Ds – Ds7 Crossback

Η DS Automobiles ξεκίνησε επίσημα τις δραστηριότητές της την 1η Ιουνίου 2014 με έδρα -πού αλλού- την Πόλη του Φωτός. Η πορεία της ξεκινά πίσω στο 1955, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, όπου παρουσιάστηκε το πρωτοποριακό για την εποχή DS 19. Το παριζιάνικο στιλ αντιπροσωπεύει διαχρονικά τα μοντέλα της φτάνοντας μέχρι και σήμερα, όπου στην κορυφή του παγόβουνου δεσπόζει πια το DS 7 Crossback.

Στον δρόμο το DS 7 εμβαθύνει στο κεφάλαιο «άνεση». Η γαλλική παράδοση δεν θα μπορούσε να προσφέρει τίποτα λιγότερο από ένα εκλεπτυσμένο SUV που, ανεξαρτήτως των κακοτεχνιών, διατηρεί οδηγό και επιβάτες σε προσωπική νιρβάνα. Για την DS, οι μεγάλες ζάντες δεν σημαίνουν απαραίτητα χαμηλό προφίλ ελαστικών, οπότε αυτό, σε συνδυασμό την σοφιστικέ ανάρτηση (Active Scan Suspension) με τη σεβαστή διαδρομή, δημιουργεί ένα περιβάλλον ευεξίας στο εσωτερικό, με τους θορύβους -εννοείται- να έχουν εξοβελιστεί στο πυρ το εξώτερον.

Με 19 εκατοστά απόσταση του πατώματος από το έδαφος μπορεί να λογίζεται ως SUV αλλά συνάμα τα σχεδιαστικά τρυκ, τα υλικά μιας πολυτελούς δημιουργίας (η μαύρη λάκα στη μάσκα, το χρώμιο) και οι αναφορές σε κάτι σπορ (ο θυρεός της DS Performance, το σβήσιμο του πίσω μέρους του αμαξώματος που είναι ιδιότυπο τείνοντας να φτιάξει ένα κουπέ υπόβαθρο, οι διπλές απολήξεις εξάτμισης).Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, το γνωστό μας και από άλλα μοντέλα EAT8 (με αυτόματη ή χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων μέσω paddles στο τιμόνι που είναι κάπως… λειψά, αφού στις στροφές κάπου θα ψάχνεις τρόπο να αλλάξεις σχέσεις), ενώ υπάρχουν και driving modes με παραμετροποίηση κινητήρα και κιβωτίου αλλά και των υποσυστημάτων για κίνηση σε άσφαλτο, σπορ κ.λπ.

Το υβριδικό DS7 Crossback E-Tense
είναι ένα SUV με ιδιαίτερα μοντέρνα αισθητική. Κίνηση παίρνει από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.600 κυβικών ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα. Ο κινητήρας βενζίνης αποδίδει 200 ίππους ενώ οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνεισφέρουν με 109 ίππους. Η συνδυασμένη απόδοση σύμφωνα με την DS είναι 300 ίπποι και 450Nm. H μπαταρία είναι χωρητικότητας 13,2 kWh και επιτρέπει στο DS7 Crossback E-Tense να κινηθεί έως και 50 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά (με βάση τις νόρμες WLTP) και με μέγιστη ταχύτητα που φτάνει τα 135 χλμ./ ώρα. Για το 0-100 χλμ./ ώρα απαιτούνται μόλις 6,5 δεύτερα, οι εκπομπές CO2 είναι κατά WLTP 50 γραμμάρια το χιλιόμετρο, ενώ υπάρχουν και 4 προγράμματα λειτουργίας, τα EV, Sport, Hybrid και 4WD.

Λειτουργία/Απόδοση κινητήρα
Οδική συμπεριφορά
Άνεση

Τιμή
Εργονομία

Κυβισμός (κ.εκ.)1.199 (4×2)1.598 (4×2)1.598 (4×2)1.499 (D) (4×2)1.997 (D) (4×2)1.598 (H) (4×4)
Ισχύς (PS)130181225130180300
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)195220227195215220
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,28,98,310,89,46,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,35,96,04,04,92,2
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ27.99936.86544.700 32.10045.22553.890
Τιμή σε δραχμές9.540.65912.561.74815.231.52510.938.07515.410.41818.363.017

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/ds/7-crossback/28749
Προσωπικό σχόλιο: Είναι χτισμένο στη πλατφόρμα του 3008.

Πηγή: https://www.protothema.gr/car-and-speed/test/article/893618/dokimazoume-to-ds7-crossback-20-bluehdi-180-eat8/ & https://www.caranddriver.gr/review/arthro/ds7_crossback_1_6_thp_225ps_dokimazoume_to_proedriko_aytokinito_tou_emmanouel_macron-7735083/ & https://www.iefimerida.gr/news/446858/ayto-einai-yvridiko-ds7-crossback-e-tense