Πέρασε η εποχή που τα πολυμορφικά μοντέλα ήταν η πρώτη επιλογή του οικογενειάρχη. Όσοι έχουν παιδιά εξακολουθούν να εκτιμούν την πρακτικότητά των MPV, όμως δεν τους αρέσει το «ίματζ» τους, ειδικά αν κατοικούν στην Κίνα. Σήμερα, θέλουν οι άλλοι να τους βλέπουν να οδηγούν ένα «περιπετειώδες» SUV. Έτσι, η Peugeot αποφάσισε να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα των δύο κατηγοριών σε ένα αυτοκίνητο. Το έκανε για πρώτη φορά με το 3008 και είχε επιτυχία, οπότε εφάρμοσε τη συνταγή και στο 5008. Έχουμε λοιπόν εδώ ένα αυτοκίνητο με την εμφάνιση SUV και το διαμορφώσιμο, 7θέσιο εσωτερικό ενός MPV. Οπτικά μοιάζει πολύ με το 3008 και είναι βασισμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα EMP2, όμως είναι κατά 19 cm μακρύτερο και με 16,5 cm μεγαλύτερο μεταξόνιο ώστε να χωρέσει και μια τρίτη σειρά καθισμάτων.
Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων δεν είναι δύσκολη, αλλά τα ίδια τα καθίσματα είναι μικρά και ο χώρος ταιριάζει περισσότερο σε παιδιά. Τα δύο καθίσματα πάντως διπλώνουν πανεύκολα, με μίια κίνηση, για να κρυφτούν στο πάτωμα και να δώσουν έναν τεράστιο και επίπεδο χώρο φόρτωσης 702 lt, που μπορεί να αυξηθεί μέχρι και στα 1.060 lt αν αφαιρεθούν τα δύο πίσω καθίσματα. Αυτά της πρώτης σειράς έχουν αναδιπλούμενους δίσκους φαγητού στην πλάτη τους, ενώ εκείνη του δεξιού μπορεί να έρθει και σε οριζόντια θέση για τραπέζι.
Αυτά από την πλευρά του MPV. Από εκείνη του SUV μπορεί να μην έχουμε τετρακίνηση, έχουμε όμως τα 22 cm της απόστασης από το έδαφος, τα λάστιχα M+S Continental CrossContact LX2 και το Advanced Grip Control με τα 5 προγράμματα λειτουργίας, για άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο και απενεργοποίηση του ESP. Το 5008 μπορεί να μην είναι «τζιπ», όμως έχει τα εφόδια για να πάει αρκετά μακριά εκτός ασφάλτου, μακρύτερα απ’ όσο είναι διατεθειμένοι να το πάνε οι περισσότεροι ιδιοκτήτες του.
Μετά το 3008, η Peugeot ανακοίνωσε την ανανέωση και του μεγάλου της SUV, του 508. Οι συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές σε μάσκα, φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρες έχουν γίνει και στο συγκεκριμένο μοντέλο, στο οποίο πλέον τα φώτα είναι τεχνολογίας LED σε όλες τις εκδόσεις, ενώ στη γκάμα έχουν προστεθεί καινούργια χρώματα για το αμάξωμα και μια νέα ζάντα 19’’. Στο εσωτερικό υπάρχει μία νέα κεντρική οθόνη 10”, νέες ταπετσαρίες, ενώ οι αυτόματες εκδόσεις έχουν έναν επιλογέα τρόπου οδήγησης με 3 ρυθμίσεις (Normal, Sport και Eco). Η λίστα του εξοπλισμού έχει συμπληρωθεί με νέα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας. Το ανανεωμένο 5008 θα προσφέρεται με βενζινοκινητήρες 1.2 130 ίππων και 1.6 180 ίππων και με ντίζελ 1.5 130 ίππων και 2.0 180 ίππων.
Η Peugeot ανακοίνωσε ένα νέο υβριδικό σύστημα που θα προσφέρεται αρχικά στα 3008 και 5008 και μελλοντικά και σε άλλα μοντέλα. Το σύστημα βασίζεται στον νέας γενιάς 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα PureTech 1.2 ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και σε έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 21 kW (28 ίππων). Η μπαταρία λιθίου που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα είναι τοποθετημένη κάτω από το εμπρός αριστερό κάθισμα, εξασφαλίζοντας έτσι ότι διατηρούνται αμετάβλητοι οι εσωτερικοί του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου και του χώρου αποσκευών. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα κίνησης. Στην καθημερινή οδήγηση σε αστικές συνθήκες ο ηλεκτροκινητήρας και ο βενζινοκινητήρας λειτουργούν συνδυαστικά ή μεμονωμένα, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση ενέργειας. Στις επιταχύνσεις ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθεί με πρόσθετη ροπή τον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ στην επιβράδυνση ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας τη μπαταρία των 48 V. Η τελευταία καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.598 | 1.499 (D) | 1.997 (D) | 1.199 (H) |
Ισχύς (PS) | 130 | 180 | 130 | 177 | 136 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 188 | 220 | 191 | 208 | 200 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 9,9 | 8,3 | 11,1 | 9,2 | 10,4 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,1 | 5,7 | 4,1 | 4,9 | 5,7 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 (7) | 5 (7) | 5 (7) | 5 (7) | 5 (7) |
Τιμή σε ευρώ | 27.700 | 40.800 | 33.700 | 48.500 | 44.500 |
Τιμή σε δραχμές | 9.438.775 | 13.902.600 | 11.483.275 | 16.526.375 | 15.163.375 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/peugeot/3008/5008/26581
Προσωπικό σχόλιο: Είναι περισσότερο SUV απ’ ότι το προηγούμενο.
Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-peugeot-5008-12-puretech-130,
https://auto-internet.gr/?auto7/4577/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-peugeot-5008,
https://auto-internet.gr/?auto7/5127/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%85%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-peugeot-3008-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-5008