Fiat – 500L Trekking/Cross

Το 500L αποδείχθηκε ένα άκρως επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο για τη Fiat. Τι πιο λογικό λοιπόν από την προσθήκη μιας light off-road έκδοσης που θ’ αυξήσει τις επιλογές των υποψήφιων αγοραστών;Το 500L αποδείχθηκε, σύμφωνα με την ίδια τη Fiat, η μαγική φόρμουλα της επιτυχίας στον ένα χρόνο που βρίσκεται στην παραγωγή. Στην ιταλική αγορά ξεπέρασε σε πωλήσεις τον άμεσο αντίπαλό του, το MINI Countryman, και τους δύο τελευταίους μήνες ακόμα και το VW Golf ενώ είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο με κινητήρα ντίζελ ανεξαρτήτως κατηγορίας. Επιπλέον, στην Ευρώπη κατέκτησε μερίδιο αγοράς 17% στα κόμπακτ MPV και τον Μάιο ήταν το best-seller στο segment.Η διεύρυνση της γκάμας του 500L είναι λοιπόν μία απόλυτα λογική εξέλιξη. Η πρώτη επιλογή ήταν η κατηγορία των προσιτών μίνι SUV, στην οποία συμμετέχουν ήδη ανταγωνιστές όπως η Peugeot και η Ford, με τα 2008 και EcoSport αντίστοιχα.

Όπως αναμενόταν, η έμφαση δόθηκε στην εμφάνιση, με πλαστικά προστατευτικά στους προφυλακτήρες, «φρύδια» στους θόλους και νέους τροχούς 17 ιντσών με «διαμαντένιο» φινίρισμα που είναι της μόδας τελευταία. Μια και το Trekking λανσάρεται ως ένα 500L που δεν φοβάται να λερωθεί διαθέτει 10% μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με το απλό μοντέλο, στα 145 mm, λάστιχα M+S και, το κυριότερο, το σύστημα Traction+ ως στάνταρ που λειτουργεί ως ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό μέχρι τα 30 km/h για να διαχειριστεί τη ροπή στους εμπρός τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες και να δώσει όσο το δυνατόν περισσότερη πρόσφυση εκτός δρόμου. Το 500L Trekking δοκιμάστηκε στην off-road πίστα του Μπαλόκο και, παρά την έλλειψη τετρακίνησης, αντεπεξήλθε χωρίς προβλήματα. Δεν έχουμε λόγο ν’ αμφισβητήσουμε αυτόν τον ισχυρισμό αλλά θα πρέπει να περιμένουμε την έλευσή του στη χώρα μας τον Ιούλιο και το 4Wheel Drive Test που θ’ ακολουθήσει για να επιβεβαιώσουμε τους ισχυρισμούς αφού το εντελώς πατημένο χώμα με λακκούβες και κλειστές στροφές που αποτέλεσε την εκτός δρόμου διαδρομή ήταν μια πολύ εύκολη δοκιμασία.

Παράλληλα με το σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και τον εμπλουτισμό του εξοπλισμού με νέα στοιχεία, η Fiat προσφέρει στο 500L την έκδοση City Cross με αναφορές στα σύγχρονα crossover Η Fiat δεν έκατσε με σταυρωμένα τα χέρια και παράλληλα με το 500X, το compact SUV της, ανανέωσε και το 500L, το οποίο έχει έως σήμερα πείσει πάνω από μισό εκατομμύριο οικογενειάρχες να κινηθούν μαζί του. Η ανανέωση αφορά τόσο το αισθητικό κομμάτι, όσο τους τομείς άνεσης και ασφάλειας. Παράλληλα το εξόπλισε με τους αναβαθμισμένους κινητήρες βενζίνης και diesel, εναρμονισμένους με το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP.

Η ανάρτηση του 500L City Cross εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις τόσο μέσα στην πόλη, όπου δεν λείπουν οι κακοτεχνίες, όσο και σε βατούς χωματόδρομους. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ευχάριστα, ενώ μόνο όταν η ταχύτητα ανέβει σε υψηλά επίπεδα θα γίνουν αισθητοί στην καμπίνα αεροδυναμικοί θόρυβοι. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι προστατευτικές ποδιές επιτρέπουν «επισκέψεις» σε αφιλόξενα σημεία για συμβατικά αυτοκίνητα, ενώ και τα ελαστικά διαστάσεων 205/55 16 συμβάλλουν στην άνεση των επιβατών. Βέβαια η απουσία τετρακίνησης θέτει περιορισμούς σε όσους σκεφτούν να το… παρακάνουν. Για αυτούς είναι διαθέσιμο το 500Χ, καθώς η έκδοση 500L Cross που εφοδιάζεται με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και ελαστικά M+S δεν εισάγεται στη χώρα μας.

Εμφάνιση
Πρακτικότητα
Άνεση
Χώροι
Κινητήρας
Εξοπλισμός

Αίσθηση τιμονιού
Τιμή

Κυβισμός (κ.εκ.)1.3681.248 (D)1.598 (D)
Ισχύς (PS)9595120
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)165166183
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)13,214,311,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,24,24,3
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ16.39018.60020.400
Τιμή σε δραχμές5.584.8926.337.9506.951.300

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/fiat/500l/10919
Προσωπικό σχόλιο: Όλα με “off-road” εμφάνιση.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odegoyme-fiat-500l-trekking & https://www.gocar.gr/test-drives/test/26038,DOKIMH_Fiat_500L_16_MTJ_120_PS_City_Cros.html