Honda – CRV IV

Η Honda φαίνεται πως προσπαθεί μεν να προσαρμόζει τα αυτοκίνητά της στη σύγχρονη πραγματικότητα και τις τάσεις της εποχής, διατηρώντας όμως (και σωστά!) την πρωτοβουλία της προσαρμογής μόνο σε ό,τι βρίσκει λογικό και χρήσιμο για τους πελάτες της. Έτσι, δεν έπεσε στην παγίδα αύξησης των διαστάσεων του νέου CR-V, που ήταν ήδη ένα από τα μεγάλα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, μειώνοντας μάλιστα ελαφρά ορισμένες από αυτές (μικρότερο μήκος κατά 5 χιλιοστά και ύψος κατά 30 χιλιοστά). Από την άλλη πλευρά, με δεδομένη τη στροφή μεγάλου μέρους (τουλάχιστον 25%) της πελατείας των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου προς εκδόσεις με κίνηση μόνο στους 2 τροχούς, εξέλιξε μεν το σύστημα τετρακίνησης που συνδυάζεται με τους μεγαλύτερους κινητήρες (2λιτρο βενζίνης και 2.2 ντίζελ), αντικαθιστώντας το υδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης με ηλεκτρονικό, αλλά προσφέρει και προσθιοκίνητη έκδοση με τον ντίζελ 1.6, αυτή δηλαδή την έκδοση που θα διατίθεται στην ελληνική αγορά.

Η μικρή μείωση των διαστάσεων δεν είχε καμία επίδραση στους χώρους των επιβατών, οι οποίοι βελτιώθηκαν μάλιστα (άλλωστε το CR-V εξακολουθεί να είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο με μήκος 4,57 μ.), ενώ το αυτοκίνητο προσφέρει κι έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών της αγοράς, κορυφαίο για την κατηγορία του, με χωρητικότητα 589 λίτρων. Βελτιωμένη είναι επίσης η αεροδυναμική του αμαξώματος, με μείωση της οπισθέλκουσας κατά 6,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 16,5 εκατοστά. Σημαντική είναι και η βελτίωση της ακαμψίας του αμαξώματος, όπως επίσης και η βελτίωση της ηχομόνωσης και αρκετοί είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Τέλος, η Honda τονίζει ότι δόθηκε μεγάλη σημασία και στην προστασία των πεζών, με ειδική μελέτη της δομής του μπροστινού μέρους του αμαξώματος, ώστε να απορροφά μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας σε ένα χτύπημα, μετριάζοντας τις επιπτώσεις του στον άνθρωπο.

Το CR-V θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν πάντα ένα από τα πιο «τίμια» αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, με την έννοια ότι η Honda ποτέ δεν προσπάθησε να παραστήσει ότι ήταν ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου. Σ’ αυτήν τη λογική κινείται και η σημερινή γενιά του, που ανανεώθηκε πρόσφατα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει και μία τετρακίνητη έκδοση, που όπως επανειλημμένως έχουμε τονίσει είναι απολύτως μέσα στη φιλοσοφία της κατηγορίας «ελεύθερου χρόνου», πολύ περισσότερο από τις αντίστοιχες προσθιοκίνητες εκδόσεις. Το ανανεωμένο CR-V του 2015 έχει νέας σχεδίασης μπροστινά και πίσω φώτα και νέο προφυλακτήρα εμπρός και βελτιώσεις στο εσωτερικό. Το μεγάλο νέο όμως είναι ο νέος δυνατός ντίζελ 1.6, που σίγουρα αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία και επιτρέπει πλέον στην ελληνική αντιπροσωπεία να εισάγει και την τετρακίνητη έκδοση, που πριν ήταν απαγορευτική λόγω κυβισμού.Το αυτοκίνητο έχει βελτιωθεί και σε επίπεδο «πλαισίου», με νέο μπροστινό υποπλαίσιο, βελτιωμένα αμορτισέρ και ελατήρια, διαφορετική γεωμετρία στην ανάρτηση και αλλαγές σε διάφορα εξαρτήματα. Ενώ αλλαγές έχουν γίνει και στο αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, στο οποίο το υδραυλικό σύστημα διπλής αντλίας που υπήρχε, αντικαταστάθηκε από ένα σύστημα ηλεκτρονικής ενεργοποίησης, το οποίο προσφέρει ταχύτερη απόκριση όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης.

Έτσι η άνεση, που ήταν ήδη πολύ καλή για την κατηγορία, βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο εντός και εκτός δρόμου, χωρίς βεβαίως και πάλι να μπορεί να φτάσει στα επίπεδα ενός καλού σεντάν, κάτι που ισχύει για όλα τα αποκαλούμενα “SUV”. Συνολικά όμως το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης κι απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου προσφέροντας τη δυνατότητα για ένα αρκετά ξεκούραστο ταξίδι. Η οδική συμπεριφορά δεν προβληματίζει, η τετρακίνηση άλλωστε εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και καλύτερο έλεγχο των υποστροφικών τάσεων, ενώ το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση για αυτοκίνητο που προσφέρεται και για χρήση εκτός δρόμου και τα φρένα είναι ικανοποιητικά χωρίς και να ξεχωρίζουν. Βεβαίως οι κλίσεις στις στροφές είναι αναπόφευκτα αυξημένες όταν πιέζεται το αυτοκίνητο, λόγω του αυξημένου ύψους του και της ρύθμισης των αναρτήσεων με προτεραιότητα στην άνεση, χωρίς όμως απότομες μεταφορές βάρους και πρόκληση απρόβλεπτων αντιδράσεων. Το εσωτερικό έχει υποστεί ορισμένες αλλαγές στα υλικά και το διάκοσμο για πιο ποιοτική αίσθηση, ενώ υπάρχει κι ένα συρόμενο υποβραχιόνιο ανάμεσα στις δύο μπροστινές θέσεις.

Κινητήρας
Επιδόσεις
Άνεση (για αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου)
Ποιότητα κατασκευής
Χώροι
Εξοπλισμός

Αυξημένη τιμή
Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
Αεροδυναμικός θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες

Κυβισμός (κ.εκ.)1.997 (4×2)1.997 (4×4)1.597 (D) (4×2)1.597 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)155155120160
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)190190182202
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,610,211,29,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7.27.44,44,9
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5555
Τιμή σε ευρώ34.90039.00028.60033.700
Τιμή σε δραχμές11.892.17513.289.2509.745.450 11.483.275

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/honda/cr-v/8869
Προσωπικό σχόλιο: Πάντα ο προσανατολισμός του, ήταν προς το πατημένο χώμα.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/987/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CF%82/%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE & https://auto-internet.gr/?auto7/3019/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AF-%CF%88%CE%B7%CE%BB%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1