Το RAV4 είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά προϊόντα που δημιούργησε το σύγχρονο μάρκετινγκ. Οι ανάγκες του καταναλωτικού κοινού μελετήθηκαν σχολαστικά και οι σχεδιαστές μαζί με τους τεχνικούς προχώρησαν στην υλοποίηση της ιδέας. Και είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα, γιατί ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα στα οποία ενσωματώθηκαν εύστοχα δύο και τρεις ρόλοι. Η Toyota μάλιστα δικαιούται ένα μεγάλο μερίδιο στην επιτυχία της κατηγορίας των “SUV”, μια και δεν περιορίστηκε μόνο στο σπορτίφ χαρακτήρα της πρώτης γενιάς, αλλά πήγε όλη την ιστορία δυο βήματα παρακάτω. Κοντά είκοσι χρόνια μετά το πρώτο λανσάρισμα του, οι άνθρωποι της Toyota μπορούν να χαρακτηριστούν προφήτες. Όχι μόνο γιατί η πλάστιγγα γέρνει πλέον προς την πλευρά των αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου» έναντι των καθαρόαιμων τετρακίνητων, που σήμερα μοιάζουν σαν μια πολιτική παράταξη που συρρικνώνεται ολοένα η δύναμη της, αλλά και λόγω της υφαρπαγής μονάδων από την κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών σεντάν. Γιατί τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου (εννοείται όσα διαθέτουν χώρους στο εσωτερικό) είναι σήμερα η νούμερο ένα απειλή για αυτό που μέχρι πρότινος αποκαλούσαμε ορισμό του οικογενειακού αυτοκινήτου (αποτέλεσμα έρευνας και το τελευταίο). Το πρώτο RAV4 συνέβαλε στην περιθωριοποίηση των αντικοινωνικών στην άσφαλτο μόνιμων τετρακίνητων, τα δυο επόμενα ήταν αποστάγματα τεχνογνωσίας της εταιρίας και το σημερινό, η τέταρτη (καθόλα ώριμη) γενιά, είναι σε θέση να εμβολίσει ακόμη και μεσαία τριών όγκων με τους χώρους, την τεχνολογία, την ποιότητα, τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά του. Με δυο λέξεις, με τον πολιτισμένο χαρακτήρα, συν τη δυνατότητα κίνησης σε δυο ειδών οδοστρώματα, αντί ενός. Το νέο RAV4, λοιπόν, είναι η πιο πειστική σύγκλιση οχήματος ελεύθερου χρόνου με μπερλίνες μεσαίων διαστάσεων και η προτεραιότητα έχει δοθεί στην άσφαλτο και κατ’ επέκταση στην άνεση.
Τα δυο νέα στοιχεία αφορούν στη στροφή στην αισθητική και στην αύξηση των διαστάσεων. Για την πρώτη, μπορούμε να πούμε ότι είναι πολύ ενδιαφέρουσα, μοντέρνα και σε κάθε περίπτωση αποπνέει τον «high-tech» χαρακτήρα (τηρήθηκε ευλαβικά το πρότυπο των Yaris και Auris). Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη, το συνολικό μήκος πλέον φθάνει τα 4,57 μέτρα (μεγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο), έχει μειωθεί όμως το ύψος (-2,5 χιλιοστά), ενώ αυξημένο είναι και το πλάτος (+3 εκ.), με ευεργετική επίδραση στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων. Σε συνδυασμό με την αύξηση του μεταξονίου κατά 10 χιλιοστά, το νέο RAV4 μπορεί να φιλοξενήσει με χαρακτηριστική άνεση 5 ενήλικες, προσφέροντας άφθονο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Μεγαλύτερος παρουσιάζεται και ο χώρος αποσκευών, που πλέον φθάνει στα 547 λίτρα (και επιπλέον 100 λίτρα σε κρυμμένο αποθηκευτικό χώρο), ενώ στο πλαίσιο της βελτίωσης της πρακτικότητας, η πίσω πόρτα ανοίγει με ηλεκτρική υποβοήθηση, στοιχείο που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού. Παράλληλα, αξίζει να σταθούμε στη σχεδίαση που χαρακτηρίζεται από στιλ και «τεχνολογικό» αέρα, ενώ άξια αναφοράς είναι και τα υλικά κατασκευής, που είναι εξαιρετικής ποιότητας. Το ταμπλό του νέου RAV4 κερδίζει τις εντυπώσεις, αφενός με την αφοπλιστική απλότητα του και αφετέρου με το «δόντι», που χωρίζει σε δύο τμήματα την κεντρική κονσόλα και φιλοξενεί επάνω του τα χειριστήρια του κλιματισμού. Ποιοτικά, το νέο RAV4 έχει υψηλά στάνταρ με καλά υλικά, κορυφαίο φινίρισμα και ανάλογη συναρμογή.
Βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά και ακόμη καλύτερη ποιότητα κύλισης προσφέρει η νέα γενιά, χάρη στον αυξημένο βαθμό ακαμψίας και την αναβαθμισμένη ανάρτηση. Παράλληλα, η καλύτερη θέση οδήγησης και το σαφέστερο σε αίσθηση τιμόνι (με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση), ολοκληρώνει την εικόνα. Ευθύβολο και σταθερό είναι το νέο RAV4 στο δρόμο, δεν απαιτεί γνώσεις και προσπάθεια για να βάλει τη δύναμη κάτω, έστω κι αν η οδική απόλαυση με ψήγματα σπορ χαρακτήρα δεν είναι προτεραιότητα, αν φυσικά το συγκρίνεις με το παρελθόν. Σημαντικά βελτιωμένο είναι και το σύστημα τετρακίνησης, στο οποίο παραμένει ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης, αλλά με μεγαλύτερο ηλεκτρονικό έλεγχο για την καλύτερη δυνατή διαχείριση, με αποτέλεσμα την εμπλοκή της κίνησης στον πίσω άξονα μόνο όταν αυτό είναι απαραίτητο, προς όφελος φυσικά της κατανάλωσης. Με την πίεση του διακόπτη Lock, η ροπή κατανέμεται ισόποσα ανάμεσα στους δύο άξονες (έως τα 40 χλμ./ώρα). Όμως, επιλέγοντας το νέο πρόγραμμα Sport, ένα μικρό ποσοστό της ροπής περνά στους πίσω τροχούς και ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης μειώνει την υποβοήθηση του τιμονιού έως και 20% για «βαρύτερη» αίσθηση, το γκάζι είναι πιο άμεσο, ενώ ο «κόφτης» επεμβαίνει λίγο πιο ψηλά.
Το λανσάρισμα της νέας οικογένειας RAV4 σηματοδοτεί την είσοδο του πρώτου υβριδικού συμπαγούς SUV της Toyota στην πολύ ανταγωνιστική Ευρωπαϊκή κατηγορία C-SUV. Μία ακόμη “καλή είδηση” από την Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2015. Με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων Κύκλου Atkinson με ένα ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, το νέο RAV4 Hybrid διατίθεται σε εκδόσεις FWD και all-wheel drive. Το RAV4 Hybrid AWD έχει ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω που προσφέρει αυξημένη πρόσφυση και ικανότητα ρυμούλκησης 1,650 κιλών χωρίς το πρόσθετο βάρος και την περιπλοκότητα ενός κεντρικού άξονα μετάδοσης. Αποδίδοντας συνολική ισχύ 197 ίππων, το νέο RAV4 Hybrid συνδυάζει χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ώρα μόλις 8,7 δευτ. με κορυφαία κατανάλωση 4,9 λτ/100 χλμ και αξιοσημείωτες εκπομπές CO2 115 γμ/χλμ που ενέχουν φορολογικά πλεονεκτήματα σε κάποιες χώρες.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.987 (4×2) | 1.987 (4×4) | 2.494 (H) (4×2) | 2.494 (H) (4×4) | 1.998 (D) (4×2) | 1.998 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 151 | 151 | 197 | 197 | 124 | 124 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 185 | 185 | 180 | 180 | 180 | 180 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 9,9 | 10,7 | 8,3 | 8,3 | 10,5 | 11,0 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 7,0 | 7,2 | 5,0 | 5,0 | 4,9 | 5,2 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 25.370 | 27.450 | 33.770 | 35.770 | 28.950 | 29.770 |
Τιμή σε δραχμές | 8.644.827 | 9.353.587 | 11.507.127 | 12.188.627 | 9.864.712 | 10.144.127 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/toyota/rav4/8894
Προσωπικό σχόλιο: Για light χωματόδρομους.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/1961/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BE%CE%B7 & https://m.naftemporiki.gr/story/1006460/neo-toyota-rav4-hybrid