Honda – CRV V

Πρόκειται για την 5η γενιά του μεσαίου SUV της Honda, η οποία υιοθετεί ένα αρκετά μοντέρνο design ενσωματώνοντας την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας. Παράλληλα, το νέο μοντέλο δείχνει σαφώς πιο δυναμικό και επιβλητικό στο δρόμο από τον προκάτοχό του. Στις διαστάσεις του, το μήκος του νέου Honda CR-V είναι σχεδόν ίδιο με αυτό του προκατόχου του (4.600 χλστ., -5 χλστ.), όμως το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 32 χλστ., ωφελώντας ακόμη περισσότερο τους εσωτερικού χώρους. Ειδικά στο κομμάτι των χώρων, στο εσωτερικό του το νέο Honda CR-V προσφέρει άνεση για 5 ενήλικες, εκμεταλλευόμενο και το εντελώς επίπεδο πάτωμα στο πίσω κάθισμα. Το πορτ-μπαγκάζ είναι μεγάλο και παρέχει πολύ καλή χωρητικότητα 561 λίτρων, με αντίστοιχα μεγάλο άνοιγμα από την πόρτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά το CR-V θα προσφέρει και 7θέσια έκδοση, με τις δύο έξτρα θέσεις της τρίτης σειράς να αναδιπλώνονται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών όταν δεν χρησιμοποιούνται. Σε αυτή την περίπτωση η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ διαμορφώνεται στα 472 λίτρα, ενώ όταν οι θέσεις είναι όρθιες ο όγκος περιορίζεται στα 150 λίτρα.

Στο τεχνικό κομμάτι, η Honda χτίζει την 5η γενιά του CR-V πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία έχει αυξήσει κατά 25% την στρεπτική ακαμψία, ενώ παράλληλα φροντίζει ώστε παρά την αύξηση της απόστασης από το έδαφος του αυτοκινήτου κατά 35 χλστ. (191 στο 4Χ2 και 201 χλστ. στο 4Χ4), το κέντρο βάρους του νέου CR-V να διατηρείται στα ίδια επίπεδα με αυτά του προηγούμενου, για βέλτιστα οδικά χαρακτηριστικά. Στους κινητήρες του, το νέο Honda CR-V θα σταδιοδρομήσει αρχικά με δύο εκδόσεις του νεότερου 1.500άρη i-VTEC κινητήρα της εταιρείας, ο οποίος αποδίδει 173 ίππους ισχύος όταν συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 193 ίππους με το αυτόματο CVT. Η έκδοση των 173 ίππων διατίθεται είτε με κίνηση στους εμπρός τροχούς είτε με τετρακίνηση, ενώ αυτή των 193 ίππων προσφέρεται μόνο με τετρακίνητη. Το σύστημα τετρακίνησης Real Time AWD είναι αυτόματο και μέσω πολύδισκου συμπλέκτη μεταφέρει έως και το 60% της διαθέσιμης ροπής και στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου. Σε «κανονικές» συνθήκες το 80% της ροπής στέλνεται εμπρός, ενώ σε πολύ χαμηλές ταχύτητες το σύστημα απεμπλέκει εντελώς τον πίσω άξονα και στέλνει όλη τη δύναμη μόνο εμπρός, για να διατηρήσει σε χαμηλότερα επίπεδα την κατανάλωση.

Με μια ιστορία στα υβριδικά οχήματα που σχεδόν κλείνει 20ετία και με τακτική παρουσία σε πιο mainstream κατηγορίες, κυρίως με τα Civic και Jazz, (χωρίς να ξεχνάμε την κουπέ εκδοχή CR-Z), η Honda κάνει το επόμενο βήμα. Άλλωστε σύμφωνα με επίσημα ιαπωνικά χείλη τα 2/3 των μοντέλων της εταιρίας θα είναι υβριδικά μέχρι το 2025. Η απουσία επιλογέα από τη συνηθισμένη θέση βγάζει μάτι και είναι το βασικό στοιχείο διαφοροποίησης σε σχέση με τα αδέρφια του. Τρεις διακόπτες για Drive, Park και Neutral και ένας για την όπισθεν, αντικαθιστούν τον κλασικό λεβιέ της αυτόματης μετάδοσης, ενώ στον ίδιο χώρο συναντά κανείς διακόπτες για το χειρόφρενο, τη λειτουργία Sport, Econ και EV. Στην τελευταία περίπτωση το CR-V κινείται αποκλειστικά με το ηλεκτρικό απόθεμα των μπαταριών για μόλις δυο χιλιόμετρα.

Κάτω από το καπό συνυπάρχουν και συνεργάζονται τα συστήματα Hybrid Performance και Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD). Τρεις διαφορετικοί κινητήρες, δυο ηλεκτροκινητήρες και ο 2λιτρος i-VTEC, που λειτουργεί με τον κύκλο Atkinson, μια κεντρική μονάδα ελέγχου ισχύος και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης. Η απόδοση του βενζινοκινητήρα είναι στους 145 ίππους, ενώ η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 184 ίπποι και η αντίστοιχη τιμή ροπής 315 Nm. Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα – βενζινοκινητήρα επιταχύνει το CR-V Hybrid από στάση στα 100 km/h σε 9,2’’ στο μοντέλο AWD (σε 8,8’’ σε FWD εκδοχή), ενώ η τελική ταχύτητα οριοθετείται στα 180 km/h. Με το EV Drive, η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, με το Hybrid Drive ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ – γεννήτρια που με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης και με το Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος. Το ιδανικό mode οδήγησης επιλέγεται ανάλογα με τις συνθήκες και τις προθέσεις του οδηγού, ενώ τις περισσότερες φορές λειτουργεί ανάμεσα στο Hybrid Drive και EV.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.498 (4×2)1.498 (4×4)1.993 (H) (4×2)1.993 (H) (4×4)1.597 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)173173215215160
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)210208180180202
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,39,88,89,29,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,36,65,35,54,9
Αριθμός θυρών55555
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ33.65036.55044.65047.650
Τιμή σε δραχμές11.466.23712.454.41215.214.48716.236.737

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/honda/cr-v/34837
Προσωπικό σχόλιο: Λίγες επιλογές στους κινητήρες και καλές.

Πηγή: https://www.newsauto.gr/test-drive/odigoume-stin-ellada-neo-honda-cr-v/ & https://www.gocar.gr/original/gofwd/lifeplus/Honda_CR-V_Hybrid.html