Seat – Arona

Μετά το μικρομεσαίο SUV Ateca, η SEAT έκανε την είσοδό της και στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV με το SEAT Arona, το οποίο προσφέρει σε πολύ ελκυστικές τιμές ότι μπορεί να αναζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο κόμπακτ «υπερυψωμένο» αυτοκίνητο. Σχεδιαστικά το SEAT Arona ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα που έχουμε δει στο νέο Ibiza και στο Ateca και προσελκύει το ενδιαφέρον με τις μοντέρνες γραμμές του από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Κυρίαρχα χαρακτηριστικά του αποτελούν τα έντονα νεύρα, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, η λεπτή τραπεζοειδής μάσκα και μεγάλος αεραγωγός στον εμπρός προφυλακτήρα. Το μήκους 4.138 χλστ. αμάξωμα του Arona βασίζεται στη πλατφόρμα MQB A0 και έχει 190 χλστ. απόσταση από το έδαφος (το δικίνητο Ateca έχει 170 χλστ.), ωστόσο δε διαθέτει έκδοση με τετρακίνηση. Τη μοντέρνα του εικόνα ενισχύει με την σειρά της η ύπαρξη της διχρωμίας (μαύρο, γκρι, πορτοκαλί οι επιλογές) στην οροφή, η οποία ανήκει στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Xcellence (έκδοση της δοκιμής) και FR.

Το εσωτερικό του SEAT Arona είναι ίδιο με εκείνο του νέου Ibiza, πράγμα που σημαίνει ότι είναι λειτουργικό και καλοφτιαγμένο. Τα πλαστικά στο ταμπλό και σε όλες τις επιμέρους επιφάνειες είναι σκληρά, ωστόσο διαθέτουν προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα, ενώ τα λευκά διακοσμητικά αναβαθμίζουν το διάκοσμο. O πίνακας οργάνων είναι πλήρης ενδείξεων και ευανάγνωστος με τις αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις. Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους οι διάφορες θήκες στις πόρτες, στην κονσόλα και ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, καθώς και η πολύ καλή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού του SEAT Arona ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων επιβατών και το μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 400 λίτρων.

Το SEAT Arona εμφανίζει θετικά χαρακτηριστικά και στο δρόμο, αφού είναι ασφαλές σε κάθε διαδρομή, ευχάριστο στην οδήγηση και προσφέρει αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα ανέσεων. Η ανάρτησή του με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση καταφέρνει και αμβλύνει με αποτελεσματικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και μόνο στις πιο έντονες θα περάσει κραδασμούς στο εσωτερικό, αλλά και πάλι χωρίς να ενοχλήσει ιδιαίτερα. Στην πόλη οι κόμπακτ διαστάσεις τους και η ψηλή θέση οδήγησης διευκολύνουν τον οδηγό, ο οποίος θα νιώσει παράλληλα ασφαλής όπου και να κινηθεί. Στον αυτοκινητόδρομο το αμάξωμα του Arona παραμένει σταθερό ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες, ενώ και στις στροφές οι κλίσεις είναι περιορισμένες και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα με ουδέτερες αντιδράσεις. Το τιμόνι βαραίνει όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα και προσφέρει καλή αίσθηση, όπως και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Tο τελευταίο διάστημα ο όμιλος Volkswagen ψάχνεται γύρω από το φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο και όχι ως επικουρικό όπως συνέβαινε παλαιότερα, πιθανότατα γι’ αυτό τον λόγο έριξε το βάρος στην εξέλιξη μιας νέας γενιάς συστημάτων CNG, τα οποία δίνουν πλέον το «παρών» και σε άλλα συγγενή μοντέλα, όπως είναι τα Polo και Golf.Δεν θα διαφωνήσουμε μαζί τους, ωστόσο βλέπουμε με κάποια επιφύλαξη την κίνηση να μειώσει στα μόλις 9 lt τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης, κυρίως επειδή όλες οι χώρες δεν διαθέτουν εκτεταμένο δίκτυο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου, με πρώτη και καλύτερη τη δική μας (15 μόλις σταθμοί ανεφοδιασμού στην ελληνική επικράτεια, 8 στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη και στη Λάρισα και από έναν σε Λαμία, Βόλο και Ιωάννινα). Αυτό βέβαια είναι δικό μας πρόβλημα και όχι των Ισπανών, οι οποίοι, μετά το Ibiza, στο κάδρο της εν λόγω τεχνολογίας προσέθεσαν και το Arona. Στο ταμπλό της έκδοσης TGI δεσπόζουν δύο δείκτες καυσίμου (για CNG και βενζίνη), όπως και νέες ενδείξεις στην οθόνη πληροφοριών. Ο χώρος αποσκευών είναι κανονικός σε σχήμα, παρότι η χωρητικότητά του μειώθηκε αναγκαστικά κατά 118 lt (συνολικά 282 lt) εξαιτίας της τοποθέτησης των επιπλέον δεξαμενών φυσικού αερίου.

Σχεδιασμός,
Τιμή – εξοπλισμός,
Χώροι για επιβάτες και αποσκευές,
Οδική συμπεριφορά,
Πρακτικότητα
Χαμηλή κατανάλωση (αέριο)
Χαμηλό κόστος χρήσης (αέριο)
Τονισμένη οδική συμπεριφορά (αέριο)

Τραχύτητα κινητήρα στις χαμηλές στροφές,
Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών
Μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης (αέριο)
Αρχική ραθυμία κινητήρα(αέριο)

Κυβισμός (κ.εκ.)999 (G)9999991.4981.598 (D)1.598 (D)
Ισχύς (PS)909511515095115
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)172173182205172185
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)13,211,411,98,011,910,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)4,9 (4,7kg)4,94,95,14,04,1
Αριθμός θυρών55 5555
Αριθμός θέσεων55 5555
Τιμή σε ευρώ16.90515.24516.95519.95016.64517.455
Τιμή σε δραχμές5.760.3785.194.7335.777.4166.797.9625.671.7835.947.791

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/seat/arona/28846
Προσωπικό σχόλιο: Υπερυψωμένο Ibiza.

Πηγή: https://www.autogreeknews.gr/dokimes/nees-dokimes-autokinitwn/dokimi-seat-arona-1-0-eco-tsi-115hp & https://www.protothema.gr/car-and-speed/test/article/943588/dokimazoume-seat-arona-10-tgi/