Nissan – Qashqai II

Η εξέλιξη των καταναλωτικών συνηθειών έχει οδηγήσει τις εταιρείες στην τάση να κατασκευάζουν ένα σωρό αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ», αλλά είναι προσθιοκίνητα και κατά συνέπεια δεν έχουν καθόλου δυνατότητες για εκτός δρόμου κίνηση. Μια επιλογή με μοναδικό πλεονέκτημα την ψηλή θέση οδήγησης που δίνει μια καλύτερη εποπτεία του δρόμου (κάτι που προσφέρουν όμως και τα πολυμορφικά, με πολλά άλλα πρόσθετα πλεονεκτήματα), ίσως και τη δυνατότητα να «καβαλήσεις» ένα πεζοδρόμιο με μεγαλύτερη ευκολία (για όσους το κάνουν). Ευτυχώς που πολλές εταιρείες προσφέρουν και τετρακίνητες εκδόσεις αυτών των αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου», οι οποίες βρίσκονται πολύ πιο κοντά στη φιλοσοφία που δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία, προσφέροντας δυνατότητες για περιήγηση και σε περιοχές όπου δύσκολα φτάνει ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Μια τέτοια περίπτωση είναι και το Qashqai και θα ήταν βέβαια λίγο παράδοξο να μη προσφέρει η Nissan μια τετρακίνητη έκδοσή του, με δεδομένη την εμπειρία της στο συγκεκριμένο τομέα.

Το νέο Qashqai προσφέρει πολύ καλούς χώρους για 4 άτομα, αλλά και συνολικά στοιχεία πρακτικότητας, που προσεγγίζουν λίγο κάποιες ιδιότητες των πολυμορφικών. Ο χώρος αποσκευών των 406 λίτρων, για παράδειγμα (χωρητικότητα πολύ καλή για ένα τυπικά μικρομεσαίο αυτοκίνητο), προσφέρει μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο, χάρη στα κινητά στοιχεία του δαπέδου. Πολύ καλοί επίσης είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό και θα τους δώσουμε καλό βαθμό παρά τις στενές θήκες στις πόρτες. Αυτό που εντυπωσιάζει στο νέο Qashqai είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που παραπέμπει σε επίπεδα premium αυτοκινήτου. Τα πολύ καλά μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και η πλήρης έλλειψη τριγμών από τη γεροδεμένη κατασκευή, δημιουργούν σίγουρα μία θετική διάθεση σε οδηγό και επιβάτες.

Το σύστημα τετρακίνησης είναι αυτόματο, με διακόπτη που προσφέρει επιλογές για μπροστινή κίνηση, Auto (οπότε εμπλέκεται η τετρακίνηση όταν χρειάζεται) και Lock για κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού στα δύσκολα εκτός δρόμου κομμάτια. Η τελική σχέση μετάδοσης είναι μεν λίγο πιο κοντή στην τετρακίνηση έκδοση, η οποία όμως έχει και μεγαλύτερο βάρος, οπότε οι επιδόσεις από στάση χάνουν μερικά δέκατα, αλλά σε απόκριση και ενδιάμεσες επιταχύνσεις το αυτοκίνητο δείχνει εξίσου ζωντανό με την προσθιοκίνητη έκδοση. Το κράτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι κι εδώ πολύ καλό και η ακρίβεια της συμπεριφοράς του είναι τώρα ακόμα καλύτερη, καθώς το σύστημα τετρακίνησης μοιράζει τη ροπή πολύ πιο αποτελεσματικά και στους τέσσερις τροχούς. Δεν είναι βέβαια καθαρόαιμο, αλλά έχει πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών.

Η ώρα έφτασε και για την ανανέωση του Qashqai, του μπεστ σέλερ της κατηγορίας των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, καθώς ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο έντονος. Το ανανεωμένο μοντέλο έχει υποστεί τις συνηθισμένες σχεδιαστικές αλλαγές των “facelift”εμπρός και πίσω σε καπό, προφυλακτήρες και φώτα, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν νέα υλικά για βελτίωση της αίσθησης ποιότητας, νέο τιμόνι και νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Κάποιες βελτιώσεις έχουν γίνει επίσης στη ρύθμιση τον αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης, όπως επίσης και βελτίωση της ηχομόνωσης. Τέλος, υπάρχουν και νέες ζάντες αλουμινίου 17”, 18” και 19”.

Χώροι
Δυνατός κινητήρας ντίζελ
Τετρακίνηση
Κιβώτιο
Φρένα
Ποιότητα
Κατανάλωση

Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης

Κυβισμός (κ.εκ.)1.332 (4×2)1.332 (4×2)1.461 (D) (4×2)1.598 (D) (4×2)1.598 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)140160116130130
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)193200180190190
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,58,912,39,910,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,35,73,14,44,9
Αριθμός θυρών55555
Αριθμός θέσεων55555
Τιμή σε ευρώ20.49025.85021.79024.99026.990
Τιμή σε δραχμές6.981.9678.808.3877.424.942 8.515.3429.196.842

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/nissan/qashqai/7882
Προσωπικό σχόλιο: Αν και η τετρακίνητη έκδοση την έβγαλαν τιμής ένεκεν, δεν έχει μεγάλη διαφορά στην τιμή από το δικίνητο.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/2688/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85 & https://auto-internet.gr/?auto7/3532/2017/%CF%83%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CE%BD%CE%B9-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%8D%CE%B7%CF%82-2017-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B1%CE%BD