Nissan – Navara IV

Το ανανεωμένο Navara συνεχίζει μια μακρά ιστορία της Nissan σ’ αυτού του είδους τα οχήματα, με σημαντική παρουσία και αντίστοιχες πωλήσεις σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Ο εξοπλισμός επίσης είναι κορυφαίος για αυτοκίνητο της κατηγορίας, με στάνταρ αρκετά στοιχεία όπως οι αισθητήρες στάθμευσης, η κάμερα οπισθοπορείας, το Hill Start Assist, το Hill Descent Control, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και σύστημα πανοραμικής θέασης. Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα παραγγελίας του αυτοκινήτου με δυνατότητα κλειδώματος και του εμπρός διαφορικού, το οποίο αν συνδυαστεί με το αντίστοιχο κλείδωμα του πίσω διαφορικού παρέχει τη δυνατότητα στο Navara να περάσει -κυριολεκτικά- από παντού (ή τουλάχιστον εκεί που χωράει). Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και ένα πολύ όμορφο κάλυμμα της καρότσας, εξαιρετικής ποιότητας και αισθητικής, το οποίο πέρα από την life-style διάσταση που προσθέτει στο Navara, συμβάλλει σημαντικά και στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Το δεύτερο που αντιλαμβάνεσαι αμέσως, είναι ότι η πίσω ανάρτηση έχει βελτιώσει δραματικά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Όχι, δεν μεταμορφώθηκε το Navara από την μια στιγμή στην άλλη σε ένα κυριλέ SUV με αερανάρτηση. Όμως τα γνωστά παρατράγουδα που συνόδευαν μέχρι σήμερα τα pick-up έχουν αισθητά βελτιωθεί. Υπάρχει ένα «στρογγύλεμα» των αντιδράσεων του πίσω μέρους, λείπουν οι ενοχλητικές αναπηδήσεις «για ψύλλου πήδημα», απουσιάζει σχεδόν παντελώς εκείνο το σφίξιμο στο στομάχι όταν πέφτεις σε μια λακκούβα και νιώθεις όλο το αμάξωμα να τρέμει από την ταλάντωση. Όσο για τα εκτός δρόμου τεκταινόμενα, τα πάντα είναι εφικτά για το Navara αρκεί να μην πηγαίνεις γυρεύοντας μπελάδες. Μπελάδες που μπορεί να προκύψουν από το μεγάλο βάρος, τον όγκο, τα ασφάλτινα ελαστικά. Όπως και να έχει πάντως, το off-road υπόβαθρο είναι πάντα εκεί, και μένει στον ιδιοκτήτη να αποφασίσει αν θα κινηθεί για «γούστα» στην πλατεία του χωριού και το πάρκινγκ του σαλέ ή αν θα το χρησιμοποιήσει ως κυριλέ εργάτη με στιλ και άποψη γιατί… έτσι!

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη, η σημαντικότερη αλλαγή στο ανανεωμένο Navara είναι η εγκατάλειψη των φύλλων σούστας και η υιοθέτηση μιας διάταξης 5 συνδέσμων στην έκδοση Double Cab. Η νέα ανάρτηση είναι ελαφρύτερη από την προηγούμενη, βελτιώνει την γωνία διαφυγής των πίσω τροχών, ενώ συμβάλλει και στην μείωση του κύκλου στροφής στα 12,4 μέτρα. Συν βέβαια τα σημαντικά οφέλη στην άνεση που παρέχει στους επιβάτες αλλά και στη γενικότερη ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει. Ο κινητήρας είναι μία βελτιωμένη εκδοχή του 2.3 dCi, με αρκετές επεμβάσεις που τον κάνουν πιο φιλικό στην χρήση αλλά παράλληλα μειώνουν και τους εκπεμπόμενους ρύπους.

Ξεκίνησε η εμπορική διάθεση στη χώρα μας του συνολικά αναβαθμισμένου Nissan Navara, με τις αλλαγές να αφορούν περισσότερο στο «είναι» παρά στο «φαίνεσθαι» του οχήματος, καθώς στο αισθητικό κομμάτι λίγα έχουν αλλάξει (νέας σχεδίασης ζάντες και πιο σκούρα φωτιστικά σώματα). Από την άλλη, οι ιθύνοντες της εταιρείας «πείραξαν» τον κινητήρα, τα κιβώτια, την ανάρτηση και τα φρένα του οχήματος, εμπλουτίζοντας παράλληλα τα βοηθητικά συστήματα προς τον οδηγό, αλλά και τις δυνατότητες συνδεσιμότητας που προσφέρει. Σημειώνεται πως το ανανεωμένο pick-up κατασκευάζεται στο εργοστάσιο NMISA της Βαρκελώνης, πωλείται σε 109 χώρες παγκοσμίως και εξακολουθεί να συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ.). Αναλυτικότερα, ο κινητήρας των 2,3 λίτρων συμμορφώθηκε με τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6D-temp και απέκτησε διπλή υπερτροφοδότηση (twin-turbo), γεγονός που αύξησε την ισχύ της βασικής έκδοσης από τους 160 στους 163 ίππους. Μεγαλύτερη κατά 22 Nm είναι και η ροπή του βασικού πετρελαιοκινητήρα, που πλέον ανέρχεται σε 425 Nm. Ως είχε σε απόδοση παρέμεινε η ισχυρότερη έκδοση των 190 ίππων.

Άνεση ανάρτηση
Απόδοση κινητήρα
Εμφάνιση
Εξοπλισμός

Τιμή
Κατανάλωση

Κυβισμός (κ.εκ.)2.998 (D)2.998 (D)2.998 (D)
Ισχύς (PS)163163190
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)172172184
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)12,512,511,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,78,68,7
Αριθμός θυρών244
Αριθμός θέσεων4 55
Τιμή σε ευρώ26.14029.94032.240
Τιμή σε δραχμές8.907.20510.202.05510.985.780

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/nissan/navara/22037
Προσωπικό σχόλιο: Αειθαλές όνομα και αμάξι.

Πηγή: https://www.caranddriver.gr/eidiseis/arthro/test_drive_nissan_navara_2_3_dci_n_guard_190_ps_video-7729987/ & https://troxoikaitir.gr/article/377/nissan-navara-allages-oysias