Ψηλό, μεγάλο, αεροδυναμικό, και αρκετά οικονομικό θα παρομοίαζα το νέο Renault Kadjar που κατασκευάζεται πάνω στην εξαιρετικά εξελιγμένη πλατφόρμα CMFC/D της Renault-Nissan Alliance, μετά από 4 χρόνια και 650.000χλμ οδηγικής εξέλιξης, τα οποία κατάφεραν να ελαφρύνουν το αυτοκίνητο κατά 40 ολόκληρα κιλά, βοηθώντας το έτσι να αποκτήσει μία καλύτερη συμπεριφορά τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου. Το Kadjar, σχεδιαστικά, απευθύνεται στον οδηγό που αποζητά τον ελεύθερο τρόπο ζωής κάτι που υποδηλώνεται από τη νέα φευγάτη μάσκα σχήματος «V» η οποία τονίζει ιδιαίτερα τα μπροστινά φωτιστικά σώματα τύπου LED τα οποία κλέβουν την παράσταση. Τα πίσω φώτα είναι τοποθετημένα έξυπνα μέσα στην προέκταση των φουσκωμένων φτερών, αποτελώντας μία γραμμική συνέχεια του γενικού συνόλου της εμφάνισης του μοντέλου.
Εκεί που εμφανώς διαφέρει σε σχέση με το συγγενικό Nissan Qashqai, είναι στο μεγαλύτερο μήκος του, καθώς δόθηκε μια νέα έμφαση στον πίσω πρόβολο, ο όποιος επιτρέπει στον χώρο φορτώσεως να φιλοξενεί έξτρα σημεία αποθήκευσης 42 λίτρων. Το Kadjar έβαλε τη Renault δυναμικά στο χάρτη των C-SUV προσφέροντας εντυπωσιακούς χώρους σε όμορφη συσκευασία, ποιοτική συμπεριφορά στο δρόμο και μπόλικη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας. Για όποιους ωστόσο η τετρακίνηση είναι εκ των ουκ άνευ σε ένα SUV, την απάντηση έχει η πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση 1.6 dCi 4WD που δοκιμάζουμε εδώ. Αισθητικά, η τετρακίνητη εκδοχή του Kadjar δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες. Προκαλεί το ενδιαφέρον στο πέρασμά της με τη μυώδη εμφάνιση και με στοιχεία όπως τα στενόμακρα φώτα LED, η επιβλητική μάσκα, οι τονισμένοι ώμοι πάνω από τους θόλους των τροχών και τα τρισδιάστατα πίσω φωτιστικά σώματα.
Συνολικά το γαλλικό SUV είναι όμορφο, ξεχωριστό και ξεκάθαρα Renault. Με μήκος 4,45 m και μεταξόνιο 2,65 m, το Kadjar υπόσχεται μεγάλη ευρυχωρία στο εσωτερικό του. Κάτι που επιβεβαιώνεται στην πράξη, με τους επιβάτες στις πίσω θέσεις να απολαμβάνουν άπλετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ και το φάρδος είναι αρκετά μεγάλο επιτρέποντας τη μεταφορά τρίτου ενήλικα χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών είναι στα 527 λίτρα (472 dm3 σε VDA), ενώ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος που γίνεται πανεύκολα – τραβάς απλά δύο μοχλούς στο πορτμπαγκάζ – δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης 1.478 λίτρων.
Σε γλιστερές συνθήκες ή σε χωμάτινες διαδρομές, ο οδηγός έχει σύμμαχό του την τετρακίνηση με τα τρία mode λειτουργίας: 2WD όπου η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, Auto όπου το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς και Lock όπου η κατανομή της ροπής μοιράζεται σταθερά σε αναλογία 50/50 μεταξύ μπροστινών και πίσω τροχών για οδήγηση σε ανώμαλες επιφάνειες (χώμα, άμμος, λάσπη, χιόνι) και σε ταχύτητες μέχρι 40 km/h. Ο οδηγός απλώς επιλέγει το πρόγραμμα που ταιριάζει στο τερέν οδήγησης από τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα. Για τις off road εξορμήσεις, επιπλέον όπλα του Kadjar αποτελούν η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (200 mm), οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (18 και 28 μοίρες αντίστοιχα), η δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP (μέχρι τα 50 km/h) και οι ειδικές ποδιές εμπρός και πίσω που προστατεύουν το κάτω μέρος του αμαξώματος.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.332 (4×2) | 1.332 (4×2) | 1.461 (D) (4×2) | 1.749 (D) (4×2) | 1.749 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 140 | 159 | 116 | 150 | 150 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 203 | 210 | 189 | 205 | 200 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,4 | 9,9 | 11,7 | 10,5 | 10,7 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,9 | 5,9 | 4,3 | 5,1 | 5,2 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 19.790 | 27.350 | 21.590 | – | 40.409 |
Τιμή σε δραχμές | 6.743.442 | 9.319.512 | 7.356.792 | – | 13.769.366 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/renault/kadjar/20853
Προσωπικό σχόλιο: Δεν το “έχει” ιδιαίτερα” με τα τετρακίνητα η Renault.
Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/23693,DOKIMH_Renault_Kadjar_16_dCi_diesel_4WD.html & https://epitrohon.gr/dokimi-renault-kadjar-1-5dci-110/