Porsche – Macan

Είναι παλιά η ιστορία, αλλά όλοι ξέρουμε ότι η Cayenne πρακτικά έσωσε τη Porsche και παρά το γεγονός ότι δεν ήταν λίγοι εκείνοι που θεώρησαν αυτή την πράξη της (να προχωρήσει δηλαδή στα SUV) κάτι σαν ιεροσυλία, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο πούλησε και πουλάει σαν τρελό, αποδεικνύει ότι οι Γερμανοί ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν και ότι δεν «καβάλησαν» απλά το κύμα της μόδας. Άλλωστε σήμερα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης και κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την αξία της! Εκτός ίσως από την ίδια την Porsche, η οποία αφού έβαλε πρώτα την Cayenne σε δίαιτα προχώρησε στην επόμενη αναμενόμενη κίνηση. Το 2014 κατέβηκε κατηγορία παρουσιάζοντας την πιο μικρή και ευέλικτη Macan. Και όχι μόνον αυτό, αφού το 2016 της «φόρεσε» κι έναν 2λιτρο Turbo κάνοντάς την ακόμη πιο ελκυστική στην ελληνική αγορά.

Ένα κεφάλαιο όπου η Porsche ποτέ δεν είχε πρόβλημα, ακόμα και με τον μικρό κινητήρα βενζίνης του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Ο τούρμπο 4κύλινδρος κινητήρας των 1.984 κ.εκ. αποδίδει 252 ίππους και στη πράξη αποδεικνύεται υπεραρκετός, περισσότερο όμως χάρη στα 370 Nm ροπής που εμφανίζεται από τις 1.600 rpm μέχρι και τις 4.500 rpm. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβωτίο με διπλό συμπλέκτη που συνδέεται με σύστημα τετρακίνησης πολύδισκου συμπλέκτη ηλεκτρονικά ελεγχόμενο (PTM: Porsche Traction Management). Οι αναρτήσεις πάλι αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και φροντίζουν ώστε το αυτοκίνητο να διαθέτει την οδηγική φρεσκάδα που ποτέ δεν κατάφερε να πετύχει η Cayenne. Σε αυτό βέβαια βοηθάνε τα λιγότερα κιλά με αποτέλεσμα πλέον να έχουμε μια πολύ πιο σπορ αίσθηση που στηρίζεται και στο τιμόνι που προσφέρει μπόλικη πληροφορία. Τέλος, οι τροχοί των 18 ιντσών φιλοξενούν αεριζόμενα δισκόφρενα και τετραπίστονες εμπρός δαγκάνες, τα οποία είναι το λιγότερο εντυπωσιακά σε αποτελεσματικότητα.

Ναι, η Macan θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και σαν ένα sport αυτοκίνητο, παρά την SUV σχεδίασή της. Όταν βάλεις χιλιόμετρα στο οδόμετρο ανακαλύπτεις ότι κάτω από τη καλογυαλισμένη της επιφάνεια υπάρχει αυτή η αίσθηση συμμετοχής του οδηγού σε ό,τι γίνεται, την οποία μπορούν και προσθέτουν στα αυτοκίνητά τους οι τεχνικοί της Porsche. Μάλιστα, όσο πιο γρήγορα οδηγείς τη Macan τόσο πιο σωστά ανταποκρίνεται, προσφέροντας αυτό το παραπάνω που σου υπόσχεται το εταιρικό της σήμα. Όσο πιο πολύ την πιέζεις, τόσο το αρχικό της βάρος… χάνεται και στο τέλος εξαφανίζεται.

Το best-seller της Porsche (από το 2014 έως σήμερα έχει ξεπεράσει τις 350.000 πωλήσεις) απέκτησε ένα πιο φρέσκο παρουσιαστικό με επανασχεδιασμένους LED προβολείς και πίσω φωτιστικά σώματα. Επανασχεδιασμένοι είναι και οι προφυλακτήρες με νέες εισαγωγές και στην μάσκα για καλύτερη αεροδυναμική. Οι αλλαγές δεν είναι πολύ μεγάλης έκτασης αλλά αρκούν για να δώσουν μια νέα ώθηση στο μικρότερο SUV της Porsche που οπτικά εναρμονίζεται με τις πιο πρόσφατες Cayenne και Panamera. Πολύ μεγαλύτερη είναι η αλλαγή στο πίσω μέρος που θυμίζει τις 718. Στο εσωτερικό υπάρχουν σημειακές βελτιώσεις και αναβαθμίσεις όπως η μεγαλύτερη touchscreen που φτάνει έως 11 in και που συνδυάζεται με τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων και πλήρη υποστήριξη συνδεσιμότητας. Πλουσιότερος είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας με υποστήριξη έξυπνου φωνητικού ελέγχου, ενώ το GT τιμόνι όπως και αρκετά άλλα σημεία μας παραπέμπουν στην 911.

Οδική συμπεριφορά
Πλαίσιο
Κινητήρας
Κιβώτιο
Άνεση
Ευελιξία
Κατανάλωση

Εργονομία

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9842.9972.9973.6042.967 (D)
Ισχύς (PS)252340360400258
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)229254256266230
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,75,45,24,86,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,49,09,29,26,6
Αριθμός θυρών55555
Αριθμός θέσεων5 5555
Τιμή σε ευρώ73.50086.900125.250 125.25081.100
Τιμή σε δραχμές25.045.12529.611.17542.678.93742.678.93727.634.825

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/porsche/macan/7888
Προσωπικό σχόλιο: Αρκετά μικρότερη, αλλά όχι αρκετά φθηνότερη.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/20189,DOKIMH_Porsche_Macan.html & https://www.caranddriver.gr/preview/arthro/ananeosi_tora_gia_tin_porsche_macan_video-7725571/