπουν σε DS από την εποχή των πνευματικών αναρτήσεων και περιμένουν βάρκα σε ήρεμα νερά, θα βρουν αντιθέτως ένα πολύ δεμένο σύνολο πλαισίου-ανάρτησης, με μικρές παραχωρήσεις στην άνεση. Θα βρουν όμως και υποδειγματικό έλεγχο στους ελιγμούς και τις στροφές, αλλά και κορυφαία σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο. Το μεγαλύτερο ύψος θα βοηθήσει πιο πολύ ψυχολογικά, καθώς επιπλέον δυνατότητες εκτός δρόμου δεν υπάρχουν. Το DS4 Crossback είναι ένα ξεκάθαρα ασφάλτινο αυτοκίνητο.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.1991.5981.5981.560 (D)1.997 (D)1.997 (D)
Ισχύς (PS)130165210120150180
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)198215235193207217
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,89,58,412,09,69,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)4,95,55,93,74,14,3
Αριθμός θυρών5 55555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ22.130 24.128
Τιμή σε δραχμές7.540.797 8.221.616

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Μόνο μόδα και του φαίνεσθαι…

Πηγή: https://www.capital.gr/auto/3169792/odigoume-ds4-crossback-1-6-diesel