Seat – Ateca

Το πρώτο SUV της ισπανικής εταιρείας είναι γεγονός και η αντιπροσωπεία φάνηκε αρκετά ενθουσιασμένη γι’ αυτό, φιλοδοξώντας το Ateca να αποτελέσει τον τρίτο πυλώνα της μάρκας μετά το Leon και το Ibiza. Σαν στόχος φαίνεται να είναι εύκολα εφικτός, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη μας επαφή στην Ελλάδα με το νέο μοντέλο. Με την πρώτη ματιά, η δυναμική σχεδίαση του Ateca εκπέμπει αναμφίβολα έναν πολύ επιθετικό χαρακτήρα. Οι αιχμηρές γραμμές του αμαξώματος και τα LED φώτα ημέρας δημιουργούν ένα πολύ ελκυστικό αποτέλεσμα. Ο μεγάλος για SEAT όγκος του, αλλά και οι ιδιαίτερες αισθητικές πινελιές κάνουν το Ateca να διαφέρει σε μικρό βαθμό από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Το μήκος του φτάνει τα 4,36 m, κάτι που το κατατάσσει στην καρδιά της κατηγορίας των C-SUV (βλέπε Qashqai).

Η Seat έκανε «κίνηση ματ» στους ανταγωνιστές της, αφού εφοδίασε το νέο Ateca με τον 1.0 TSI κινητήρα και είναι το μοναδικό στην κατηγορία του – προς το παρόν τουλάχιστον – που διαθέτει τόσο χαμηλό κυβισμό. Το εν λόγω turbo μοτέρ αποτελεί και τη βασική επιλογή στην γκάμα της βενζίνης. Ο entry-level κινητήρας πλαισιώνεται και από τον 1.4 TSI 150 ίππων. Ο τελευταίος μπορεί να συνδυαστεί τόσο με τετρακίνηση όσο και με αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη. Όσο για τα diesel, προσφέρονται οι γνωστοί 1.6 TDI των 115 ίππων και ο δίλιτρος των 150 ίππων. Όπως και στην περίπτωση του 1.4 TSI, έτσι και ο 2.0 TDI μπορεί να εξοπλιστεί με DSG και σύστημα 4DRIVE. Και μιας και αναφερόμαστε στην τετρακίνηση, να πούμε ότι στηρίζεται πάνω στο σύστημα Haldex πέμπτης γενιάς με πολύδισκο συμπλέκτη που λειτουργεί υδραυλικά και ελέγχεται ηλεκτρονικά.

Παρά τον όγκο του, μέσα στην πόλη είναι αρκετά ευέλικτο και δεν αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα μικρομεσαίο SUV. Επίσης, είναι ελαφρύ και αυτό χάρη στην MQB πλατφόρμα του ομίλου που κρατάει το συνολικό βάρος στα 1.280 κιλά. Στην εθνική οδό μπορείς να ταξιδέψεις άνετα με ταχύτητες 120-140 km/h. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω στις δικίνητες ή πολλαπλοί σύνδεσμοι στις τετρακίνητες εκδόσεις) προσφέρει ακούραστο και «ατσαλάκωτο» ταξίδι, όπως απαιτείται από τα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Τέλος, υπάρχει και ο επαρχιακός δρόμος με πολλές ανοιχτές (και με ορατότητα) στροφές, όπου το Ateca επιβεβαιώνει τις σπορ καταβολές της φίρμας. Φορώντας τα… αθλητικά του, το ισπανικό SUV ορμάει στις στροφές, χωρίς να προδίδει τον χειριστή του. Το τιμόνι μεταφέρει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση στον οδηγό και η ποιότητα κύλισης ακολουθεί το καλό DNA του γερμανικού γκρουπ. Επίσης, το SEAT Drive Profile που ελέγχεται από ένα περιστροφικό κουμπί, προσαρμόζει το Ateca στις τρέχουσες συνθήκες οδήγησης και στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού. Εκτός από τις επιλογές Normal, Sport, Eco και Individual, οι εκδόσεις 4Drive διαθέτουν επιπλέον τα Snow και Off Road προφίλ, καθώς και τη λειτουργία Hill Descent Control.

Οδική συμπεριφορά
Ευελιξία
Άνεση
Ποιότητα
Τεχνολογία
Εξωτερική αισθητική
Γκάμα κινητήρων με βασικό 1.000άρη
Χώροι

Περιορισμένες off-road δυνατότητες
Λιτή εσωτερική σχεδίαση

Κυβισμός (κ.εκ.)999 (4×2)1.498 (4×2)1.498 (4×4)1.984 (4×4)1.598 (D) (4×2)1.968 (D) (4×2)1.968 (D) (4×4)1.968 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)115150150190115150150190
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)183201189212184202196212
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,58,59,27,910,58,68,37,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,25,56,56,94,94,44,95,0
Αριθμός θυρών55555555
Αριθμός θέσεων55555555
Τιμή σε ευρώ20.70026.60034.85537.25521.65525.95533.25535.755
Τιμή σε δραχμές7.053.5259.063.95011.876.84112.694.6417.378.9418.844.16611.331.64112.183.516

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/seat/ateca/24847
Προσωπικό σχόλιο: Τα τετρακίνητα βγαίνουν μόνο στις ακριβες εκδόσεις όπου η διαφορά τιμής με τα δικίνητα είναι μικρή.

Πηγή: https://www.gocar.gr/news/new-models/19346,Odhgoyme_SEAT_Ateca_10_TSI_and_20_TDI_4x.html