Jeep – Renegade

Σχεδιασμένο στις ΗΠΑ και κατασκευασμένο στην Ιταλία, το νέο Jeep Renegade αποτελεί τον καρπό της νέας μάρκας -χωρίς να χάνει τα γονίδιά του- και φέρνει ξανά στο προσκήνιο αξίες χαμένες από χρόνια στην κατηγορία των μικρών SUV, που δεν είναι άλλες από τις εκτός δρόμου ικανότητες. Τα σχόλια σχετικά με το κατά πόσον αυτό το Jeep θα είναι Jeep, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε το λανσάρισμά του υπό τη σκέπη που δημιούργησε η συνεργασία Fiat-Chrysler, ήταν λογικά και αναμενόμενα. Πολύ περισσότερο όταν όλοι στο μυαλό μας ως Renegade έχουμε τον απόγονο του ιστορικού Willys MB, που κατασκευάστηκε για τις ανάγκες του αμερικανικού στρατού εν μέσω Β΄ Π.Π. Εύλογα, λοιπόν, σήμερα, που ακόμα και η τετρακίνηση σε αυτοκίνητα της κατηγορίας αποτελεί στοιχείο υπό εξαφάνιση, οι ανησυχίες περί μαγαρίσματος του ονόματος ήταν έκδηλες.

Η συνταγή αποτελείται από δεκαέξι συνδυασμούς κινητήρων-κιβωτίων μετάδοσης και αποτελεί την πρώτη απόπειρα της Jeep στα μικρά SUV. Από κίνηση αποκλειστικά στους εμπρόσθιους τροχούς με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ή 6 σχέσεων ή και ημιαυτόματο 6άρι διπλού συμπλέκτη και βενζινοκινητήρες προδιαγραφών Euro 6 1,4 και 1,6 λίτρων μέχρι τετρακίνηση και 2λιτρο ντίζελ με το νέο 9άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF, με δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού της τελικής σχέσης μετάδοσης. Έτσι, για να μην μπορεί να πει κανείς ότι η επιλογή του ονόματος «Renegade» είναι ιεροσυλία. Αναμενόμενα, στην αγορά μας το ενδιαφέρον στρέφεται στους υπερτροφοδοτούμενους βενζίνης και ντίζελ κινητήρες των 1,4 και των 1,6 λίτρων, αντίστοιχα, παρ’ όλα αυτά δεν μπορείς να μείνεις με την απορία όσον αφορά τις δυνατότητες του πιο «μάτσο» της γκάμας, που δεν είναι άλλο από το Trailhawk, το οποίο, κάτω από το αμάξωμά του έχει τα πάντα όλα: τον 2λιτρο MultiJet II με 170 ίππους, το ZF και το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης Active Drive Low με υποπολλαπλασιασμό της τελικής σχέσης μετάδοσης.

Με το Renegade η Fiat Chrysler Automobiles έρχεται να διασκεδάσει τις εντυπώσεις που δημιούργησαν όσοι πίσω από το λανσάρισμά του είδαν την καπήλευση του ονόματός του με στόχο το εύκολο κέρδος. Κάθε άλλο παρά ιεροσυλία έχουμε τελικά εδώ, όπου πρακτικά μιλάμε για ένα διαφορετικό SUV, τουλάχιστον στον τομέα του σχεδιασμού, όπου οι αρμόδιοι έβαλαν πάνω απ’ όλα το συναίσθημα, αλλά και σε αυτόν των επιδόσεων, ακόμα κι αν πρόκειται για τις εκτός δρόμου επιδόσεις. Προφανώς και το Trailhawk δε θα αποτελέσει την προτεραιότητα των καταναλωτών -και πώς θα μπορούσε, άλλωστε, με τιμή που υπερβαίνει κατά πολύ τα 30.000 ευρώ (38.500 ή 33.700 ευρώ με όφελος απόσυρσης και bonus)-, όμως ποιος είναι εκείνος που αγοράζοντας Golf δεν ονειρεύεται το GTI; Στο σύστημα τετρακίνησης της Jeep η κίνηση μεταφέρεται αυτόματα στο πίσω διαφορικό, εφόσον διαγνωστεί απώλεια πρόσφυσης στους αντίστοιχους τροχούς. Στα «απλά» Renegade η τετρακίνηση πλαισιώνεται από το Selec-Terrain, με ξεχωριστές λειτουργίες για χιόνι, άμμο και λάσπη, ενώ στο Trailhawk, το οποίο επιπλέον διαθέτει λειτουργία κλειδώματος της ροπής και κοντές σχέσεις, το Selec-Terrain παρέχει και πρόγραμμα για κίνηση σε βραχώδη εδάφη.

