Kia – Sportage IV

Το νέο Sportage, λοιπόν, είναι αρκετά μακρύτερο ( 40mm), αλλά διόλου ψηλότερο ή φαρδύτερο, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση δυναμισμού. Μακρύτερος εμπρός πρόβολος, κοντύτερος πίσω, δίνουν μια σπορτίβικη βάση, η οποία διανθίζεται από μια εντυπωσιακότατη μάσκα (η μύτη του τίγρη κατά την Kia) με 3D ανάγλυφη μάσκα και φωτιστικά σώματα με κυλίνδρους που δίνουν ένα hi-tech εφέ. Γίνεται δε ακόμα πιο επιθετικό σε look, με τα φώτα-παγάκια δίνουν μια space εικόνα και συνδέουν το Sportage με τα c’eed και Pro c’eed GT. Την εικόνα συμπληρώνει το επιθετικό καπό, οι ενθέσεις χρωμίου, οι 19άρες ζάντες, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά με τις λεντοταινίες και το χρώμιο να διατρέχει σε όλο το πλάτος δεν θυμίζουν τίποτε άλλο παρά μια BMW… 7άρα. Η δε στάνταρ πίσω αεροτομή, η υποψία διαχύτη, οι αλουμινένιες ποδιές και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης φέρνουν κάτι σε… ακριβό V8.

Στις απαιτητικές ασφάλτινες διαδρομές έχουμε ένα τιμόνι αλά SUV με ηλεκτρική υποβοήθηση, τίμιο και σχετικά ακριβές, χωρίς να χρειάζεται -όχι ακόμα- να αποδείξει ότι είναι σπορτίφ, ενώ διατηρεί τον πολύ καλό κύκλο στροφής των 5,3 μέτρων. Το αυτοκίνητο γενικά ρέπει προς το μαλακό σε επίπεδο στησίματος, με μεγάλα ελαστικά ContiSportContact5. Δοκιμάζοντάς το με κλειδωμένη την τετρακίνηση από τον σχετικό διακόπτη (διατηρείται μέχρι τα 40 km/h) και χωρίς traction control είχαμε την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά on-road. Πάντως στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο η αεροδυναμική φροντίδα (0,33 αεροδυναμικός συντελεστής) με καλύμματα στο κάτω μέρος και εκτροπείς αέρα στους τροχούς και τις αναρτήσεις αλλά και η πλούσια ηχομόνωση παντού δείχνουν να δουλεύουν αποτελεσματικά (στο ρελαντί μάλιστα ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου). Εξαίρεση, μια «παραφωνία» που έχει να κάνει με υψίσυχνο αεροδυναμικό θόρυβο από τους εξωτερικούς καθρέφτες ακριβώς στα 130 km/h!

Σε off-road συνθήκες με Lock στην τετρακίνηση που κατανέμει 50/50 τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων κινηθήκαμε με σιγουριά και με παντελή έλλειψη τριγμών, συνεπικουρούμενοι και από μια πλειάδα ηλεκτρονικών βοηθημάτων, όπως το Hill Descend Control. Μόνο σε πολύ δύσκολο ανάγλυφο δυσκολεύτηκε και ύστερα από έντονη καταπόνηση η τετρακίνηση υπερθερμάνθηκε όπως μας έδειξε η σχετική ένδειξη στο καντράν. Επίσης θα θέλαμε κάτι περισσότερο από τα 172 mm απόστασης από το έδαφος, αν και οι γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής (16,7ο/18,6ο/23,9ο) θεωρούνται ανταγωνιστικές. Τα φρένα τέλος με περίξ των 50 μέτρων απόσταση ακινητοποίησης από τα 120 km/h είναι θαυμάσια παρά τη σχετικά γρήγορη κόπωσή τους.

Η Kia αποκάλυψε το ανανεωμένο Sportage, που θ’ αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη από το δεύτερο εξάμηνο αυτού του 2018. Το αυτοκίνητο έχει υποστεί τις συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές σε προφυλακτήρες, φώτα και τροχούς που γίνονται σε κάθε “facelift”, υπάρχουν πέντε νέα χρώματα, στο εσωτερικό υπάρχει ένα νέο τιμόνι και αλλαγές στον πίνακα οργάνων, ενώ διατίθενται επίσης και νέες ταπετσαρίες. Αναβάθμιση με νέες προσθήκες έχει γίνει επίσης και στον εξοπλισμό ασφαλείας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη υπάρχει τώρα μια νέα ήπια υβριδική έκδοση με 2λιτρο κινητήρα ντίζελ, που συνδυάζεται με ηλεκτρικό σύστημα 48V και μία μονάδα μίζας-γεννήτριας, μειώνοντας έτσι κατά 4% τις εκπομπές CO2 σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών (WLTP). Ο πετρελαιοκινητήρας 1.7 αντικαταστάθηκε με ένα νέο σύνολο 1,6 λίτρων που σύμφωνα με την εταιρεία είναι ο πιο «καθαρός» ντίζελ που έχει κατασκευάσει ποτέ και θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με 116 ή 136 ίππους. Η ισχυρότερη έκδοση θα συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.591 (4×2)1.591 (4×4)2.359 (4×4)1.598 (D) (H) (4×2)1.598 (D) (H) (4×2)1.598 (D) (H) (4×4)1.995 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)177177184115136136185
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)205202185175180180201
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,29,59,611,811,211,49,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,47,68,64,84,85,15,2
Αριθμός θυρών5555555
Αριθμός θέσεων5555555
Τιμή σε ευρώ22.59027.19023.39025.39028.390
Τιμή σε δραχμές7.697.5429.264.9927.970.1428.651.6429.673.892

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/kia/sportage/22033
Προσωπικό σχόλιο: Αρχίζει και αυτό και γίνεται λιγότερο 4×4.

Πηγή: https://www.caranddriver.gr/dokimes/arthro/dokimazoume_kia_sportage_1_6_t_gdi_177_ps_4x4_dct-7545512/ & https://auto-internet.gr/?auto7/3946/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-kia-sportage