Bmw – X3 III

Η X3 έχει γίνει πλέον ένα μοντέλο σχεδόν τόσο εμβληματικό για την BMW, όσο και η σειρά 3 στα σεντάν. Δεν είναι λοιπόν καθόλου περίεργο το γεγονός ότι σχεδιαστικά η νέα γενιά της βαδίζει στα ίχνη του προηγούμενου μοντέλου, με εμφανείς αλλαγές περισσότερο στο πίσω μέρος, με τα νέα φώτα και τις νέες εξατμίσεις, στη νέα μάσκα και τα διαφοροποιημένα φώτα εμπρός και φυσικά στο εξωτερικό. Παρ’ όλα αυτά μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, που όχι μόνο βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα (στη νέα ευέλικτη πλατφόρμα CLAR, πάνω στην οποία βασίζεται και η νέα γενιά της σειράς 7), αλλά είναι και μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το προηγούμενο. Έτσι το μήκος του φτάνει πλέον τα 4,709 μ. αντί για 4,648, ενώ αύξηση υπήρξε και στο πλάτος και στο ύψος. Μεγαλύτερο κατά 5,5 περίπου εκατοστά είναι και το μεταξόνιο, που φτάνει τα 2.864 χιλιοστά. Είναι προφανές λοιπόν ότι το νέο μοντέλο προσφέρει αισθητά μεγαλύτερους χώρους από το προηγούμενο, ενώ ο χώρος αποσκευών παρέμεινε στα ίδια πολύ καλά επίπεδα, με χωρητικότητα 550 λίτρων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, παρά την αύξηση των διαστάσεων, η νέα πλατφόρμα επέτρεψε τη μείωση του συνολικού βάρους μέχρι και κατά 55 κιλά, ανάλογα με την έκδοση, ενώ κατανομή του βάρους είναι απόλυτα ισορροπημένη ανάμεσα στους δύο άξονες (50-50%).

Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων της BMW. Όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες, με την τελευταία γενιά του συστήματος τετρακίνησης xDrive της BMW, που βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος παίζει το ρόλο κεντρικού «διαφορικού». Το σύστημα μεταφέρει υπό κανονικές συνθήκες το 70% της ροπής στον πίσω άξονα και το 30% στον εμπρός, ενώ η κατανομή μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες και μπορεί να φτάσει ακόμα και 100% εμπρός ή 100% πίσω. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 20,4 εκατοστά, κάτι που σημαίνει ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου δεν είναι… θεωρητικές, σε συνδυασμό και με το καλό σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς. Και φυσικά στο αυτοκίνητο έχει προστεθεί ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε ηλεκτρονικά συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, όπως επίσης και σε οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας. Το υβριδικό σύστημα της X3 xDrive30e αποτελείται από τον 4κύλινδρο 2.0 TwinPower Turbo και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, τα οποία περνούν τη ροπή σε όλους τους τροχούς μέσω του 8τάχυτου Steptronic και του συστήματος τετρακίνησης. Η συνδυαστικής ισχύς ανέτρχεται σε 292 ίππους, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 49 g/km. Η υβριδική Χ3 χρειάζεται μόλις 6,1 sec για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h.

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, που κινείται σχεδόν σαν σε χαλί, με εντυπωσιακή σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, στο βαθμό που να μην αντιλαμβάνεσαι την ταχύτητα με την οποία κινείσαι παρά μόνο όταν κοιτάξεις το ταχύμετρο! Το τιμόνι έχει μια ελαφρότατη ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας στον αυτοκινητόδρομο, αλλά μόλις αρχίζουν στροφές θυμίζει… BMW σε ακρίβεια και αίσθηση. Και είναι ακριβώς σ’ αυτές τις συνθήκες των ορεινών διαδρομών με τις συνεχείς στροφές, όπου το εξαιρετικό στήσιμο του αυτοκινήτου δεν προσφέρει απλώς κορυφαία ασφάλεια, αλλά και εξαιρετική ευκολία στην οδήγηση, σε βαθμό που να ξεχνάς εντελώς το μεγάλο μέγεθος και το βάρος του. Η συνολική ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά εξαιρετική, η εργονομία και η λειτουργικότητα επίσης, ενώ τα φρένα είναι όπως πάντα κορυφαία.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.998 (4×4)1.998 (4×4)2.998 (4×4)1.998 (H) (4×4)1.995 (D) (4×2)2.993 (D) (4×4)2.993 (D) (4×4)1.995 (D) (H) (4×4)
Ισχύς (PS)184252354292150265326190
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)215240250210195240250213
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,36,34,86,19,55,84,97,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,17,29,12,15,25,76,44,8
Αριθμός θυρών55555555
Αριθμός θέσεων5 5555555
Τιμή σε ευρώ57.05025.69890.95062.350 55.00073.00089.35059.900
Τιμή σε δραχμές19.439.7878.756.59330.991.21221.245.76218.741.25024.874.75030.446.01220.410.925

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/bmw/x3-/-x4/33285
Προσωπικό σχόλιο: Η 3η γενιά… Ποιος τελικά μπορεί και την αγοράζει με τέτοια τιμή;

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3779/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CF%82/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CE%B2%CF%81%CF%85%CF%84%CE%B1