Volkswagen – Passat Alltrack

Μπορεί η “καταιγίδα” των SUV να άλλαξε τα αγοραστικά ήθη σε όλο τον κόσμο και να απειλεί τα ιερά και τα όσια της αυτοκίνησης (ακόμα και η Ferrari κάτι “ψηλό” ετοιμάζει, ήμαρτον!), όμως σε κάποιες πιο ώριμες και κατασταλαγμένες αγορές υπάρχουν ακόμα περιθώρια ώστε να επιβιώσουν κάποιες ειδικές κατηγορίες αυτοκινήτων. Και όσο και αν φαίνεται παράξενο, μία από αυτές είναι και η κατηγορία που αντιπροσωπεύει το VW Passat Alltrack, των υπερυψωμένων και πολλαπλών ρόλων station wagon, τα οποία εξακολουθούν να διατηρούν το μερίδιό τους σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες ενώ σε κάποιες από αυτές παρουσιάζουν μάλιστα και ανοδικές τάσεις. Πρόκειται για μία κατηγορία την οποία εν πολλοίς πίστεψε και υποστήριξε το γκρουπ VW, κατά κύριο λόγο με τις εκδόσεις Allroad των μεγάλων Audi, και η οποία παραμένει ψηλά στην λίστα των συνειδητοποιημένων καταναλωτών οι οποίοι δεν βρίσκουν και κάποιους σοβαρούς λόγους (πέρα από τη μόδα…) να επιλέξουν ένα ψηλό SUV. Αντίθετα, αυτοκίνητα όπως τα προαναφερθέντα Audi αλλά και στην περίπτωσή μας το Passat Alltrack συνδυάζουν πολλές από τις αρετές των SUV με μία μοναδική πρακτικότητα και βέβαια έναν πιο “στέρεο” οδηγικό χαρακτήρα χωρίς τις όποιες φυσιολογικές -λόγω ύψους- παρεκτροπές των SUV.

To Passat Alltrack λοιπόν συγκεντρώνει όλα αυτά τα στοιχεία μιας πολύ ειδικής κατηγορίας, η οποία διατήρησε το δικό της κοινό, και επιμένει κόντρα σε όλες τις μόδες και τις νέες τάσεις. Mε μήκος στα 4,777 μέτρα και μεταξόνιο 2.791 χιλιοστά είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο ικανό να εξυπηρετήσει μία πενταμελή οικογένεια με χώρους για επιβάτες και αποσκευές που δεν έχουν αντίπαλο. Από εκεί και πέρα έχουμε ένα κλασικό Passat στην station wagon εκδοχή του. Οι παρατηρητικοί θα το ξεχωρίσουν -πέρα από τα λογότυπα Alltrack- από τα πλαστικά περιμετρικά του αυτοκινήτου και στους θόλους των τροχών, τους πιο ογκώδεις προφυλακτήρες και τις ποδιές που δεν είναι απλά διακοσμητικές αλλά μπορούν να φανούν χρήσιμες σε μια αβλεψία εκτός δρόμου. Mία σημαντική διαφοροποίηση η οποία έχει και πρακτικό ενδιαφέρον πέρα από αισθητικό είναι η αύξηση της απόστασης από το έδαφος που φθάνει στα διόλου ευκαταφρόνητα 174 χιλιοστά. Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης, που επηρεάζουν την απόκριση του κινητήρα, την αίσθηση από το τιμόνι, την λειτουργία του κιβωτίου αλλά και το σύστημα της τετρακίνησης, με το Sport (τα άλλα τρία είναι τα Eco, Normal και Off Road) να προσφέρει το κάτι παραπάνω σε ακρίβεια και αμεσότητα για τον οδηγό με μεγαλύτερες απαιτήσεις σε μια επαρχιακή διαδρομή.

Στα μηχανικά μέρη έχουμε έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό και των δύο “κόσμων” με το Alltrack να προσπαθεί και να καταφέρνει να συνδυάζει εξαιρετικά τον χαρακτήρα ενός “κανονικού” station με τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός καλού SUV. Και δη τετρακίνητου,μιας και εδώ υπάρχει στάνταρ η μόνιμη τετρακίνηση 4Μotion 5ης γενιάς, με τον Haldex να έχει την δυνατότητα να μεταφέρει την ισχύ σε όλους τους τροχούς ανάλογα τις συνθήκες και μέχρι και 100% από τον εμπρός στον πίσω άξονα αν χρειαστεί. Χάρη δε και στην χρήση δύο συστημάτων ΕDS (ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού), ένα σε κάθε άξονα, το Passat Alltrack καταφέρνει να έχει ιδιαίτερα αυξημένες δυνατότητες εκτός δρόμου, που ξεπερνούν κατά πολύ τόσο το σχεδιαστικό του προφίλ όσο και τις δυνατότητες κάποιων πιο τυπικών σε σχήμα και αίσθηση SUV. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε το πρόγραμμα “Off Road” που μεταξύ άλλων κάνει πιο “μαλακή” την απόκριση του κινητήρα αλλά και τα “κλειδώματα” των διαφορικών μέσω EDS, τότε μιλάμε για ένα αληθινό 4×4, με δυνατότητες που πρέπει να δεις από κοντά για να τις αξιολογήσεις.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9841.968 (D)1.968 (D)
Ισχύς (PS)272190240
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)250223239
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)5,87,76,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,15,15,9
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ49.89047.160
Τιμή σε δραχμές17.000.01716.069.770

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Στα ίδια χρήματα αγοράζεις και κανονικό SUV.

Πηγή: https://www.carzine.gr/dokimi-vw-passat-alltrack-2-0-tdi-190ps-4motion-dsg/