Η μακρά παράδοση της Kia στα μεγαλύτερα SUV, ήταν αναμενόμενο ότι θα συμπληρωνόταν κάποια στιγμή και από ένα μικρότερο μοντέλο. Αυτό είναι το νέο Kia Stonic. Τα μικρά SUV/crossover αποτελούν σήμερα το 7% της ευρωπαϊκής αγοράς και μέσα στην επόμενη 4ετία αναμένεται να ξεπεράσουν το 10%. Η κατηγορία περιλαμβάνει αυτοκίνητα με νεανικό και σπορ χαρακτήρα, όπως το Nissan Juke, και πιο χρηστικά, οικογενειακά μοντέλα, όπως το Renault Captur. Η Kia αποφάσισε να φτιάξει έναν αντίπαλο και για τα δύο. Ένα αυτοκίνητο με δυναμική εμφάνιση και οδική συμπεριφορά για να προσελκύσει νέους οδηγούς, αλλά αρκετούς χώρους και πρακτικότητα που να ικανοποιούν έναν οικογενειάρχη. Με τις τετρακίνητες εκδόσεις να αποτελούν μόνο το 8% της κατηγορίας πανευρωπαϊκά, η Kia αποφάσισε εξαρχής ότι το δικό της μικρό crossover θα ήταν αποκλειστικά προσθιοκίνητο, και το έχτισε πάνω σε μια εξέλιξη της πλατφόρμας του νέου Rio.
Το μεταξόνιο παρέμεινε ίδιο, στα 2,58 m, όμως όλες οι υπόλοιπες διαστάσεις αυξήθηκαν, με το μήκος να φτάνει τα 4,14 m, το πλάτος το 1,67 m και το ύψος το 1,52 m. Η σιλουέτα του Stonic προέκυψε από τη συνεργασία του ευρωπαϊκού και του κορεατικού σχεδιαστικού κέντρου της εταιρίας. Το προφίλ του αμαξώματος είναι χαμηλό για αυτοκίνητο της κατηγορίας, παραπέμποντας περισσότερο σε συμβατικό χάτσμπακ παρά σε SUV, ενώ στοιχεία της σχεδίασης όπως τα τονισμένα φτερά αυξάνουν την αίσθηση του μεγάλου πλάτους. Στο εμπρός μέρος, η χαρακτηριστική μάσκα «μύτη τίγρης» της Kia έχει αποκτήσει 3D σχεδίαση. Οι μπάρες οροφής αυξάνουν τη χρηστικότητα, ενώ τα μεγάλα τμήματα άβαφου πλαστικού χαμηλά στο αμάξωμα ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ για την επιβράδυνση φροντίζουν αεριζόμενοι δίσκοι 280 mm εμπρός και απλοί 262 mm πίσω. Οι περισσότερες εκδόσεις φορούν ζάντες ελαφρού κράματος 17” με λάστιχα 205/55, και με αυτό τον συνδυασμό η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 18,3 cm. Μόνο το βασικό 1.2 ΜΡΙ φορά μικρότερης διαμέτρου τροχούς, με λάστιχα 185/65 R15, χαρακτηριστικό που το χαμηλώνει κατά περίπου 1,7 πόντους. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχει δοθεί καθόλου βάρος στις ικανότητες κίνησης του Stonic εκτός ασφάλτου.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 1.248 | 1.368 | 1.582 (D) | 1.582 (D) | 1.582 (D) |
(D)Ισχύς (PS) | 120 | 84 | 100 | 110 | 116 | 136 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 184 | 165 | 172 | 175 | 180 | 184 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,3 | 13,2 | 12,6 | 11,3 | 10,9 | 10,3 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,0 | 5,2 | 5,5 | 4,2 | 3,9 | 4,1 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 17.090 | 14.790 | 15.590 | 19.590 | – | – |
Τιμή σε δραχμές | 5.823.417 | 5.039.692 | 5.312.292 | 6.675.292 | – | – |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/kia/stonic/29605 & https://www.euroncap.com/en/results/kia/stonic/29604
Προσωπικό σχόλιο: Μόνο δικίνητο και ούτε καν υβριδικό.
Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/dokimazoyme-kia-stonic