Bmw – X1 II

Τα περισσότερα νέα μοντέλα στις μέρες μας, ακόμα και όταν είναι καινούργια και όχι ένα απλό facelift, είναι συνήθως μία «εξέλιξη» των αντίστοιχων μοντέλων της προηγούμενης γενιάς, με νέες τεχνολογίες βεβαίως, πολλές φορές και με διαφορετικές διαστάσεις, βασισμένα όμως πάνω στην ίδια σχεδιαστική και λειτουργική φιλοσοφία. Η νέα X1 αποτελεί μία από τις εξαιρέσεις αυτού του κανόνα, καθώς είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο από την προηγούμενη, όχι απλώς σχεδιαστικά και λειτουργικά, αλλά ακόμα και από πλευράς αρχιτεκτονικής. Δεν είναι απλώς βασισμένη σ’ ένα νέο «δάπεδο», αλλά αποτελεί μια ρήξη με το παρελθόν της BMW σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική των αυτοκινήτων της, βασισμένη σε ένα νέο πλαίσιο με μπροστινή κίνηση! Βεβαίως, μια και είναι αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, έχει στην γκάμα της και τετρακίνητες εκδόσεις, η ουσία είναι όμως ότι η εκκίνηση γίνεται από ένα πλαίσιο με μπροστινή κίνηση, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά από την BMW (η οποία βεβαίως, ας μη το ξεχνάμε, έχει ήδη εδώ και αρκετό καιρό την τεχνογνωσία για να εφαρμόσει μπροστινή κίνηση, που χρησιμοποιείται στις διάφορες εκδόσεις του Mini).

Αλλά ακόμα και σχεδιαστικά υπάρχει μια αλλαγή πορείας, αφού το νέα μοντέλο, που έχει μήκος 4,44 μ., αλλάζει φιλοσοφία κι από εκεί που ήταν κάτι σαν υπερυψωμένο στέισον, πιο κοντά στη λογική των “crossover”, μετατρέπεται σε ένα κανονικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, που είναι και πιο ψηλό από το προηγούμενο..Η τετρακίνηση δεν αφήνει εκ των προτέρων την παραμικρή αμφιβολία για την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (που, βεβαίως, γέρνει λίγο παραπάνω από μία 3άρα, λόγω του υπερυψωμένου πλαισίου του), για την ευθυβολία του και για την άμεση απόκρισή του στις εντολές του οδηγού. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού αυτός έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό τιμόνι, ακριβέστατο, γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση. Το αυτοκίνητο είναι πράγματι πολύ απολαυστικό στην οδήγηση, με πολύ καλό κράτημα, εξαιρετικά φρένα και ελάχιστες ως ανύπαρκτες επεμβάσεις από το πολύ διακριτικό ESP, το οποίο δεν έχει λόγους να ενεργοποιείται όσο κινείσαι μέσα στα όρια της κοινής λογικής.

Σε ό,τι αφορά την κίνηση εκτός δρόμου, το αυτοκίνητο έχει βεβαίως αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,3 εκ.), αν και μικρότερη από αυτή των «καθαρόαιμων», έχει κινητήρα ντίζελ, που λόγω της ροπής του διευκολύνει την κίνηση εκτός δρόμου, στην περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου έχει ένα ακόμα ατού για την κίνηση σε δύσκολα εδάφη. Σίγουρα όμως οι δυνατότητες αυτές -αν και καλύπτουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών- δεν είναι αυτές ενός καθαρόαιμου αυτοκίνητου εκτός δρόμου, κάτι στο οποίο δεν βοηθούν φυσικά και τα ασφάλτινα λάστιχα που φοράει. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, όπως συνήθως συμβαίνει με τις BMW, είναι ικανοποιητική αλλά όχι κορυφαία, καθώς ο σπορτίφ προσανατολισμός των αυτοκινήτων της απαιτεί κάπως πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τα runflat λάστιχα με τα σκληρά πλαϊνά δε βοηθούν στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση των απότομων ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Λίγο μετά από την πρεμιέρα της ολοκαίνουριας Σειράς 1, η BMW παρουσιάζει την ανανεωμένη X1 η οποία δέχεται αισθητικό φρεσκάρισμα μέσα-έξω και αποκτά μια επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, έτσι ώστε να συνεχίσει πιο δυναμικά την εμπορική της πορεία στην ανταγωνιστική κατηγορία των premium C-SUV. Αισθητικά, στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας με τις νέες εισαγωγές αέρα που χαρακτηρίζουν τα Sports Activity Vehicles της BMW, η μεγαλύτερη γρίλια αλλά και τα φωτιστικά σώματα που απέκτησαν ανασχεδιασμένα γραφικά LED.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο πίσω μέρος με τα φώτα να διατηρούν το σχήμα τους αλλά να φέρουν πιο σύγχρονα γραφικά τεχνολογίας LED, ενώ οι δύο απολήξεις της εξάτμισης έχουν μεγαλύτερη διάμετρο που πλέον φτάνει τα 90mm. Ορισμένες από τις εκδόσεις της X1 θα είναι διαθέσιμες και με το σύστημα τετρακίνησης xDrive που προσφέρει καλύτερες δυνατότητες εκτός δρόμου. Από τον Μάρτιο του 2020 θα κυκλοφορήσει και η νέα έκδοση xDrive25e με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα και μπαταρία 9,7 kWh που θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 50km, μέση κατανάλωση 2,0 l/100km και εκπομπές 43 g/km CO2.

Κινητήρας
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Φρένα
Ασφάλεια συνολικά
Τιμόνι
Κατανάλωση
Ποιότητα
Χώρος αποσκευών
Εξοπλισμός

Έλλειψη ρεζέρβας
Σκιάδια που αφήνουν μεγαλύτερο κενό απ’ ότι θα έπρεπε στην κάθετη θέση τους
Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης

Κυβισμός (κ.εκ.)1.499 (4×2)1.998 (4×2)1.998 (4×4)1.998 (4×4)1.499 (H) (4×4)1.496 (D) (4×2)1.995 (D) (4×2)1.995 (D) (4×4)1.995 (D) (4×2)1.995 (D) (4×4)1.995 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)140192192231220116150150190190231
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)205226223235193190205204222219235
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,77,77,46,56,911,59,39,37,97,86,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,55,76,36,32,04,14,34,84,44,74,9
Αριθμός θυρών5 5555555555
Αριθμός θέσεων55555555555
Τιμή σε ευρώ32.23041.30044.95051.65046.30035.43539.80043.80046.95050.68053.650
Τιμή σε δραχμές10.982.37214.072.97515.316.71217.599.73715.776.72512.074.47613.561.85014.924.85015.998.21217.269.21018.281.237

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/bmw/x1-/-x2/30140
Προσωπικό σχόλιο: Η τιμή της υβριδικής είναι ανταγωνιστική.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3228/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BF-%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%C2%AB%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CF%87%CF%81%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%C2%BB & https://www.drive.gr/news/nea-montela/episimo-ananeomeni-bmw-x1