Το ανανεωμένο Jeep Renegade διατηρεί το τετράγωνο, σχήμα κατατεθέν του παρουσιαστικό, φέροντας βέβαια μικρές λεπτομέρειες που συμπληρώνουν τη δυναμική εικόνα του. Οι κυριότερες αλλαγές εντοπίζονται στην εμπρόσθια, κλασική, μάσκα με τις 7 γρίλιες, ενώ ελαφρώς διαφοροποιημένα είναι τόσο τα φωτιστικά σώματα, όσο και οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Στο τομέα των διαστάσεων δεν έχουμε την παραμικρή αλλαγή με το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι το μήκος αγγίζει τα 4.236 χλστ. το πλάτος τα 1.805 χλστ., ενώ το ύψος ανέρχεται στα 1.684 χλστ. Οι σημαντικότερες αλλαγές που φέρει το Jeep Renegade, πέρα από τα όσα προαναφέραμε, εντοπίζονται στα μηχανικά του μέρη, όπου οι FireFly βενζινοκινητήρες είναι πλέον προδιαγραφών Euro 6d-TEMP.

Το Jeep Renegade 4xe είναι από τα πρώτα φορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα της Jeep που προσφέρονται στην ευρωπαϊκή αγορά. Χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα 1.3 τούρμπο με 130 ή 180 ίππους, ο οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Αυτός συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων στον πίσω άξονα, που εξασφαλίζει έτσι τη δυνατότητα τετρακίνησης κι ένα μικρότερο ηλεκτροκινητήρα μπροστά, που είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,4 kWh, Η οποία μπορεί να προσφέρει αυτονομία με ηλεκτροκίνηση έως 50 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο 6 σχέσεων. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων και σύμφωνα με την εταιρεία το ηλεκτρικό μήνυμα λειτουργικού συστήματος δεν μεταβάλλει στο ελάχιστο το διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης προσφέρει πέντε επιλογές, ανάλογα με το έδαφος που θα κινηθεί το αυτοκίνητο, ενώ το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει τις επιλογές Lock για μόνιμη τετρακίνηση σε ταχύτητες έως 15 χλμ./ώρα και Low για μέγιστη αξιοποίηση της ροπής και των δύο κινητήρων.

Απόδοση κινητήρα,
Σύστημα τετρακίνησης,
Ποιότητα/Στιβαρότητα κατασκευής,
Κίνηση εκτός δρόμου (Trailhawk),
Εξοπλισμός & Άνεση,
Εμφάνιση

Κατανάλωση,
Θόρυβος κινητήρα σε υψηλές στροφές
Απόσταση ακινητοποίησης (Trailhawk)

Κυβισμός (κ.εκ.)999 (4×2)1.332 (4×2)1.332 (4×4)1.598 (D) (4×2)1.956 (D) (4×4)1.956 (D) (4×4)1.332 (H) (4×4)1.332 (H) (4×4)
Ισχύς (PS)120150180120140170190240
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)185196201178182196182199
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,29,48,510,29,58,97,57,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,96,27,14,85,56,61,92,0
Αριθμός θυρών55555555
Αριθμός θέσεων5 5555555
Τιμή σε ευρώ18.90021.90020.90033.50041.90044.600
Τιμή σε δραχμές6.440.1757.462.4257.121.67511.415.12514.277.42515.197.450

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/jeep/renegade/7869 & https://www.euroncap.com/en/results/jeep/renegade/39123
Προσωπικό σχόλιο: Ευτυχώς έβγαλαν έκδοση που θα “τιμήσει” το όνομα.

Πηγή: https://www.4troxoi.gr/dokimes/test/jeep-renegade-16-mjtd-trailhawk & https://www.autogreeknews.gr/dokimes/dokimes-autokinitwn-ana-marka/jeep-dokimes/dokimi-jeep-renegade-1-3t-180-ps-4×4-at9