
Πέρασε η εποχή που τα πολυμορφικά μοντέλα ήταν η πρώτη επιλογή του οικογενειάρχη. Όσοι έχουν παιδιά εξακολουθούν να εκτιμούν την πρακτικότητά των MPV, όμως δεν τους αρέσει το «ίματζ» τους, ειδικά αν κατοικούν στην Κίνα. Σήμερα, θέλουν οι άλλοι να τους βλέπουν να οδηγούν ένα «περιπετειώδες» SUV. Έτσι, η Peugeot αποφάσισε να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα των δύο κατηγοριών σε ένα αυτοκίνητο. Το έκανε για πρώτη φορά με το 3008 και είχε επιτυχία, οπότε εφάρμοσε τη συνταγή και στο 5008. Έχουμε λοιπόν εδώ ένα αυτοκίνητο με την εμφάνιση SUV και το διαμορφώσιμο, 7θέσιο εσωτερικό ενός MPV. Οπτικά μοιάζει πολύ με το 3008 και είναι βασισμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα EMP2, όμως είναι κατά 19 cm μακρύτερο και με 16,5 cm μεγαλύτερο μεταξόνιο ώστε να χωρέσει και μια τρίτη σειρά καθισμάτων.

Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων δεν είναι δύσκολη, αλλά τα ίδια τα καθίσματα είναι μικρά και ο χώρος ταιριάζει περισσότερο σε παιδιά. Τα δύο καθίσματα πάντως διπλώνουν πανεύκολα, με μίια κίνηση, για να κρυφτούν στο πάτωμα και να δώσουν έναν τεράστιο και επίπεδο χώρο φόρτωσης 702 lt, που μπορεί να αυξηθεί μέχρι και στα 1.060 lt αν αφαιρεθούν τα δύο πίσω καθίσματα. Αυτά της πρώτης σειράς έχουν αναδιπλούμενους δίσκους φαγητού στην πλάτη τους, ενώ εκείνη του δεξιού μπορεί να έρθει και σε οριζόντια θέση για τραπέζι.

Αυτά από την πλευρά του MPV. Από εκείνη του SUV μπορεί να μην έχουμε τετρακίνηση, έχουμε όμως τα 22 cm της απόστασης από το έδαφος, τα λάστιχα M+S Continental CrossContact LX2 και το Advanced Grip Control με τα 5 προγράμματα λειτουργίας, για άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο και απενεργοποίηση του ESP. Το 5008 μπορεί να μην είναι «τζιπ», όμως έχει τα εφόδια για να πάει αρκετά μακριά εκτός ασφάλτου, μακρύτερα απ’ όσο είναι διατεθειμένοι να το πάνε οι περισσότεροι ιδιοκτήτες του.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.598 | 1.499 (D) | 1.997 (D) |
Ισχύς (PS) | 130 | 180 | 130 | 177 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 188 | 220 | 191 | 208 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 9,9 | 8,3 | 11,1 | 9,2 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,1 | 5,7 | 4,1 | 4,9 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 (7) | 5 (7) | 5 (7) | 5 (7) |
Τιμή σε ευρώ | 27.700 | 40.800 | 33.700 | 48.500 |
Τιμή σε δραχμές | 9.438.775 | 13.902.600 | 11.483.275 | 16.526.375 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/peugeot/3008/5008/26581
Προσωπικό σχόλιο: Είναι περισσότερο SUV απ’ ότι το προηγούμενο.
Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-peugeot-5008-12-puretech-130